Na czym polega automatyzacja kampanii Google Ads?

Przeczytasz w około: 3 minuty

Spis treści:

Jak zautomatyzować kampanię Google Ads?

Automatyzacja kampanii Google Ads może zostać przeprowadzona za pomocą narzędzi udostępnianych przez Google. Dają one niezwykle szeroki zakres możliwości, dzięki którym kampanie Google Ads wymagają od specjalisty mniej pracy nad prostymi czynnościami. Tym samym może zostać on poświęcony na kreatywną pracę i szukanie nieszablonowych rozwiązań.

Automatyczne ustalanie stawek kampanii

Dzięki temu narzędziu manualne ustawianie stawek w reklamach Google Ads w zasadzie zostało całkowicie zastąpione przez automatyczne ustalanie stawek, które może odbywać się zgodnie z założeniami różnych strategii.

  • Ulepszone CPC – koszt kliknięcia jest automatycznie dostosowywany, co pozwala maksymalizować liczbę lub wartość konwersji.
  • Docelowy CPA – strategia pomaga w uzyskaniu możliwie jak najwyższej liczby konwersji przy ustalonym koszcie działania.
  • Maksymalizacja liczby kliknięć – strategia pozwala automatycznie ustalać stawki na poziomie, który umożliwia zmaksymalizowanie liczby kliknięć w reklamę przy zakładanym budżecie.
  • Maksymalizacja liczby konwersji – strategia automatycznie ustala stawki pozwalające osiągać jak najwyższą liczbę konwersji przy określonym budżecie.
  • Docelowy udział w wygranych aukcjach – strategia umożliwiająca automatyczne przelicytowanie reklam z innych domen.
  • Wybrana lokalizacja na stronie wyszukiwania – ustala stawki, które umożliwiają wyświetlanie reklam na górze strony lub na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Przeczytaj także nasz wpis: Jak poprawić współczynnik konwersji w kampanii PPC?

Reguły automatyczne dla kampanii reklamowej

Reguły automatyczne pozwalają optymalizować reklamy Google Ads w takich obszarach, jak m.in. kampanie, grupy reklam, pojedyncze reklamy, słowa kluczowe, temat, odbiorca czy miejsce wyświetlania reklamy. Wymaga to wcześniejszego ustalenia kryteriów przez specjalistę PPC. Skonfigurowanie reguł automatycznych daje w zasadzie nieograniczone możliwości w optymalizacji kampanii.

Skrypty Google Ads

Skrypty to narzędzia do optymalizacji kampanii Google Ads, do obsługi których konieczna jest znajomość języka JavaScript. Dzięki skryptom reklamodawcy mogą zyskać sporą przewagę, nie musząc ręcznie wprowadzać słów kluczowych, zmieniać stawek, wstrzymywać lub uruchamiać grup reklam i wykonywać innych czynności związanych z prowadzeniem kampanii Google Ads. Kilka skryptów, na które warto zwrócić uwagę, to m.in.:

  • Link checker – analizuje, czy adresy adresy URL znajdujące się w linkach reklam nie prowadzą do niedziałających stron. Pozwala uniknąć ponoszenia kosztów kliknięć w reklamy w czasie aktualizacji linków;
  • Ad Customizer – umożliwia automatyczną zmianę treści reklamy, z uwzględnieniem m.in. zmiany ceny oraz innych danych. Wymaga przygotowania arkusza, z którego skrypt ma czerpać dane;
  • Inventory-based Ad Management – monitoruje dostępność produktów w sklepie, a następnie wstrzymuje bądź wznawia kampanię w zależności od tego, czy produkt jest dostępny;
  • Multi Bidder – pozwala kontrolować jednocześnie wiele reguł.

Czy warto automatyzować kampanie Google Ads?

Optymalizacja kampanii Google Ads wymaga wprowadzania wielu elementów – w większości są to zadania mało skomplikowane, niestety zajmujące sporo czasu, który specjalista PPC mógłby przeznaczyć na bardziej kreatywne zadania. Automatyzacja kampanii pozwala usprawnić pracę i efektywniej wykorzystać budżet. Oczywiście zautomatyzowane kampanie Google Ads także wymagają stałego nadzoru specjalisty, dlatego należy pamiętać o tym, pozostawienia reklam pod pełną kontrola algorytmów może przysporzyć pewnych problemów.

Też chcesz osiągać świetne wyniki?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211