Spis treści:
Czym w tym tygodniu żyła branża? Jakie nowinki ze świata SEO, SEM, contentu i analityki elektryzowały specjalistów? Sprawdźcie to w naszym weekendowym przeglądzie prasy.
Komentarz Forbesa do jednego z najgorętszych tematów ostatnich dni – redesignu logo Instagrama. Metamorfoza słynnej ikonki wywoła burzę i sprowokowała mnóstwo reakcji – zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Dziennikarze znanego magazynu uważają jednak, że nie mogło stać się inaczej. Sprawdźcie, dlaczego.
MarketingProfs przygotowało listę sześciu najważniejszych czynników wpływających na SEO w 2016 roku. Wśród nich oczywiście content, backlinki i szybkość ładowania strony. W tekście nie zabrakło również miejsca na działania, które według specjalistów amerykańskiego portalu są mocno przereklamowane.
Jak udowodnić szefowi, że content marketing rzeczywiście robi robotę? Eksperci z Content Marketing Institute mają na to aż cztery sprawdzone sposoby. Te metryki pozwolą Wam w przekonujący sposób przedstawić wymierne efekty prowadzonych działań.
Bardzo ciekawy wpis z bloga Moz.com na temat podejścia do wyszukiwania słów kluczowych. Autorska metoda Dr Petera R. Meyersa zakłada analizowanie fraz pod kątem czterech metryk – ich “trudności”, niesionych przez nie możliwości, istotności i potencjału. Rozwinięcie tej myśli znajdziecie oczywiście w linku powyżej.
Dalej w temacie SEO – MarketingProfs analizuje najczęstsze błędy techniczne, które mają wielki wpływ na to, jak nasza strona wypada w oczach robotów Google. Na liście grzechów głównych znajdziecie m.in. kanibalizujące się słowa kluczowe, za dużą ilość przekierowań czy błędów 404.
Budowanie dobrej bazy linków to nie lada wyzwanie. Specjaliści HubSpot mają jednak aż 33 pomysły na to, jak nieco usprawnić ten żmudny proces. I to bez uciekania się do sztuczek kojarzonych z czarnym SEO!
Facebook Live to bardzo ciekawa, jednak wciąż mało znana funkcjonalność jednego z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Search Engine Journal doradza, jak w pełni wykorzystać jej potencjał.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211