Jak AdWords może wesprzeć działania SEO?

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Google nieustannie wprowadza zmiany, które istotnie wpływają na działania pozycjonerskie. Z racji, że SEO dotyczy bezpłatnych (organicznych) wyników wyszukiwania, Google nieprzychylnie spogląda na  działania, które mogą podnieść widoczność strony, zwłaszcza jeśli istnieje możliwość prowadzenia płatnych kampanii AdWords.

Synergia działań SEO i kampani AdWords

Jeśli decydujemy się na wykorzystanie obu kanałów dotarcia do klienta (SEO i SEM), warto wykorzystać możliwości jakie dają kampanie AdWords, aby wesprzeć swoje działania SEO. Jak to zrobić?

1. AdWords dostarcza najlepszych danych o tym, jakie słowa najlepiej konwertują w przypadku Twojej strony. Dzięki temu będziesz mógł wytypować te słowa, które najlepiej konwertują  oraz te, które mają najwyższy współczynnik CPC, ale przynoszą wartościowy ruch na stronie. Na tej podstawie możesz zidentyfikować na których słowach najlepiej skupić się podczas pozycjonowania strony.

2. Reklamy AdWords, to grupa badawcza to określenia, jaka konstrukcja metatagów najlepiej przemawia do Klientów. Wiadomo, długość tytułu i opisu reklamy oraz strony różnią się, jednakże obserwując zmiany współczynnika jakości reklam można zauważyć,  zawarcie jakich fraz oraz jaka ich budowa jest najlepsza, a następnie wdrożyć te spostrzeżenia w obrębie strony.

3. Z racji, że działania SEO to swoista manufaktura, w której odchodzi się od automatyzacji działań (stąd wynikają koszty pozycjonowania), warto mieć pewność, że słowa kluczowe i budowa treści nad którą pracuje agencja pozycjonująca zmierza w dobrym kierunku. AdWords to doskonały sposób na sprawdzenie, czy Twoja oferta faktycznie przemawia do Klientów i czy prowadzenie działań nad określonymi frazami przyniesie spodziewany zysk.

W sytuacji, gdy Google stara się utrudnić dziania pozycjonerów, na przykład poprzez usunięcie danych z Google Analytics dotyczących relewantnych fraz dla danej strony (not provided), należy znaleźć inne źródło informacji – Google AdWords może być jednym z nich.

Źródło: https://marketingland.com/using-paid-search-to-aid-your-seo-65852

Też chcesz osiągać świetne wyniki?

Skontaktuj się z nami
ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i  wyrażam zgodę