Polacy spędzają średnio ponad 4 godziny dziennie na przeglądaniu internetu na komputerach i kolejną godzinę na urządzaniach mobilnych. Nigdy nie było lepszego momentu na wprowadzenie do swojej komunikacji marketingowej reklam online. Są coraz lepiej mierzalne, a kierować można je do wąsko określonych grup odbiorców. Co jeszcze zyskasz dzięki reklamom internetowym?

1.     Trafiasz do konkretnego odbiorcy

Chociaż reklamy telewizyjne, prasowe czy outdoorowe wciąż przechodzą modyfikacje, to nigdy nie będą tak dokładnie dopasowane do konkretnego użytkownika, jak reklamy internetowe. Krąg odbiorców możesz zawęzić w ich przypadku niemal całkowicie precyzyjnie. Google Ads i Facebook Ads pozwalają kierować komunikaty do potencjalnych klientów pod kątem ich zainteresowań, zachowań zakupowych, zachowań w wyszukiwarce Google, wieku czy miejsca zamieszkania. W reklamach Google Ads możesz wykorzystać też listy remarketingowe. Znajdują się na nich użytkownicy, którzy podjęli już jakąś czynność na Twojej stronie internetowej, np. dodali produkt do koszyka lub weszli do zakładki z ofertą. Google Ads zachęcą ich do powrotu.

Metody ustalania odbiorcy nieustannie się rozwijają i z miesiąca na miesiąc pozwalają coraz precyzyjniej docierać do Twojego klienta.

2.     Nie przekroczysz planowanego budżetu

Zaawansowane technologie kojarzą Ci się z dużymi wydatkami? Wcale nie muszą. W przypadku reklam internetowych nie płacisz za czas emisji, tak jak w tradycyjnych mediach. Tutaj liczy się efekt kampanii. Bezpiecznym działaniem jest np. PPC, czyli Pay Per Click – reklama, za którą płacisz tylko wtedy, gdy użytkownik w nią kliknie. Ograniczony budżet nie musi więc oznaczać mniejszych zysków. Wręcz przeciwnie, jeśli reklama będzie odpowiednio dopasowana do grupy Twoich odbiorców i co ważne, interesująca i unikalna, zauważysz realne zyski, przy niewielkim nakładzie finansowym.

3.     Dokładnie zmierzysz efekty swoich działań

Mierzalność reklam internetowych to jedna z ich największych zalet, która odróżnia je od tradycyjnego marketingu (reklamy telewizyjnej czy billboardu), bo pozwala dokładnie ustalić, kto wszedł, na jaką stronę i w co kliknął.

Narzędzia analityczne pozwalają precyzyjnie sprawdzać skuteczność wszystkich działań. Wyznaczają je m.in. konwersje, czyli określone interakcje, jakie użytkownik podjął na stronie. Celem konwersji może być np. zapisanie się na listę mailową lub założenie konta. Dzięki mierzalności będziesz wiedział na bieżąco, czy Twoje kampanie przynoszą zyski i w które z nich warto inwestować, a które nie sprawdzają się w przypadku Twoich odbiorców. Koniec z tworzeniem nietrafionych strategii.

4.     Będziesz wiarygodny i widoczny

Oprócz opisanych powyżej form reklamy, świetne rezultaty przynosi również content marketing. To dzięki niemu oprócz informowania odbiorców o swoim produkcie czy usłudze, możesz zaoferować im wiedzę i pomoc. Musisz przy tym wziąć pod uwagę, że teksty poradnikowe czy eksperckie odniosą sukces tylko wtedy, kiedy będą niosły unikalną, merytoryczną wartość. Dzięki treściom dopasowanym do grupy docelowej Twoja marka stanie się wiarygodna, a użytkownicy będą wracali – np. na Twojego bloga firmowego – po więcej informacji. Dobrze zaplanowana strategia content marketingowa wyróżni też firmę na tle konkurencji, zapewni generowanie leadów sprzedażowych a odpowiednio przygotowane teksty będą wpływać na wyższe pozycje wyszukiwania w Google.

Przy planowaniu kampanii internetowych pamiętaj o tym, że dopasowanie contentu i formy reklamy do użytkownika to więcej, niż połowa sukcesu. Dobrze jest też szukać nowych rozwiązań i łączyć różne formy promocji, żeby znaleźć środek na dotarcie do swojej unikalnej grupy odbiorców. Chociaż nie istnieje uniwersalna, przynosząca zyski strategia internetowa, dobra agencja SEO/SEM dobierze działania w taki sposób, by przynosiły korzyści i Tobie, i Twoim klientom. W Rocket Media staramy się tworzyć elastyczne pakiety usług i dopasowywać je do realnych potrzeb naszych partnerów. Jeśli interesuje Cię pozycjonowanie, działania SEM, content marketing lub nowoczesne generowanie leadów sprzedażowych, zapraszamy do współpracy.

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]