Spis treści:
Szybkie przesyłanie adresu do indeksacji (Submit URL to Google) to narzędzie, które było bardzo popularne wśród pozycjonerów. Głównie ze względu na dostępność: pojawiało się bowiem w samych wynikach wyszukiwania. Od wczoraj próżno go jednak szukać po wpisaniu adresu URL w wyszukiwarkę.
O nowym narzędziu pisaliśmy na naszym blogu rok temu. Podobnie jak inni koledzy po fachu, byliśmy zachwyceni prostotą rozwiązania. Ułatwienie zgłaszania URL do indeksu wyszukiwarki było z Submit URL to Google banalne. Warunkiem korzystania z niego było jedynie zalogowanie się na poczcie Gmail. Już po pierwszym użyciu narzędzia uznaliśmy, że to świetny przykład wykorzystania inteligentnych podpowiedzi.
Niestety, od wczoraj specjaliści SEO na próżno próbują z niego skorzystać. Po prostu zniknęło. Co się stało? Odpowiedź znaleźliśmy na twitterowym koncie Google Webmasters.
Wynika z niego, że firma była zmuszona zrezygnować z narzędzia, nie wyjaśnia jednak dlaczego. Sugeruje jednak, że było to konieczne. Zaprasza też do zgłaszania URL poprzez Google Search Console i bezpośrednio w mapach stron.
Wśród opinii na forum łatwo znaleźć komentarze, że narzędzie już od jakiegoś czasu nie działało poprawnie: „Od dawna już indeksowało po długim czasie lub w ogóle, tak więc nie działa od dawna, teraz tylko usunięto sam formularz” – czytamy na Forum.optymalizacja.com.
Nadal można korzystać ze standardowych metod zgłaszania nowych URL do Google. Zajmie to jednak nieco więcej czasu. No cóż. Inteligentne rozwiązanie chyba wypaliło się zawodowo.
A Wy? Co sądzicie o zmianie? Czy to błędna decyzja Google? A może zapowiedź większych zmian?
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211