Spis treści:
Jak wiadomo kalifornijska firma odpowiedzialna za Google Maps nie ma sobie równych. Ich monopol na rynku ma sprawia, że konkurencja w postaci Binga czy Nokii HERE nie zagrozi im nawet po wprowadzeniu reklam… Tak. Dokładnie chodzi o reklamy w mapach. Jak się okazuje nie jest tak źle i nie mamy czego się obawiać. O reklamach w Google Maps słów kilka poniżej.
Jak się okazuje wprowadzenie zmian do usługi, z której korzysta ponad miliard użytkowników w ciągu miesiąca nie jest łatwą sprawą. Jak zostało już wspomniane Google Maps nie ma sobie równych i wprowadzenie reklam nie powinno odstraszyć użytkowników korzystających z usługi. Jakby nie patrzeć to najlepsza i najbardziej kompletna usługa ze wszystkich na rynku.
Należy zauważyć, iż na chwilę obecną reklamy zostały wprowadzone tylko i wyłącznie na urządzenia mobilne. Nie należy więc panikować, iż reklamy „zawładną ekranem” naszego smartfona. Z uzyskanych informacji wynika, iż będą one zajmować tylko dolną krawędź ekranu tylko w przypadku wyszukiwania określonych miejsc. I tak firma, która wykupiła sobie miejsce w danej kategorii tam też się pojawi. Ważnym odnotowania jest fakt, iż kliknięcie w taką reklamę nie przeniesie nas na stronę docelową lecz rozwinie się funkcjonalna nawigacja. Będziemy mieli przy tym możliwość oznaczenia gwiazdką czy udostępnienia.
Tutaj nie jest zaskoczeniem, iż reklama będzie rozliczania w systemie CPC (tj. cost per click) czyli, że będziemy płacić jedynie za kliknięcia a nie wyświetlenia.
Google w subtelny sposób będzie prezentowała sponsorowane firmy pokazując je tylko wtedy kiedy zajdzie taka potrzeba. Więcej informacji na temat reklamach w mobilnej wersji Google Maps możecie znaleźć na oficjalnym blogu Google’a.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211