Google Ads czy Facebook Ads – co jest skuteczniejsze?

Przeczytasz w około: 3 minuty

Spis treści:

Najważniejsze różnice Google Ads i Facebook Ads

Kampanie Facebook Ads oraz reklamy Google Ads mają wiele punktów wspólnych, jednak doświadczeni specjaliści są w stanie wykorzystać ich potencjał, uwzględniając pewne różnice i pełnię możliwości, które dają poszczególne narzędzia. W tabeli przedstawiamy zasadnicze różnice pomiędzy Google Ads a reklamami na Facebooku.

Google Ads
Facebook Ads
Zasięg
25 milionów Polaków korzysta z internetu, a ponad 96% z nich to użytkownicy wyszukiwarki Google. Daje ogromne możliwości dotarcia do wielu bardzo szerokiego grona odbiorców, wśród których można znaleźć potencjalnych klientów swojej marki. W Polsce z Facebooka korzysta 17 milionów użytkowników. To zdecydowanie mniej niż w przypadku wyszukiwarki Google, jednakże kolejny szersze możliwości w targetowaniu wcale nie oznaczają, że Facebook Ads pomimo teoretycznie mniejszych zasięgów mają mniejszy potencjał.
Targetowanie
Google dość sztywno określa cechy charakteryzujące wybrane grupy odbiorców. Dotyczą one przede wszystkim lokalizacji i demografii – np. płci, wieku, stanu cywilnego. Reklamy Google dobrze sprawdzają się w docieraniu do szerokiej, ale niekoniecznie precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Użytkownicy Facebooka bardzo chętnie dzielą się informacjami na swój temat. Reklamy Facebook Ads wykorzystują zatem ten potencjał, umożliwiając bardzo precyzyjne targetowanie treści, uwzględniające nie tylko występujące w Google Ads czynniki (demografia i lokalizacja), ale też zainteresowania, wydarzenia z życia czy model zachowania w mediach społecznościowych. Facebook Ads okazują się lepszym rozwiązaniem w docieraniu do ściśle określonej grupy odbiorców.
Sposób wykorzystania
Kampanie Google Ads kierowane są głównie do odbiorców, którzy są zainteresowani zakupem. Reklamy tekstowe lub produktowe wyświetlają się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu przez internautów konkretnych fraz kluczowych w wyszukiwarce. Oznacza to, że ich odbiorcami są osoby bezpośrednio zainteresowane danymi produktami lub usługami. W tym miejscu należy uwzględnić, że użytkownicy Facebooka korzystają z tej platformy głównie w celach rozrywkowych. Przekłada się to zasadniczo na niższą konwersję niż w przypadku reklam Google Ads. Niemniej jednak nie oznacza to, że należy od razu rezygnować z reklam na Facebooku. Oprócz tego, że mogą one sprzedawać, świetnie sprawdzają się w kampaniach wizerunkowych, podnoszących świadomość marki.
Zarządzanie kampanią
Kampanie Google Ads uchodzą za łatwiejsze w zarządzaniu. Panel reklamowy Facebooka jest mniej intuicyjne i ulega częstym zmianom.

Google Ads i Facebook Ads – koszty

W kwestii kosztów korzystniej dla firm wypadają kampanie Facebook Ads. Jednakże większą konwersję generują reklamy Google Ads – czy warto zatem inwestować wyłącznie w nie? A może lepiej postawić na tańsze reklamy na FB? Złotym środkiem okaże się połączenie tych działań – pozwoli to zatroszczyć się zarówno o sprzedaż, jak i poszerzanie świadomości marki i budowanie jej wizerunku.

Co wybrać – reklamy na Facebooku czy Google Ads

Kampanie Google Ads i reklamy na Facebooku mogą pomóc w realizowaniu różnych celów i docieraniu do innych grup odbiorców. E-commerce, któremu zależy na efektywnej sprzedaży swoich produktów lub usług, nigdy nie powinien całkowicie skupiać się na jednym kanale promocji i rezygnować z innych. Reklamy Google Ads i reklamy na FB to komplementarne rozwiązania, które warto wykorzystywać w promocji, budując świadomość swojej marki czy zwiększając konwersję. Dlatego warto korzystać z obydwu rozwiązań – przerzucenie większego ciężaru na Facebook Ads lub reklamy Google powinno zawsze wynikać z twardych analiz i indywidualnej oceny potencjału wybranych narzędzi dla danej marki.

Potrzebujesz wsparcia agencji doświadczonej w prowadzeniu kampanii PPC? Napisz do nas!

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211