Spis treści:
Chyba nie trzeba nikogo przekonywać do tego, jak dużą rolę odgrywają media społecznościowe w budowaniu marki. Popularne stwierdzenie: “nie ma Cię na Facebooku – nie istniejesz”, jest też aktualne dla wielu firm. Nic więc dziwnego, że najważniejsze czynniki wpływające na pozycje w wyszukiwarce są właśnie związane z mediami społecznościowymi.
Najnowszy ranking czynników wpływających na pozycję, opublikowany przez Searchmetrics, wskazuje, że kluczowe stają się wszelkie przejawy zainteresowania i sympatii użytkowników na portalach społecznościowych. Dobrze znane lajkowanie, szerowanie i stawianie +1, przykuwają uwagę nie tylko innych użytkowników (potencjalnych konsumentów marki), ale również stanowią wskazówkę dla robotów wyszukiwarek i zdają się mówić: “tutaj dzieje się coś ciekawego, to na prawdę wartościowe treści”.
Bezkonkurencyjny w liczbie aktywnych użytkowników jest niezaprzeczalnie Facebook (jak na razie), jednakże myśląc przyszłościowo, na większą uwagę zasługuje produkt Google, czyli społeczność Google+. W chwili obecnej G+ zdaje się być kruszynką w porównaniu z gigantem, jakim jest Facebook, ale wszystkie znaki na niebie i Ziemi wskazują, że sytuacja ta, za jakiś czas się zmieni, co nie pozostanie bez znaczenia również dla pozycjonowania.
Chcemy przedstawić krótkie porównanie, które w chwili obecnej może wyglądać jak starcie Dawida (Google+) z Goliatem (Facebook), ale nie zapominajmy, że Dawid, jako “dziecko” Google, ma bardzo wpływowe koligacje rodzinne (roboty wyszukiwarki).
Jak widać G+, to jak na razie niewielka społeczność zdominowana przez płeć męską. Ale…jak pokazują badania przeprowadzone przez Searchmetrics, tempo wzrostu liczby użytkowników G+ rośnie w błyskawicznie i w 2016 r. można się spodziewać, że dorówna liczbie użytkowników na Facebooku. Szala zwycięstwa w tym starciu gigantów przesunie się w kierunku Google+.
Na koniec jeszcze kilka argumentów, dlaczego aktywność na Google ma tak duże znaczenie dla pozycjonowania:
Wiele osób przewiduje zmierzch giganta społecznościowego, jakim jest Facebook. Znajdzie się jednak alternatywa i najprawdopodobniej będzie to społeczność Google+.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211