Maj okazał się w branży SEO miesiącem, w którym nie było czasu na nudę. Najwięcej nowości przygotował Google,  wprowadzając nowy silnik renderujący i zmieniając wygląd strony z wynikami wyszukiwania na urządzeniach mobilnych. To zresztą nie wszystko w maju rozpoczęły się testy funkcji dostępnej w Google Analytics, która pokazuje stosunek liczby odsłon stron internetowych sklepów do liczby odwiedzin ich stacjonarnych odpowiedników.

1. Googlebot z nowym silnikiem renderującym

7 maja Google ogłosił, że dla swojego robota indeksującego strony internetowe uruchamia nową wersję silnika renderującego Chromium, który będzie na bieżąco aktualizowany razem z przeglądarką Chrome. W porównaniu z poprzednim crawlerem obecny Googlebot będzie obsługiwał ponad 1000 nowych funkcji, m.in. ES6 (ECMAScript 6) i nowsze funkcje JavaScript. O szczegółach można przeczytać na Google webmaster Central Blog (Źródło).

2. Nowa odsłona wyników wyszukiwania Google na urządzeniach mobilnych

Google wprowadził zmiany w wyglądzie stron z wynikami wyszukiwania dla urządzeń przenośnych. Jak pokazuje obrazek poniżej, jako pierwszy zaprezentowany jest płatny wynik, który w obecnej wersji wyróżniony jest jedynie pogrubionym słowem Ad (w polskim Google jest to Reklama). Obok niego znajduje się adres URL strony reklamowanej– od teraz koloru czarnego.

W przypadku wyników organicznych nazwa strony internetowej i jej ikona (favicon) obecnie pojawiają się nad tytułem i opisem witryny. Poradnik dla właścicieli stron, w którym wyjaśniono, w jaki sposób skutecznie dodać ikonę (favicon) dla witryny, znajduje się pod tym linkiem: https://support.google.com/webmasters/answer/9290858.

Wyniki wyszukiwania na smartfonach

3. Google testuje mierzenie odwiedzin sklepów stacjonarnych

Na kontach niektórych klientów w Google Analytics pojawił się nowy raport w wersji beta – “Wizyty w sklepie stacjonarnym”. Dzięki niemu będzie można sprawdzić, na ile odsłony strony internetowej przełożyły się na odwiedziny sklepu stacjonarnego. Statystyki będą oparte na anonimowych danych, wykorzystujących historię lokalizacji (jeśli jest włączona). Aby raport mógł pojawić się na koncie Google Analytics, konieczne jest jego połączenie z kontami w usługach Google Ads i Google Moja Firma. Do tego uruchomiony musi być także raport w usłudze Google Signals. Wszystkim zainteresowanym tą nowością polecamy zapoznanie się z informacjami dostępnymi na stronie https://support.google.com/analytics/answer/7573498. 

4. Zmiany w wynikach organicznych

W maju zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych najmocniej odczuwalne były 1 i 2 maja, a także 22 i 24 maja – różnice przekroczyły wówczas 2 pozycje w indeksie:

W przypadku wyników na urządzeniach mobilnych jedynie 22 maja widoczne były różnice, przekraczające 2,45 pozycji. W pozostałych dniach miesiąca większe wahania nie były odczuwalne.

SEO-aktualności MAJ: nowy silnik Google, zmiany wyglądu SERP, analityka dla sklepów
5 (100%) 2 głos/y

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






[recaptcha theme:dark]

tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]