Spis treści:
Automatyzacja kampanii Google Ads może zostać przeprowadzona za pomocą narzędzi udostępnianych przez Google. Dają one niezwykle szeroki zakres możliwości, dzięki którym kampanie Google Ads wymagają od specjalisty mniej pracy nad prostymi czynnościami. Tym samym może zostać on poświęcony na kreatywną pracę i szukanie nieszablonowych rozwiązań.
Dzięki temu narzędziu manualne ustawianie stawek w reklamach Google Ads w zasadzie zostało całkowicie zastąpione przez automatyczne ustalanie stawek, które może odbywać się zgodnie z założeniami różnych strategii.
Przeczytaj także nasz wpis: Jak poprawić współczynnik konwersji w kampanii PPC?
Reguły automatyczne pozwalają optymalizować reklamy Google Ads w takich obszarach, jak m.in. kampanie, grupy reklam, pojedyncze reklamy, słowa kluczowe, temat, odbiorca czy miejsce wyświetlania reklamy. Wymaga to wcześniejszego ustalenia kryteriów przez specjalistę PPC. Skonfigurowanie reguł automatycznych daje w zasadzie nieograniczone możliwości w optymalizacji kampanii.
Skrypty to narzędzia do optymalizacji kampanii Google Ads, do obsługi których konieczna jest znajomość języka JavaScript. Dzięki skryptom reklamodawcy mogą zyskać sporą przewagę, nie musząc ręcznie wprowadzać słów kluczowych, zmieniać stawek, wstrzymywać lub uruchamiać grup reklam i wykonywać innych czynności związanych z prowadzeniem kampanii Google Ads. Kilka skryptów, na które warto zwrócić uwagę, to m.in.:
Optymalizacja kampanii Google Ads wymaga wprowadzania wielu elementów – w większości są to zadania mało skomplikowane, niestety zajmujące sporo czasu, który specjalista PPC mógłby przeznaczyć na bardziej kreatywne zadania. Automatyzacja kampanii pozwala usprawnić pracę i efektywniej wykorzystać budżet. Oczywiście zautomatyzowane kampanie Google Ads także wymagają stałego nadzoru specjalisty, dlatego należy pamiętać o tym, pozostawienia reklam pod pełną kontrola algorytmów może przysporzyć pewnych problemów.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.