SEO copywriting – optymalizacja tekstu na bloga firmowego

Przeczytasz w około: 6 minut

Spis treści:

Nawet najlepszy tekst nie przyda się do niczego, jeśli nikt go nie przeczyta. Właśnie dlatego tworząc treści na bloga firmowego (i nie tylko) warto korzystać z metod, z jakich korzysta SEO copywriting. Dzięki temu masz szansę dotrzeć do szerszego grona odbiorców, a tym samym – pozyskać nowych klientów dla Twojego biznesu. Opisane tu zasady stosuj nie tylko podczas pisania nowych artykułów, warto również przeredagować już istniejące teksty. Dzięki temu będą mogły odnaleźć je nowe osoby. Jest to zadanie, na które warto poświęcić nieco czasu. W końcu nadal króluje content marketing!

Przyciągnij uwagę dobrym tematem

wyróżniający seo copywriting

Warto abyś zadbał, aby Twoje teksty faktycznie były odpowiedzią na to, czego internauci poszukują. Zaprzyjaźnij się zatem z takimi narzędziami jak Google Keyword Planner lub KeywordTool.io. Przy ich pomocy znajdziesz frazy, które są faktycznie wpisywane w Google. Dzięki temu możesz stworzyć artykuł, który da odpowiedź właśnie na te sformułowania. O skutecznym doborze tematu możesz przeczytać więcej w artykule 5 sprawdzonych sposobów na ciekawy artykuł.

Gdy już masz wybraną frazę pod artykuł (lepiej skupić się na jednej), umieść ją również w tytule wpisu. Już sam tytuł ma dużą moc, jeśli chodzi o SEO! Właśnie dlatego ten zabieg jest tak ważny. Jeśli Twój blog nie ma innych ustawień – właśnie ten tytuł będzie wyświetlany internatom w wynikach wyszukiwania. Pewnie się już domyślasz, że większe szanse na kliknięcie ma wpis, którego tytuł zawiera poszukiwane słowo. Dobrze, jeśli będzie on zawierał od 55 do 70 znaków. Wtedy masz pewność, że zostanie wyświetlony w całości.

SEO copywriting wymaga odpowiedniej struktury

odpowiednia struktura

Zdecydowanie łatwiej czytać tekst, który jest podzielony na akapity i posiada wyraźnie zaznaczone śródtytuły. Ten sam schemat sprawdza się również w przypadku robotów Google.

SEO copywriting wykorzystuje podział tekstu na:

  • lead (wstęp),
  • akapity,
  • nagłówek główny,
  • śródtytuły.

Jednak w tym przypadku nie chodzi jedynie o wizualną stronę. Każdy z elementów powinien być odpowiednio oznaczony.

Niech tytuł Twojego artykułu będzie oznaczony jako H1 (czyli nagłówek główny). Pamiętaj, że pod danym adresem url możesz mieć tylko jeden nagłówek H1. Kolejne nagłówki podziel (jak w Wordzie) wg ich ważności, na nagłówek 2,3,4 itd. Odpowiednio będą to nagłówki oznaczone jako H2, H3 i tak do H6. W praktyce najczęściej korzysta się z nagłówków do H3. Ponadto warto, aby śródtytuły były oznaczone jako H2.

Swoją frazę zamieść w:

  • tytule artykułu, który jest oznaczony jeko H1,
  • jednym śródtytułów, jednak nie powinna być to sama fraza – dodaj do niej jakiś tekst,
  • w pierwszym akapicie tekstu,
  • w jeszcze jednym dodatkowym miejscu.

Fraza nie musi pojawiać się w każdym akapicie. Ponadto stosuj wypunktowania, podkreślenia oraz inne wyróżniki tekstu. Dzięki temu artykuł zyska na atrakcyjności, a Ty wskażesz robotowi Google, które zdania/frazy zasługują na szczególną uwagę.

