Trzeba przyznać, że wydarzenia ostatnich miesięcy były niezwykle emocjonujące dla branży SEO. Gwałtowne spadki pozycji przyprawiały o kolejne siwe włosy wielu pozycjonerów i właścicieli stron. Google, zgodnie z zapowiedziami, przeprowadzał kolejne aktualizacje algorytmów mające zlikwidować strony pozycjonujące się technikami Black Hat Seo. Niestety, do dziś nie wyjaśniono, dlaczego niektóre strony zaliczyły spore spadki a inne […]
Czytaj dalej
W wyszukiwarce Google można szukać nie tylko stron internetowych, ale również grafik i innych źródeł. W przypadku obrazków możemy dodatkowo wyselekcjonować interesujące nas cechy, takie jak wielkość, kolor oraz typ obrazka. Ten rodzaj wyszukiwarki jest ważny dla niektórych branż, wśród których znajdują się m.in. aranżacje domu, dekoracje, ubrania czy biżuteria. Dla nich optymalizacja i pozycjonowanie […]
Czytaj dalej
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku 2012, taka data jest wspaniałą okazją do podsumowania tego, co zdarzyło się w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. W branży SEO zanotowano wiele zmian, w dodatku większość z nich wywoływała spore emocje. Możemy więc przypomnieć najważniejsze wydarzenia oraz opowiedzieć o bohaterze roku, czyli wyszukiwarce Google i jej nowych algorytmach.
Czytaj dalej
Podczas gdy Pony bryka sobie mieszając w SERP-ach, wszyscy zastanawiają się, jakie są jego cechy i czy w ogóle on istnieje. Wszystko zaczęło się ponad tydzień temu, kiedy to firma Serchmetrics przygotowała zestawienie zmian w SERP-ach i ochrzciła to mianem algorytmu Pony. Od Google jak zwykle nie można dostać informacji na ten temat, wiadomo tylko […]
Czytaj dalej
Daj się znaleźć – tak można określić hasło przewodnie nowej strategii marketingowej Inbound Marketing. Termin ten staje się coraz bardziej popularny i nic dziwnego, skoro skupia w sobie najefektywniejsze sposoby budowania wizerunku marki.
Czytaj dalej
Linki, które możemy pozyskać dla naszej strony, mogą być z atrybutem follow oraz nofollow. Dotychczas pozycjonerzy skupiali się jedynie na pierwszym typie, jednak po ostatnich aktualizacjach w algorytmach Google musieli zmienić swoje przyzwyczajenia. O potrzebie zdobywania linków nofollow oraz linkowaniu naturalnym przekonuje się coraz więcej osób.
Czytaj dalej
Na wyniki wyszukiwania wpływa coraz więcej czynników, dlatego wyznaczniki, takie jak Domain Authority czy PageRang mogą być pewnymi wskazówkami na ten temat. Warto powiedzieć kilka słów o nich oraz o tym, jak można je wykorzystać.
Czytaj dalej
Mianem Fresh Site Bonus określono premię dla nowych stron, które przez pewien czas (od kilku dni do kilku tygodni) pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania. Wiele osób uważa, że powodem takiego stanu rzeczy jest szansa zaistnienia dla nowych domen. Jeśli witryna zdobędzie popularność wśród użytkowników, może obronić swoją pozycję. W przeciwnym razie spadnie na dalsze […]
Czytaj dalej
O karach nakładanych przez Google było głośno podczas wejścia algorytmu Panda, kiedy to największe porównywarki cenowe straciły pozycje w wynikach wyszukiwania. W całym Internecie zawrzało a pozycjonerzy zastanawiali się, na ile taka walka będzie skuteczna. Warto przypatrzeć się karom nakładanym przez Google, czyli za co można je otrzymać oraz jak ich uniknąć.
Czytaj dalej