Spis treści:
Remarketing to reklama na FB, która pozwala dotrzeć do tych odbiorców, którzy mieli wcześniej jakikolwiek kontakt z Twoją marką. Dotyczy to m.in. tych użytkowników, którzy dokonali już zakupu w Twoim sklepie internatowym, odwiedzili stronę www, wyświetlili posty Twojego fanpage’a lub weszli z nimi w interakcję, zapisali się do newslettera itp. Innymi słowy, remarketing na Facebooku pozwala śledzić aktywność użytkowników za pomocą plików cookies w przeglądarce – na tej podstawie łatwiej wyświetlać spersonalizowane reklamy tym odbiorcom, którzy rzeczywiście wykazują potencjał do dokonania zakupu.
Możemy wyróżnić 2 rodzaje remarketingu na Facebooku – remarketing statyczny i remarketing dynamiczny. Na czym polegają i czym się od siebie różnią?
Wiesz już, czym jest remarketing na Facebooku. Teraz przyszedł czas na przedstawienie zasadniczych korzyści z prowadzenia tego rodzaju reklamy na FB.
Przeczytaj również o porównaniu kampanii Facebook Ads i Instagram Ads
Prowadzenie kampanii remarketingowych na FB nie jest zadaniem łatwym. Po pierwsze, należy dobrze zapoznać się z działaniem narzędzi. Po drugie, dobrze wykorzystywać gromadzone dane i wykorzystywać właściwe narzędzia i rozwiązania, które w konkretnych przypadkach mogą przynosić oczekiwane rezultaty.
Zatem jak ustawić remarketing na Facebooku? W pierwszej kolejności należy zainstalować Facebook Pixel, a następnie zdefiniować grupy niestandardowych odbiorców oraz odbiorców podobnych. Następnie, przy uruchamianiu konkretnych kampanii, należy pamiętać o ustaleniu celu reklamy oraz zarządzaniu budżetami przeznaczanymi na konkretne kapanie.
Remarketing na FB może być bardzo skuteczną metodą zwiększania konwersji, jednakże jego prowadzenie wymaga posiadania dość rozbudowanych umiejętności i wiedzy. Dlatego w razie chęci różnicowania działań marketingowych, w tym prowadzenia reklamy na Facebooku, warto rozważyć skorzystanie z usług wyspecjalizowanej agencji.
Nie można jasno udzielić odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje remarketing na FB. Koszt kampanii może zależeć od wielu czynników, np. jakości reklamy, stopnia dopasowania do odbiorców, branży, umiejscowienia reklamy, celu, konkurencyjności czy prawdopodobieństwa konwersji. Oczywiście kluczowy jest zakładany budżet, jaki chcemy przeznaczyć na kampanię.
Potrzebujesz więcej informacji kampaniach na Facebooku dla swojej firmy? Zapraszamy do kontaktu z naszą agencją.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211