Zadbaj o odpowiednie linki

linki blog firmowy

Mimo że SEO mocno zmieniło się w ciągu ostatnich lat, linki nadal są bardzo ważne. SEO copywriting również je wykorzystuje i warto, abyś i Ty zaczął o nie dbać na swojej stronie. W Twoim przypadku w grę będą wchodziły trzy rodzaje linków:

  1. wewnętrzne,
  2. zewnętrzne,
  3. właściwy adres url Twojego artykułu.

Linkowanie wewnętrzne prowadzi do innego miejsca w Twojej domenie. Jest przyjazne zarówno użytkownikom, jak i wyszukiwarkom. Jeśli piszesz o jakimś zagadnieniu, które było już poruszane na Twojej stronie – warto zamieścić w odpowiednim miejscu przekierowanie do tego temat. Na przykład do innych tekstów w kategorii copywriting. Dobrze jeśli opiszesz link frazą (w naszym przykładzie będzie to słowo „copywriting”), na którą  był pisany linkowany materiał. Unikaj natomiast określeń typu „kliknij tutaj”. Nie powie ono zbyt dużo nikomu, co właściwie znajduje się pod danym adresem. Dzięki temu czytelnicy będą mogli zapoznać się z inną treścią w określonej tematyce, a roboty zaindeksują wskazaną treść.

Natomiast linki zewnętrzne prowadzą na zewnątrz Twojej domeny. Nie należy się ich bać i można je zamieszczać na swojej stronie. Oczywiście – w rozsądnej ilości. Dzięki temu robot wyszukiwarki będzie mógł przejść dalej i nie potraktuje Twojej witryny jako „ślepej uliczki”. Pamiętaj jednak, że kierowanie na zewnątrz nieco osłabia moc Twojej strony. Dlatego linki zewnętrzne z reguły lepiej jest dodawać z atrybutem „nofollow”.

Zwracaj również uwagę na docelowy adres, pod którym ma się znaleźć Twój artykuł. Dobrze, jeśli będzie on zawierał wybraną przez Ciebie frazę.

Zasady tworzenia przyjaznego adresu url:

  • poszczególne słowa oddzielaj w adresie minusem (-);
  • postaraj się, aby adres nie był zbyt długi i by zawierał najważniejsze informacje o tym, co pod nim się znajduje;
  • unikaj w url polskich znaków, liczb oraz znaków specjalnych.

Wszystko to będzie miało przełożenie na widoczność Twojego artykułu w Google. Co więcej – internauci chętniej klikają w krótkie adresy url[1].

Najważniejszy na blogu firmowym jest czytelnik!

czytelnik bloga firmowego

Nigdy, przenigdy, za żadne skarby świata i pozycje w Google – nie zapominaj o swoich czytelnikach. Pamiętaj, że to dla nich prowadzisz bloga firmowego i to oni mają z przyjemnością czytać Twoje teksty. Żaden robot wyszukiwarki ani współczynniki optymalizacji nie zastąpią Ci grona użytkowników, którzy chętnie zaglądają na Twojego bloga. Traktuj powyższe rady, jako wskazówki, które pomogą Ci dotrzeć do szerszego grona odbiorców.

SEO copywriting faktycznie może przyciągnąć nowe osoby na Twoją stronę, jednak słaby tekst równie szybko je do niej zniechęci. Sprawdzaj zatem, ile czasu użytkownicy przeglądają Twój artykuł i czy chętnie przechodzą do innych podstron witryny. Jeśli gdzieś zauważasz problem – ustal przyczynę i wyeliminuj ją. Nigdy nie przesadzaj z ilością słów kluczowych w jednym artykule ani z ich nasyceniem. Artykuł pisz przede wszystkim dla żywego człowieka, dopiero później nanieś drobne poprawki, aby był lepiej zoptymalizowany. Nigdy odwrotnie.

Wsparcie w SEO Copywritingu?

Odezwij się!
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211