Spis treści:
We wrześniu Google m.in. poinformował o zakończeniu wdrażania Page Experience Update, a także przekazał więcej informacji na temat sposobu generowania tytułów stron w wynikach wyszukiwania. Poznaj wrześniowe SEO Newsy!
Zgodnie z informacją udostępnioną na twitterowym koncie Google Search Central 2 września zakończyło się wdrażanie Page Experience Update (wspominaliśmy o nim w czerwcowych SEO Newsach). Zmiany dotyczą głównie aktualizacji karuzeli Top Stories w wyszukiwarce na urządzeniach mobilnych oraz aplikacji Google News. Update nie przyniósł większych zmian w wynikach wyszukiwania, miał jednak na celu wyróżnienie stron przyjaznych użytkownikom.
W ubiegłym miesiącu pisaliśmy o zmianie tytułów w wynikach wyszukiwania. 17 września Google postanowił przekazać więcej wskazówek na ten temat. Zgodnie z informacjami na blogu, systemy przy generowaniu tytułów w wynikach wyszukiwania w większym stopniu korzystają teraz z Tag Title (87% w porównaniu do 80%). W pozostałych przypadkach algorytmy wykorzystują tekst znaleziony w innym miejscu na podstronie (m.in. nagłówek, opis). Google podał też przykłady korzystania z tekstu poza elementami tytułu i są to przede wszystkim:
Wskazówka: Google zaleca dbanie o Page Title, ponieważ w głównej mierze korzysta właśnie z tego elementu. Jeśli na stronie nie ma problemów opisanych powyżej, to zostanie wyświetlony taki tytuł, jaki jest przez nas ustawiony.
Od 29 września możemy zobaczyć zmiany w raporcie ulepszeń wyników dotyczących produktów. Google w jeszcze bardziej dokładny sposób obrazuje błędy oraz podaje informacje, co należy zrobić, aby je wyeliminować. Przykładowy widok z Google Search Console:
Wskazówka: należy zapoznać się ze wszystkimi rodzajami błędów, pobrać je i wysłać do programistów w celu uzupełnienia brakujących elementów lub wdrożenia poprawek. Po spełnieniu wszystkich zaleceń należy poprosić Google o sprawdzenie korekt za pomocą poniższej funkcji w Search Console.
We wrześniu wahania w wynikach wyszukiwania na urządzeniach stacjonarnych najmocniej odczuwalne były 10, 13, 15, 22, 25 oraz 26 dnia miesiąca. W przypadku wyników dla urządzeń mobilnych niespokojnie było 2 i 5, 10-15 oraz 25-26 września. Poniżej wykresy przedstawiające dzienne zmiany SERP z narzędzia Algoroo.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211