Na czym polega Performance Max?

Przeczytasz w około: 6 minut

Spis treści:

Performance Max to typ kampanii reklamowej, udostępniony stosunkowo niedawno na kontach Google Ads. To unowocześniona metoda prowadzenia inteligentnych kampanii produktowych, która funkcjonuje od końca stycznia 2022 roku i cieszy się dużym zainteresowaniem agencji SEM oraz działów marketingowych. Jak działa Performance Max oraz jakie korzyści może przynieść?

Czym jest Performance Max?

Performance Max to rodzaj kampanii płatnej, służący do realizacji określonych celów poprzez udostępnienie zasobów reklamowych Google Ads w ramach jednego działania. Decydując się na jej wdrożenie, możliwe jest wyświetlanie reklam tekstowych, produktowych, GDN, wideo i w wielu innych, które znajdują się w panelu. Google samodzielnie wyznacza optymalne zagospodarowanie budżetu. Zadaniem reklamodawcy jest dostarczenie materiałów w postaci grafik, wideo, tekstów, etc.

Performance Max to zastępstwo dla inteligentnych kampanii produktowych. Obecne rozwiązanie ma pomóc w dotarciu do jeszcze większej grupy użytkowników, pojawiając się w różnych kanałach Google, m.in.:

  • sieci reklamowej Google,
  • sieci wyszukiwania Google,
  • Gmail,
  • Google Discovery,
  • Google Maps,
  • YouTube.

Dowiedz się, jak wyglądają kampanie Google Ads.

Różnice pomiędzy Performance Max a standardowymi kampaniami automatycznymi

Obecnie w Google Ads można wyróżnić wiele automatycznych kampanii. Podobnie jak w kampaniach Performance Max, cały proces automatyzacji umożliwia wybór najlepszych treści w postaci banerów, logo, tekstów etc. oraz dopasowania stawki, które umożliwią najskuteczniejszą realizację zaplanowanej reklamy. Co więc różni standardowe kampanie automatyczne od Performance Max? To m.in.  możliwość zrealizowania jednej kampanii w wielu kanałach.

Kampania Performance Max – kto może ją zrealizować?

Performance Max nie jest opcją dla każdego. Rozwiązanie to skierowane jest do osób, których priorytetem są „Potencjalni klienci”, „Sprzedaż”, „Ruch w witrynie” oraz „Wizyty w lokalnym sklepie stacjonarnym i promocje”. Performance Max może być zastosowane do kampanii bez sugestii dotyczących celu. Polecane jest głównie przedsiębiorcom:

  • których celem jest maksymalizacja wyników kampanii,
  • którzy wiedzą, jaki jest ich główny cel reklamowy oraz konwersji,
  • którzy poszukują szybkiego dostępu do wielu kanałów reklamowych dla jednej kampanii,
  • których zamierzeniem jest zdobycie dużego zasięgu kampanii oraz zwiększenie konwersji w porównaniu do kampanii, które są sfokusowane na słowa kluczowe.

Czy Performance Max jest warte uwagi?

Jednym z czynników, który odgrywa ogromną rolę w marketingu internetowym, jest proces automatyzacji, który przyczynić się może do osiągnięcia przewagi wśród konkurencji. Realizacja celów biznesowych będzie dla Ciebie znacznie prostsza, jeśli zdecydujesz się na usługę Performance Max. Należy jednak wiedzieć, jak sprawdzać i analizować otrzymane wyniki. Tylko dzięki temu możliwe będzie wprowadzenie optymalizacji. Jeśli nie wiesz, jak robić to samodzielnie – poproś o pomoc specjalistów.

Określanie stawek wraz z technologią atrybucji ułatwia wybór odpowiednich elementów dostępnych w zasobach reklamowych Google. Stawki w aukcjach określane są w czasie rzeczywistym. Dobierane są tak, aby pomóc w osiągnięciu celów biznesowych. Dodanie kampanii Performance Max korzystnie wpłynie na systemy uczące się.

Dostarczenie danych wejściowych w Performance Max

Kampania Performance Max wykorzystuje modele systemów uczących się do osiągnięcia najlepszych stawek oraz docelowych miejsc, które mają wpłynąć na zwiększenie wartości i liczby konwersji, związanych z wyznaczonymi celami.

