Remarketing na Facebooku – jak to działa w praktyce?

Przeczytasz w około: 3 minuty

Spis treści:

Czym jest remarketing na Facebooku?

Remarketing to reklama na FB, która pozwala dotrzeć do tych odbiorców, którzy mieli wcześniej jakikolwiek kontakt z Twoją marką. Dotyczy to m.in. tych użytkowników, którzy dokonali już zakupu w Twoim sklepie internatowym, odwiedzili stronę www, wyświetlili posty Twojego fanpage’a lub weszli z nimi w interakcję, zapisali się do newslettera itp. Innymi słowy, remarketing na Facebooku pozwala śledzić aktywność użytkowników za pomocą plików cookies w przeglądarce – na tej podstawie łatwiej wyświetlać spersonalizowane reklamy tym odbiorcom, którzy rzeczywiście wykazują potencjał do dokonania zakupu.

Poznaj rodzaje remarketingu na Facebooku

Możemy wyróżnić 2 rodzaje remarketingu na Facebooku – remarketing statyczny i remarketing dynamiczny. Na czym polegają i czym się od siebie różnią?

  • Statyczny remarketing na FB polega na wyświetlaniu użytkownikom z danego segmentu tych samych reklam. Jest to opcja wybierana często przez firmy, które mają mocno rozbudowaną ofertę produktową lub sprzedają usługi.
  • Dynamiczny remarketing na FB to rozwiązanie często stosowane przez e-commerce’y. Personalizowana reklama na Facebooku wyświetla użytkownikowi to, co wcześniej oglądał, czyli konkretne produkty. Do prowadzenia dynamicznego remarketingu na Facebooku konieczne jest wykorzystanie narzędzi takich, jak Facebook Piksel czy API konwersji – umożliwiają one dopasowanie reklam do wcześniej oglądanych przez internautę produktów.

Korzyści z prowadzenia remarketingu na FB

Wiesz już, czym jest remarketing na Facebooku. Teraz przyszedł czas na przedstawienie zasadniczych korzyści z prowadzenia tego rodzaju reklamy na FB.

  • Remarketing na Facebooku zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu przez klienta, ponieważ – jak powszechnie w marketingu wiadomo – klienci e-commerce potrzebują więcej niż jednego kontaktu z marką, aby dokonać zakupu.
  • Remarketing na FB pozwala precyzyjnie dobierać odbiorców reklam. Są nimi bowiem nie tylko osoby potencjalnie zainteresowane ofertą, ale przede wszystkim osoby, które już rozważały zakup danego produktu lub usługi.
  • Podobnie jak zwykła reklama na FB, remarketing również umożliwia korzystanie z różnych form, np. grafiki, wideo, karuzeli itd.
  • Remarketing na Facebooku charakteryzuje się stosukowo wysokim zwrotem z inwestycji.

Przeczytaj również o porównaniu kampanii Facebook Ads i Instagram Ads

Jak ustawić remarketing na Facebooku?

Prowadzenie kampanii remarketingowych na FB nie jest zadaniem łatwym. Po pierwsze, należy dobrze zapoznać się z działaniem narzędzi. Po drugie, dobrze wykorzystywać gromadzone dane i wykorzystywać właściwe narzędzia i rozwiązania, które w konkretnych przypadkach mogą przynosić oczekiwane rezultaty.

Zatem jak ustawić remarketing na Facebooku? W pierwszej kolejności należy zainstalować Facebook Pixel, a następnie zdefiniować grupy niestandardowych odbiorców oraz odbiorców podobnych. Następnie, przy uruchamianiu konkretnych kampanii, należy pamiętać o ustaleniu celu reklamy oraz zarządzaniu budżetami przeznaczanymi na konkretne kapanie.

Remarketing na FB może być bardzo skuteczną metodą zwiększania konwersji, jednakże jego prowadzenie wymaga posiadania dość rozbudowanych umiejętności i wiedzy. Dlatego w razie chęci różnicowania działań marketingowych, w tym prowadzenia reklamy na Facebooku, warto rozważyć skorzystanie z usług wyspecjalizowanej agencji.

Ile kosztuje remarketing na FB?

Nie można jasno udzielić odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje remarketing na FB. Koszt kampanii może zależeć od wielu czynników, np. jakości reklamy, stopnia dopasowania do odbiorców, branży, umiejscowienia reklamy, celu, konkurencyjności czy prawdopodobieństwa konwersji. Oczywiście kluczowy jest zakładany budżet, jaki chcemy przeznaczyć na kampanię.

Potrzebujesz więcej informacji kampaniach na Facebooku dla swojej firmy? Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją.

Też chcesz osiągać świetne wyniki?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211