Reklama Google Adsense a Google Ads – sprawdź różnice

Przeczytasz w około: 3 minuty

Spis treści:

Reklama w Google Ads / Adsense – czym różnią się te rodzaje reklamy?

Google Ads i Google Adsense to formy reklam PPC (Pay Per Click), które możesz prowadzić w celu pozyskiwania nowych klientów za pomocą wyszukiwarki internetowej. W obu przypadkach płacisz za to, że użytkownik sieci kliknie w link zamieszczony w reklamie i prowadzący do Twojego sklepu – czy to do strony głównej, czy jednej ze stron ofertowych. Czym zatem różnią się te form reklamy Google?

Reklama w kampanii Google Ads

Co to jest Google Ads? Są to reklamy, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez internautę zapytania zawierającego daną frazę kluczową. Płatne wyniki wyszukiwania wyświetlają się na górze lub na dole strony i są wyraźnie oznaczone jako reklama.

Jak działa Google Ads? Tego typu reklamy trafiają do użytkowników, którzy dopiero wyszukują interesujących ich treści lub produktów. Oznacza to, że mogą oni wejść na Twoją stronę z poziomu wyników wyszukiwania. Reklama Google Ads pozwala targetować treści, uwzględniając m.in. profil demograficzny użytkownika czy lokalizację.

Reklama Google Adsense

Co to jest Google Adsense? W tym przypadku mówimy o reklamach, które wyświetlają się na stronach internetowych w udostępnionej przez właścicieli przestrzeni. W przeciwieństwie do Google Ads trafiają one zatem nie do tych użytkowników, którzy nie wyszukują, ale już znaleźli interesujące ich treści. Reklama Google Adsense może przyjmować formę treści, grafiki lub wideo.

Jak działa Google Adsense? Po uruchomieniu kampanii reklamy trafiają na strony, których właściciele przystąpili do programu, udostępniając przestrzeń reklamową na swoich serwisach. Treść reklam dobierana jest przez Google z uwzględnieniem tematyki strony oraz innych czynników, takich jak m.in. profil użytkowników.

Ile kosztuje Google Ads, a ile Google Adsense?

Nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, ile kosztuje Google Adsense, a ile Google Ads. Koszty kampanii wynikają bowiem z przeznaczonych na budżetów. Obydwa rodzaje reklamy Google uzupełniają się wzajemnie i pozwalają dotrzeć do różnych użytkowników, dlatego warto traktować jako komplementarne sposoby pozyskiwania klientów.

Zarobki w Google Adsense – czyli coś dla właścicieli serwisów

Google Adsense to szansa nie tylko dla reklamodawców, ale też dla właścicieli serwisów internetowych, na których wyświetlane są reklamy. Wpływy, jakie można generować dzięki dołączeniu do programu Google Adsense mogą być pokaźne, jednak zależą od kilku czynników. Zasadniczo im popularniejszy jest serwis i im więcej ma użytkowników, tym większe są potencjalne wpływy z udostępniania powierzchni reklamowej.

Oznacza to ni mniej, ni więcej tyle, że generowanie wpływów z Google Adsense wymaga stałej pracy nad rozwijaniem swojej strony www.

Co wybrać – Google Ads czy Gogle Adsense?

Z perspektywy reklamodawcy nie da się jednoznacznie określić, która reklama Google jest skuteczniejsza. Każdy e-commerce, który poważnie podchodzi do kwestii marketingu w sieci, powinien dywersyfikować formy promocji, uwzględniając różne kanały i różne preferencje swoich potencjalnych klientów.

Dlatego warto bazować na twardych liczbach i przeznaczać odpowiednie budżety zarówno na Google Ads, jak i Google Adsense – obie formy reklamy będą się wzajemnie uzupełniać, a co najważniejsze – trafiać do użytkowników, którzy znajdują się w gronie osób potencjalnie zainteresowanych Twoją ofertą.

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211