Submit URL Google nie działa. Wiemy, co się stało

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Szybkie przesyłanie adresu do indeksacji (Submit URL to Google) to narzędzie, które było bardzo popularne wśród pozycjonerów. Głównie ze względu na dostępność: pojawiało się bowiem w samych wynikach wyszukiwania. Od wczoraj próżno go jednak szukać po wpisaniu adresu URL w wyszukiwarkę.

O nowym narzędziu pisaliśmy na naszym blogu rok temu. Podobnie jak inni koledzy po fachu, byliśmy zachwyceni prostotą rozwiązania. Ułatwienie zgłaszania URL do indeksu wyszukiwarki było z Submit URL to Google banalne. Warunkiem korzystania z niego było jedynie zalogowanie się na poczcie Gmail. Już po pierwszym użyciu narzędzia uznaliśmy, że to świetny przykład wykorzystania inteligentnych podpowiedzi.

Submit Google nie działa!

Niestety, od wczoraj specjaliści SEO na próżno próbują z niego skorzystać. Po prostu zniknęło. Co się stało? Odpowiedź znaleźliśmy na twitterowym koncie Google Webmasters.

Lakoniczny wpis na Twitterze niewiele wyjaśnia

Wynika z niego, że firma była zmuszona zrezygnować z narzędzia, nie wyjaśnia jednak dlaczego. Sugeruje jednak, że było to konieczne. Zaprasza też do zgłaszania URL poprzez Google Search Console i bezpośrednio w mapach stron.

Wśród opinii na forum łatwo znaleźć komentarze, że narzędzie już od jakiegoś czasu nie działało poprawnie: „Od dawna już indeksowało po długim czasie lub w ogóle, tak więc nie działa od dawna, teraz tylko usunięto sam formularz” – czytamy na Forum.optymalizacja.com.

Nadal można korzystać ze standardowych metod zgłaszania nowych URL do Google. Zajmie to jednak nieco więcej czasu. No cóż. Inteligentne rozwiązanie chyba wypaliło się zawodowo.

A Wy? Co sądzicie o zmianie? Czy to błędna decyzja Google? A może zapowiedź większych zmian?

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211