Spis treści:
Automatyzacja kampanii Google Ads może zostać przeprowadzona za pomocą narzędzi udostępnianych przez Google. Dają one niezwykle szeroki zakres możliwości, dzięki którym kampanie Google Ads wymagają od specjalisty mniej pracy nad prostymi czynnościami. Tym samym może zostać on poświęcony na kreatywną pracę i szukanie nieszablonowych rozwiązań.
Dzięki temu narzędziu manualne ustawianie stawek w reklamach Google Ads w zasadzie zostało całkowicie zastąpione przez automatyczne ustalanie stawek, które może odbywać się zgodnie z założeniami różnych strategii.
Przeczytaj także nasz wpis: Jak poprawić współczynnik konwersji w kampanii PPC?
Reguły automatyczne pozwalają optymalizować reklamy Google Ads w takich obszarach, jak m.in. kampanie, grupy reklam, pojedyncze reklamy, słowa kluczowe, temat, odbiorca czy miejsce wyświetlania reklamy. Wymaga to wcześniejszego ustalenia kryteriów przez specjalistę PPC. Skonfigurowanie reguł automatycznych daje w zasadzie nieograniczone możliwości w optymalizacji kampanii.
Skrypty to narzędzia do optymalizacji kampanii Google Ads, do obsługi których konieczna jest znajomość języka JavaScript. Dzięki skryptom reklamodawcy mogą zyskać sporą przewagę, nie musząc ręcznie wprowadzać słów kluczowych, zmieniać stawek, wstrzymywać lub uruchamiać grup reklam i wykonywać innych czynności związanych z prowadzeniem kampanii Google Ads. Kilka skryptów, na które warto zwrócić uwagę, to m.in.:
Optymalizacja kampanii Google Ads wymaga wprowadzania wielu elementów – w większości są to zadania mało skomplikowane, niestety zajmujące sporo czasu, który specjalista PPC mógłby przeznaczyć na bardziej kreatywne zadania. Automatyzacja kampanii pozwala usprawnić pracę i efektywniej wykorzystać budżet. Oczywiście zautomatyzowane kampanie Google Ads także wymagają stałego nadzoru specjalisty, dlatego należy pamiętać o tym, pozostawienia reklam pod pełną kontrola algorytmów może przysporzyć pewnych problemów.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211