Najskuteczniejsze formy reklamy PPC

Przeczytasz w około: 4 minuty
PPC

Spis treści:

Czym jest reklama PPC?

Jednym z niezbędnych elementów szeroko pojętego marketingu internetowego są reklamy PPC, np. Facebook Ads lub Google Ads (dawniej Google Adwords) – co to jest i na czym to polega? Reklama PPC (pay per click) to najpopularniejsza forma reklamy w sieci. Prowadząc kampanię, płacisz za efekt, czyli nie za wyświetlenie reklamy, ale za kliknięcie. Opłaty naliczane są dopiero w momencie kliknięcia przez internautę w link prowadzący do strony ofertowej, oznaczony w wynikach wyszukiwania jako reklama lub sponsorowany.

Najpopularniejsze rodzaje reklam PPC

Reklamy PPC są formą promocji, która obecna jest zarówno w wyszukiwarkach, jak i mediach społecznościowych. Do najpopularniejszych rodzajów reklam PPC należą:

  • Google Ads – umożliwiają wyświetlanie linków sponsorowanych w wynikach wyszukiwania oraz na stronach współpracujących w ramach programu Google AdSense;
  • Remarketing Google Ads – forma przypomnienia klientom, którzy już wcześnie dokonali zakupów lub nie dokończyli transakcji, o ofercie sklepu;
  • Google Shopping – umożliwiają wyświetlanie karty produktu w wyszukiwarce Google;
  • Reklamy na Facebooku i Instagramie – proces zakupowy zaczyna się dzisiaj bardzo często w social media, w tych kanałach również można prowadzić kampanie PPC.

Skuteczne reklamy PPC – o czym pamiętać przy tworzeniu kampanii?

Skuteczna reklama Google Ads lub inna forma reklamy PPC, która może przynieść oczekiwane efekty, musi być bardzo skrupulatnie i świadomie prowadzona. Tak naprawdę każda forma reklamy PPC może okazać się skuteczna, jeśli właściwie określimy swoje cele, a następnie ustalimy ścieżkę, która pomoże nam do tych celów dochodzić.

Skuteczność Google Adwords to tak naprawdę temat na serię artykułów, jednakże warto przytoczyć pokrótce kilka podstawowych zasad, które pomogą prowadzić skuteczne kampanie Google Ads oraz inne formy reklam PPC.

  • Ustalenie celu reklamy pozwala mierzyć efekty. Nie zawsze celem musi być sprzedaż. Reklama PPC może być skuteczna np. kiedy poszerza świadomości marki lub nakłania do zapisania się do newslettera, pobrania materiałów informacyjnych czy wypełnienia formularza.
  • Bid management, czyli zarządzanie stawkami. Jest to kluczowy element zarządzania kampaniami. Polega na ustaleniu limitu kosztów, czyli maksymalnej stawki, jaka może zostać przeznaczona na osiągniecie konwersji.

Skuteczna reklama tekstowa Google Ads musi zawierać słowa kluczowa. Ważne jest, aby trafnie opisywały one produkt, a jednocześnie odpowiadały zapytaniom, jakie Twoi potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarce. Istotne są też chwytliwe nagłówki i treść, które przekonają do kliknięcia w reklamę i zakupienia produktu lub usługi.

To tylko kilka przykładów zasad budowania skutecznej kampanii PPC. Cały proces jest skomplikowany i wymaga wiedzy oraz doświadczenia specjalisty.

Dlaczego warto prowadzić kampanie PPC?

Google Ads, Facebook Ads i inne kampanie PPC są z powodzeniem stosowane w wielu różnych branżach. Wynika to z licznych korzyści, jakie niosą dla e-commerce’ów i innych serwisów internetowych.

  • Reklama PPC daje natychmiastowe wyniki. W krótkim czasie od uruchomienia kampanii można liczyć na skuteczną konkurencję z innymi sprzedawcami z branży.
  • Kampanie PPC dają łatwą możliwość kontrolowania budżetu, jaki przeznacza się na reklamę. W każdej chwili można zwiększyć budżet lub wstrzymać kampanię, jeśli nie daje oczekiwanych rezultatów.
  • Reklamy PPC pozwalają precyzyjnie docierać do ustalonej grupy odbiorców.
  • W przeciwieństwo do SEO skuteczność reklam Google Ads nie jest narażona na zmiany w algorytmach wyszukiwarki.

Ile kosztują reklamy PPC?

Koszt prowadzenia kampanii PPC zależy od różnych czynników. Zakładany budżet może mieć związek m.in. z celem, jaki jest stawiany przed reklamą, a także z rodzajem reklam, miejscem ich wyświetlania oraz ustalonych stawek za kliknięcie. Koniec końców, budżet, który chcesz przeznaczyć na daną kampanię zależy od Ciebie i nigdy nie będzie wyższy niż początkowe ustalenia.

Szukasz doświadczonej agencji, która świadczy usługi PPC? Skontaktuj się z nami!

Też chcesz osiągać świetne wyniki?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211