Spis treści:
W styczniu Google dodał nowe możliwości zgłaszania negatywnych opinii w Google Moja Firma. Wprowadzona została również opcja zmiany ceny widocznej w rozszerzonych wynikach wyszukiwania. Sprawdź SEO Newsy ze stycznia 2021 roku!
Negatywne opinie w Google to bardzo duży problem dla właścicieli firm. Potencjalni kupujący zwracają uwagę na średnią liczbę ocen danej firmy. Jeśli ocena jest niższa niż 4.00, to użytkownik często rezygnuje z usług lub produktów tej firmy.
Jeśli otrzymamy negatywną opinię od klienta, to w pierwszej kolejności powinniśmy zadzwonić lub napisać do niego maila, aby wyjaśnić sytuację i poprosić go o usunięcie wpisu. Odradzamy odpowiadanie na opinie w przypływie emocji, ponieważ możemy bardziej zaszkodzić niż pomóc. Cała dyskusja będzie dostępna dla wszystkich osób odwiedzających nasz profil Google Moja Firma.
Negatywne opinie w Google od klientów to jedno. Co jednak zrobić, jeśli otrzymaliśmy negatywne opinie od osób, które nie były klientami naszej firmy? Z pomocą przychodzi tutaj opcja zgłoszenia opinii. Dotychczas mieliśmy takie powody:
Od stycznia 2021 roku Google rozszerzył możliwość zgłaszania negatywnych opinii o dodatkowe punkty. Obecnie możemy zgłosić opinię ze względu na jeden z poniższych powodów:
Zgodnie z informacją na stronie https://www.searchenginejournal.com/price-drop-appearance/393383/ Google wprowadził dodatkową opcję w rozszerzonych wynikach wyszukiwania – widoczna będzie zmiana ceny (Czym są dane strukturalne – Schema?). Będzie to wyglądało mniej więcej w ten sposób:
Ta funkcjonalność będzie szczególnie przydatna dla wszystkich serwisów e-commerce. Obecnie jest wdrożona tylko w języku angielskim. Odpowiednie znaczniki dla produktów w swoim sklepie (Schema) można dodać zgodnie z tymi wytycznymi.
27 stycznia Google poprzez Search Console wysyłał powiadomienia do wszystkich właścicieli usług z prośbą o weryfikację domeny. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie błędy w nazwie domeny, przez co nie było możliwości jej zweryfikowania.
Google potwierdził, że problem leżał po ich stronie, ale szybko został naprawiony.
Różnice w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych były najmocniej odczuwalne w dniach 7-9 oraz 13-15 stycznia. W przypadku urządzeń mobilnych największe wahania również miały miejsce 8 i 9 stycznia oraz w okolicach 21 stycznia.
Zmiany na urządzeniach stacjonarnych – styczeń 2021:
Zmiany na urządzeniach mobilnych – styczeń 2021:
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.