Spis treści:
Główną zaletą marketingu internetowego jest pełna mierzalność jego skuteczności. Właśnie ta cecha sprawia, że coraz więcej firm zwiększa wydatki na te formy promocji, inwestując w takie działania jak pozycjonowanie w wyszukiwarkach, mailing, kampanie PPC czy własnych analityków internetowych.
Google, spośród szeregu swoich produktów, udostępnia dwa szczególnie ważne jeśli chodzi o reklamy płatne oraz mierzenie skuteczności strategii marketingowych. Pierwszym jest oczywiście AdWords, służący do tworzenia i emisji kampanii reklam tekstowych, graficznych i wideo (w obrębie serwisu Youtube). Drugi z produktów – Analytics – to kombajn zbierający wszelkie możliwe dane dotyczące odwiedzin naszej witryny i zachowań internautów. To właśnie tutaj, w jednym miejscu, możemy porównać skuteczność wielu kanałów e-marketingu, m.in. pozycjonowania i kampanii linków sponsorowanych.
Korzystając z danych pochodzących z AdWords i z Analyticsa często spotykamy się z ich niezgodnością. Rozbieżności te wynikają z kilku istotnych różnic w sposobie gromadzenia i zapisywania informacji.
Innym elementem wpływającym na różnicę w danych ilościowych pomiędzy AdWords a Analyticsem jest kwestia obsługi JavaScript. Użytkownik, który ją wyłączył w przeglądarce nie zostanie zliczony przez Analyticsa, podczas gdy AdWords nie wymaga jej włączenia.
Rozbieżności w danych AdWords i Analytics mogą również wynikać z kilku innych powodów:
Mierzenie skuteczności kampanii reklamowych to w dzisiejszych czasach obowiązek. Bez tego nie jesteśmy w stanie jednoznacznie określić, czy kampania się opłaciła i jaki ROI osiągnęliśmy. Analizując dane ilościowe pochodzące z AdWords i Analyticsa napotykamy niekiedy na rozbieżności. Dlatego, zanim wyciągniemy wnioski, dobrze wziąć pod uwagę wszelkie możliwe przyczyny różnic analizowanych danych i zdawać sobie sprawę z czego one wynikają.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211