W branży SEO ciągle zachodzą zmiany. Co godnego uwagi zdarzyło się w kwietniu? Przede wszystkim pojawiła się aktualizacja Yoast SEO, czyli wtyczki, z której korzysta wielu specjalistów od pozycjonowania. Poza tym CEO firmy Ahrefs – znanego narzędzia dla pozycjonerów – zapowiedział stworzenie nowej wyszukiwarki, która ma szansę stać się konkurencją dla Google. Zachęcamy też do zapoznania się ze zmianami w wynikach wyszukiwania, jakie miały miejsce w ubiegłym miesiącu.

1. Nowa, przydatna aktualizacja wtyczki Yoast SEO

Jedną z najbardziej popularnych wtyczek do WordPressa jest Yoast SEO, która pozwala zarządzać witryną tak, aby pojawiała się ona wysoko w wynikach wyszukiwania.

Update wtyczki SEO Yoast

Aktualizacja wtyczki Yoast SEO

Niedawno wtyczka doczekała się aktualizacji, która ulepsza znaczniki Schema.org, czyli mikroformaty pozwalające wyszukiwarce Google lepiej zrozumieć treść na stronie. Od teraz można dodawać:

  • znaczniki “Person” do oznaczenia autora,
  • znaczniki “WebPage” do oznaczenia strony,
  • znaczniki “Article” do oznaczenia postów dodawanych razem ze znacznikami “Person”.

Oprócz tego nowe zmiany dały możliwość wyboru autora będącego „osobą” reprezentowaną przez witrynę.

Celem wprowadzenia tej aktualizacji było zapewnienie odpowiednich treści w wyszukiwarkach. Do tej pory, jeśli dana witryna zawierała większą liczbę znaczników, dla wyszukiwarki nie było jasne, w jaki sposób są one ze sobą powiązane. Po zainstalowaniu najnowszej wersji wtyczki Yoast SEO, ta struktura będzie znacznie bardziej przejrzysta, a wyszukiwarka będzie rozróżniać, który element na stronie jest najważniejszy.

2. Ahrefs stworzy własną wyszukiwarkę?

Dmitry Gerasimenko, CEO i założyciel popularnego wśród specjalistów SEO narzędzia Ahrefs, poinformował niedawno poprzez swoje konto twitterowe o planie utworzenia własnej wyszukiwarki. Według niego nowa usługa ma w większym stopniu niż Google dbać o prywatność użytkowników (jako przykład podał wyszukiwarkę DuckDuckGo), a także zapewnić sprawiedliwy podział zysków (do nawet 90%) między twórcami internetowych treści a wyszukiwarką.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie Search Engine Roundtable (Źródło).

3. Zmiany w wynikach organicznych

W kwietniu zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych były najbardziej odczuwalne na początku oraz pod koniec miesiąca. Główne odchylenia przypadają na dni 2, 4, 5, 7 oraz 22 kwietnia:

Zmiany w SERP – google.com / desktop – Kwiecień 2019

W przypadku wyników pojawiających się na urządzeniach mobilnych, zmiany były bardzo zbliżone do dziennych różnic na urządzeniach stacjonarnych. Największe wahania wystąpiły na początku kwietnia:

 

Zmiany w SERP – google.com / mobile – Kwiecień 2019

SEO-aktualności KWIECIEŃ: update wtyczki, nowa wyszukiwarka, zmiany w SERP
5 (100%) 1 głos/y

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






[recaptcha theme:dark]

tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]