Spis treści:
Jednym z niezbędnych elementów szeroko pojętego marketingu internetowego są reklamy PPC, np. Facebook Ads lub Google Ads (dawniej Google Adwords) – co to jest i na czym to polega? Reklama PPC (pay per click) to najpopularniejsza forma reklamy w sieci. Prowadząc kampanię, płacisz za efekt, czyli nie za wyświetlenie reklamy, ale za kliknięcie. Opłaty naliczane są dopiero w momencie kliknięcia przez internautę w link prowadzący do strony ofertowej, oznaczony w wynikach wyszukiwania jako reklama lub sponsorowany.
Reklamy PPC są formą promocji, która obecna jest zarówno w wyszukiwarkach, jak i mediach społecznościowych. Do najpopularniejszych rodzajów reklam PPC należą:
Skuteczna reklama Google Ads lub inna forma reklamy PPC, która może przynieść oczekiwane efekty, musi być bardzo skrupulatnie i świadomie prowadzona. Tak naprawdę każda forma reklamy PPC może okazać się skuteczna, jeśli właściwie określimy swoje cele, a następnie ustalimy ścieżkę, która pomoże nam do tych celów dochodzić.
Skuteczność Google Adwords to tak naprawdę temat na serię artykułów, jednakże warto przytoczyć pokrótce kilka podstawowych zasad, które pomogą prowadzić skuteczne kampanie Google Ads oraz inne formy reklam PPC.
Skuteczna reklama tekstowa Google Ads musi zawierać słowa kluczowa. Ważne jest, aby trafnie opisywały one produkt, a jednocześnie odpowiadały zapytaniom, jakie Twoi potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarce. Istotne są też chwytliwe nagłówki i treść, które przekonają do kliknięcia w reklamę i zakupienia produktu lub usługi.
To tylko kilka przykładów zasad budowania skutecznej kampanii PPC. Cały proces jest skomplikowany i wymaga wiedzy oraz doświadczenia specjalisty.
Google Ads, Facebook Ads i inne kampanie PPC są z powodzeniem stosowane w wielu różnych branżach. Wynika to z licznych korzyści, jakie niosą dla e-commerce’ów i innych serwisów internetowych.
Koszt prowadzenia kampanii PPC zależy od różnych czynników. Zakładany budżet może mieć związek m.in. z celem, jaki jest stawiany przed reklamą, a także z rodzajem reklam, miejscem ich wyświetlania oraz ustalonych stawek za kliknięcie. Koniec końców, budżet, który chcesz przeznaczyć na daną kampanię zależy od Ciebie i nigdy nie będzie wyższy niż początkowe ustalenia.
Szukasz doświadczonej agencji, która świadczy usługi PPC? Skontaktuj się z nami!
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211