Wprowadzenie nowego produktu na rynek – spektakularny przykład

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Chyba każdy właściciel biznesu marzy, by w krótkim czasie zyskać dużą popularność. Niestety przeważnie takie rzeczy nie są możliwe. Przeważnie – bo opisywany dzisiaj przypadek łamie wszelkie zasady i udowadnia, że szybka promocja zupełnie nieznanego produktu w internecie jest możliwa. Chodzi o zyskujący coraz większą popularność fidget spinner.

Fidget spinner, czyli jak podbić internet w kilka miesięcy

Jeszcze w grudniu 2016 roku zapytanie „fidget spinner” miało zbyt mało wyszukiwań, by Google Trends mogło zaprezentować zainteresowanie frazą w podziale na regiony.

Fidget_regiony_2016

Jednak w styczniu nagle pojawiło się zwiększone wyszukiwanie opisywanej zabawki w Stanach Zjednoczonych.

fidget spinner styczeń 2017

Zainteresowanie z miesiąca na miesiąc było coraz większe. Objęło w marcu najpierw kraje anglojęzyczne (USA, Australia i Wielka Brytania). Następnie w kwietniu wyszukiwania zaczęły rosnąć także i w innych krajach. Do grona państw zaintrygowanych fidget spinnerem dołączyły Zjednoczone Emiraty Arabskie, Irlandia i Kanada.

fidget spinner 03.2017

fidget spinner 04.2017

W maju fidget spinner był poszukiwany w Danii, Nowej Zelandii oraz w wielu innych krajach, by na początku czerwca 2017 roku objąć zasięgiem niemal cały świat.

fidget spinner 2017

Popularność zabawki nadal rośnie i całkiem możliwe, że moda na fidget spinnera pojawi się również i w innych krajach.

Jak to wszystko było możliwe?

Fidget spinner został wymyślony już wiele lat temu jako zabawka, która ma uspokajać nadpobudliwe dzieci. Jednak na początku nie zyskała ona żadnego zainteresowania. Doprowadziło to do tego, że jego twórczyni nie zdecydowała się na przedłużenie patentu.

O zapomnianej zabawce przypomniał dopiero Forbes. 23 grudnia 2016 roku na swojej stronie internetowej zamieścił artykuł, w którym fidget spinner został nazwany jako „must have” wśród gadżetów biurowych na nadchodzący rok. Miała to być alternatywa dla popularnego w tamtym czasie fidget cube. Reakcja może nie była natychmiastowa, bo „dopiero” 28 grudnia widać wyraźny wzrost zainteresowania zabawką. Możemy to tłumaczyć tym, że tekst ukazał się tuż przed przerwą świąteczną. Internet po raz kolejny pokazał, jak wielką ma moc. Nic dziwnego, że świadome budowanie wizerunku w sieci jest obecnie tak ważne dla każdej marki.

ROCKETMEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Wagonowa 2D
53-609 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i  wyrażam zgodę