Wcześniej jednak należy udostępnić najpotrzebniejsze elementy wejściowe w postaci danych klientów i sygnałów, które ich dotyczą, a także, obrazów, filmów oraz tekstów. Wszystko to z pewnością wpłynie pozytywnie na skuteczność kampanii. Co więcej, możliwe jest określenie najważniejszych dla przedsiębiorstwa typów konwersji, wyznaczając reguły wartości oraz wartości konwersji.

Jak ustalać cele konwersji?

Aby kampania Performance Max przyniosła zamierzony efekt, należy wyznaczyć odpowiednie cele konwersji. Jak to zrobić?

  • Do kampanii Performance Max nie należy wybierać zbyt wielu konwersji. System będzie prowadził optymalizację pod tę najprostszą do realizacji.
  • W przypadku kilku różniących się od siebie głównych konwersji, warto przygotować odrębne kampanie.
  • Cele konwersji powinny być dokładnie przemyślane. Nie należy decydować się na te, które sugeruje Google. Dodawane będą tam wszystkie konwersje, określone w ustawieniach jako główne.

Sprawdź, jak poprawić współczynnik konwersji!

Performance Max – korzyści

Kampania Performance Max wiąże się z wieloma zaletami, m.in.

  • pozyskaniem większej liczby użytkowników, którzy dokonują konwersji. Zwiększenie efektywności oraz wartości kampanii możliwe jest dzięki odpowiedniemu określeniu celów biznesowych. Ułatwia to dotarcie do wielu konsumentów, gdyż kampania będzie widoczna w wielu źródłach. Ponadto Performance Max pozwoli Ci pozyskać klientów z segmentów, którzy teoretycznie nie stanowią Twojej grupy docelowej,
  • otrzymywaniem statystyk – kampania Performance Max umożliwia nie tylko optymalizację współczynnika konwersji, ale również strategii marketingowej. Element ten jest jednak nadal w fazie rozwoju,
  • wzrostem wartości konwersji– kampania ta służy uzyskaniu najwyższej stawki, dzięki której reklama będzie skuteczna.

Performance Max – wady

Choć kampania Performance Max ma wiele zalet, nie można jednak nie wspomnieć o kilku wadach:

  • automatyzacja procesu przyczynia się do tego, że reklamodawca nie może w pełni kontrolować, gdzie i jakie reklamy pojawią się w konkretnym momencie. Jeżeli w sieci wyszukiwania skupiał się on na reklamach tekstowych, traktując inne jako dodatek kampanii, nie ma gwarancji, czy będzie zachodzić między nimi równowaga,
  • uczenie maszynowe sprawia, że reklamodawca nie ma pewności co do wyglądu adsów,
  • na ten moment kampanie wymagają sporo testów. Dość długo należy również czekać na wypracowane efekty,
  • kampania w założeniu mają służyć głównie w obszarze e-commerce, ale także dla leadów. W drugim przypadku nie jest to jednak rozwiązanie dopracowane – Google nieustannie pracuje jednak nad poprawą ich jakości,
  • kampanie Performance Max wymagają poprawnej ich konfiguracji. Tryb automatyczny może nie przynieść wymiernych efektów.

Performance Max – która branża skorzysta na nim najbardziej?

Performance Max to idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych, które stawiają na poprawę wartości konwersji. Branża, w której działamy, nie odgrywa tu wiodącej roli – kluczowym czynnikiem jest możliwość dotarcia do jak największej liczby odbiorców, korzystając przy tym z wielu formatów reklamowych.

Performance Max można z łatwością wykorzystać także w sektorze usług, bowiem kampanie te są na tyle elastyczne, że pozwalają zrealizować rozmaite cele. Jako że reklamy udostępniane są w wielu źródłach, możliwe jest stworzenie lejków marketingowych.

Podsumowanie

Kampania Performance Max wyróżnia się wieloma zaletami, które przynoszą korzyści przedsiębiorstwom. Jest mocno rozwinięta pod względem automatyzacji, co sprawia, że szybko i bez udziału człowieka wykorzystuje odpowiednie zasoby firmowe. Należy więc wykorzystać jej potencjał, nie zapominając o optymalizacji oraz nieustannej kontroli wyników.

Też chcesz osiągać świetne wyniki?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211