Reorganizacji uległ układ reklam AdWords w wynikach wyszukiwania. Najważniejsza zmiana to to, że nie ma już bocznego paska, natomiast zamiast trzech reklam nad wynikami naturalnymi – coraz częściej pojawiają się aż cztery kreacje reklamowe. Oznacza to większą powierzchnię reklamową i przesunięcie niżej wyników naturalnych:
Ich przyczyny warto upatrywać w pewnym dość oczywistym fakcie. Skuteczność reklam po prawej stronie była po prostu bardzo niska. Wiedzą to wszyscy, którzy mają styczność z prowadzeniem kampanii AdWords. Obecność na tych pozycjach dawała niewielkie korzyści reklamodawcom i nie przekładała się na konkretne wyniki w panelu statystyk reklam. Jedną z możliwych przyczyn jest też z pewnością chęć wyeksponowania przez Google reklam produktowych (Zakupy Google) oraz ewentualne przeznaczenie miejsca na wyniki Knowledge Graph.
Kolejna sprawa – powody finansowe. Zmiana zapewne będzie dla Google bardzo opłacalna. Z dużym prawdopodobieństwem wzrosną nakłady na kampanię AdWords reklamodawców, którzy chcą być wysoko na pierwszej stronie i osiągać przy tym znaczące CTR-y.
Możliwie, że do zrezygnowania z paska bocznego reklam AdWords przyczyniło się również powszechne stosowanie urządzeń mobilnych przez osoby korzystające z wyszukiwarki giganta z Mountain View. Obecnie Google kładzie nacisk na sposób prezentacji wyników, który będzie użyteczny i wygodny dla użytkowników smartfonów i tabletów.
Dla reklamodawców korzystających z AdWords największym wyzwaniem będzie wygranie walki o najwyższe pozycje swoich reklam. W związku z ograniczeniem ich liczby, stawki CPC za słowa kluczowe pójdą do góry. Aby działania były więc konkurencyjne, firmy będą musiały obrać jedną z dwóch strategii: przeznaczać większe nakłady finansowe na reklamę lub przy mniejszych budżetach położyć mocny nacisk na jakość reklam oraz innych składowych, takich jak strona WWW i dokładna optymalizacja kampanii AdWords.
Reklamy o wyższej jakości mogą zapewnić niższe ceny i lepsze pozycje. Wynik Jakości (pokazany na skali 1-10) i jego składowe (przewidywany współczynnik klikalności, trafność reklamy i opinia o stronie docelowej) są widoczne na koncie AdWords. To właśnie one zadecydują o tym, ile dany reklamodawca płaci za kliknięcie w reklamę. Z większą uwagą trzeba będzie skupić się również na stronie WWW – Google weryfikuje witryny pod kątem szybkości, ilości błędów czy dostosowania do urządzeń mobilnych.
W skrócie – przewidywane skutki zmian to:
– wzrost cen CPC za hasła,
– wzrost znaczenia Wyniku Jakości,
– wzrost jakości reklam w wynikach wyszukiwania,
– wzrost klikalności reklam AdWords,
– mniejsza widoczność wyników naturalnych,
– potrzeba dobrej i wnikliwej optymalizacji kampanii AdWords przez specjalistów,
– osiąganie lepszych wyników przez reklamodawców AdWords,
– wzrost zysku Google.
Oczywiście na naprawdę odczuwalne efekty tej decyzji będziemy musieli jeszcze poczekać. Reklamodawcy i specjaliści są obecnie na etapie weryfikacji kampanii, wprowadzania niezbędnych zmian i czekania na pierwsze konkretne wnioski. O tym, czy Google zrobiło dobrze, przekonamy się niebawem.
Obawiasz się, jak zmiany w reklamach AdWords wpłyną na wyniki Twoich kampanii? Masz zastrzeżenia co do skuteczności dotychczasowych działań? Napisz do nas – pomożemy Ci wykorzystać pełen potencjał drzemiący w reklamach Google! Zapraszamy do kontaktu!
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Wagonowa 2D
53-609 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.