Spis treści:
Odkąd najważniejsze przeglądarki zaczęły wspierać następną wersję głównego protokołu HTTP, kwestią czasu było aż zacznie to robić Googlebot. Teraz Google poinformował, że już w listopadzie będzie indeksował niektóre witryny za pośrednictwem protokołu HTTP / 2. Zmiana ta sprawi, że indeksowanie będzie bardziej wydajne pod względem wykorzystania zasobów serwera.
„Dzięki HTTP / 2 Googlebot może otworzyć pojedyncze połączenie TCP z serwerem i efektywnie przesyłać przez niego wiele plików równolegle, zamiast wymagać wielu połączeń”.
Jeśli serwer Klienta obsługuje HTTP / 2, to i tak decyzja dotycząca tego, czy zaindeksować witrynę za pośrednictwem nowego protokołu, należy do Googlebota. A on podejmie ją na podstawie tego, czy witryna Klienta i Googlebot skorzysta na indeksowaniu przez HTTP / 2.
Źródło i więcej informacji: https://webmasters.googleblog.com/2020/09/googlebot-will-soon-speak-http2.html
We wrześniu Google dwukrotnie informował o problemach z indeksacją stron w wyszukiwarce. Pierwszy przypadek miał miejsce 12 września i dotyczył sekcji „Najważniejsze wiadomości”, czyli linków do newsów widocznych na liście wyników wyszukiwania. Awaria została naprawiona jeszcze tego samego dnia.
Drugi przypadek miał miejsce 29 września i również dotyczył indeksacji nowych artykułów. Problem został rozwiązany po kilku godzinach.
Od 22 września Google obsługuje znacznik Schema.org – shippingDetails jako alternatywny sposób kwalifikowania sprzedawców do wyświetlania szczegółów dostawy w wynikach wyszukiwania Google. Już od czerwca 2020 roku sprzedawcy detaliczni mogli bezpłatnie umieszczać swoje produkty na różnych powierzchniach Google (także w wyszukiwarce), natomiast obsługa nowego znacznika ma pomóc w konfiguracji informacji o dostawie tym sprzedawcom, którzy nie mają aktywnych kont Google Merchant Center.
Dokumentacja omawianego znacznika dostępna jest pod tym linkiem.
We wrześniu zauważalne były spore zmiany w wynikach wyszukiwania na urządzeniach stacjonarnych. Google nie potwierdził jednak żadnej oficjalnej aktualizacji algorytmu. Według narzędzia Algoroo największe różnice widoczne były 17 września:
Natomiast według narzędzia Cognitive SEO większe zmiany na pozycjach zauważalne były w dniach 15-17 września, 24-25 września i 30 września:
W przypadku wyników na urządzeniach mobilnych największe różnice w pozycjach według narzędzia Algoroo zauważalne były 25 września. Duże zmiany odczuwalne były również 17, 24 i 27 września:
Według narzędzia Cognitive SEO zmiany w wynikach dla urządzeń mobilnych były szczególnie silne w dniach 15-19 września oraz 24-25 września:
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211