Spis treści:
Daj się znaleźć – tak można określić hasło przewodnie nowej strategii marketingowej Inbound Marketing. Termin ten staje się coraz bardziej popularny i nic dziwnego, skoro skupia w sobie najefektywniejsze sposoby budowania wizerunku marki.
Dzisiejszy użytkownik Internetu jest szybki i wybredny ale są sposoby na przyciągnięcie jego uwagi. Dlatego Inbound Marketing skupia się na czterech filarach: statystykach strony, przywiązaniu do marki, konwersji i mierzeniu efektywności¹. Atrakcyjna prezentacja produktu, funkcjonalność witryny, przyciągająca wzrok grafika i interesująca zawartość to dopiero początek całej strategii. Kolejnym krokiem będzie zwiększenie widoczności naszej strony, tu z pomocą przychodzi SEO i SEM pod różnymi postaciami, poczynając od optymalizacji strony oraz jej pozycjonowania, kończąc na reklamie internetowej i marketingu mailowym.
Na tym nie kończy się Inbound Marketing, w ramach tej strategii możemy wykorzystać fora internetowe, blogi, media i wszelkie działania PR. W komunikacji z klientami potrzebujemy spójnego przekazu, który zagwarantuje nam popularność. Dlatego ważne jest, by wszelkie treści sygnowane naszą marką były interesujące, nowatorskie i przykuwające uwagę.
Czym może zakończyć się właściwie przeprowadzona strategia Inbound Marketing? Użytkownikami, którzy znaleźli ciekawe informacje o naszej marce i wchodząc na naszą stronę oczekują, że znajdą to, czego szukają. A po znalezieniu chcą zostać na dłużej i wracają usatysfakcjonowani tym, z czym się tutaj zetknęli. Każdy właściciel strony lub marki wie, że taki scenariusz jest warty każdej ceny.
Źródła:
¹Dorota Zys, Inbound Marketing, SprawnyMarketing.pl, 5 listopada 2012
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211