Spis treści:
Performance Max to typ kampanii reklamowej, udostępniony stosunkowo niedawno na kontach Google Ads. To unowocześniona metoda prowadzenia inteligentnych kampanii produktowych, która funkcjonuje od końca stycznia 2022 roku i cieszy się dużym zainteresowaniem agencji SEM oraz działów marketingowych. Jak działa Performance Max oraz jakie korzyści może przynieść?
Performance Max to rodzaj kampanii płatnej, służący do realizacji określonych celów poprzez udostępnienie zasobów reklamowych Google Ads w ramach jednego działania. Decydując się na jej wdrożenie, możliwe jest wyświetlanie reklam tekstowych, produktowych, GDN, wideo i w wielu innych, które znajdują się w panelu. Google samodzielnie wyznacza optymalne zagospodarowanie budżetu. Zadaniem reklamodawcy jest dostarczenie materiałów w postaci grafik, wideo, tekstów, etc.
Performance Max to zastępstwo dla inteligentnych kampanii produktowych. Obecne rozwiązanie ma pomóc w dotarciu do jeszcze większej grupy użytkowników, pojawiając się w różnych kanałach Google, m.in.:
Dowiedz się, jak wyglądają kampanie Google Ads.
Obecnie w Google Ads można wyróżnić wiele automatycznych kampanii. Podobnie jak w kampaniach Performance Max, cały proces automatyzacji umożliwia wybór najlepszych treści w postaci banerów, logo, tekstów etc. oraz dopasowania stawki, które umożliwią najskuteczniejszą realizację zaplanowanej reklamy. Co więc różni standardowe kampanie automatyczne od Performance Max? To m.in. możliwość zrealizowania jednej kampanii w wielu kanałach.
Performance Max nie jest opcją dla każdego. Rozwiązanie to skierowane jest do osób, których priorytetem są „Potencjalni klienci”, „Sprzedaż”, „Ruch w witrynie” oraz „Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje”. Performance Max może być zastosowane do kampanii bez sugestii dotyczących celu. Polecane jest głównie przedsiębiorcom:
Jednym z czynników, który odgrywa ogromną rolę w marketingu internetowym, jest proces automatyzacji, który przyczynić się może do osiągnięcia przewagi wśród konkurencji. Realizacja celów biznesowych będzie dla Ciebie znacznie prostsza, jeśli zdecydujesz się na usługę Performance Max. Należy jednak wiedzieć, jak sprawdzać i analizować otrzymane wyniki. Tylko dzięki temu możliwe będzie wprowadzenie optymalizacji. Jeśli nie wiesz, jak robić to samodzielnie – poproś o pomoc specjalistów.
Określanie stawek wraz z technologią atrybucji ułatwia wybór odpowiednich elementów dostępnych w zasobach reklamowych Google. Stawki w aukcjach określane są w czasie rzeczywistym. Dobierane są tak, aby pomóc w osiągnięciu celów biznesowych. Dodanie kampanii Performance Max korzystnie wpłynie na systemy uczące się.
Kampania Performance Max wykorzystuje modele systemów uczących się do osiągnięcia najlepszych stawek oraz docelowych miejsc, które mają wpłynąć na zwiększenie wartości i liczby konwersji, związanych z wyznaczonymi celami.
Wcześniej jednak należy udostępnić najpotrzebniejsze elementy wejściowe w postaci danych klientów i sygnałów, które ich dotyczą, a także, obrazów, filmów oraz tekstów. Wszystko to z pewnością wpłynie pozytywnie na skuteczność kampanii. Co więcej, możliwe jest określenie najważniejszych dla przedsiębiorstwa typów konwersji, wyznaczając reguły wartości oraz wartości konwersji.
Aby kampania Performance Max przyniosła zamierzony efekt, należy wyznaczyć odpowiednie cele konwersji. Jak to zrobić?
Sprawdź, jak poprawić współczynnik konwersji!
Kampania Performance Max wiąże się z wieloma zaletami, m.in.
Choć kampania Performance Max ma wiele zalet, nie można jednak nie wspomnieć o kilku wadach:
Performance Max to idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych, które stawiają na poprawę wartości konwersji. Branża, w której działamy, nie odgrywa tu wiodącej roli – kluczowym czynnikiem jest możliwość dotarcia do jak największej liczby odbiorców, korzystając przy tym z wielu formatów reklamowych.
Performance Max można z łatwością wykorzystać także w sektorze usług, bowiem kampanie te są na tyle elastyczne, że pozwalają zrealizować rozmaite cele. Jako że reklamy udostępniane są w wielu źródłach, możliwe jest stworzenie lejków marketingowych.
Kampania Performance Max wyróżnia się wieloma zaletami, które przynoszą korzyści przedsiębiorstwom. Jest mocno rozwinięta pod względem automatyzacji, co sprawia, że szybko i bez udziału człowieka wykorzystuje odpowiednie zasoby firmowe. Należy więc wykorzystać jej potencjał, nie zapominając o optymalizacji oraz nieustannej kontroli wyników.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211