SEO News STYCZEŃ 2021: nowe opcje zgłaszania negatywnych opinii w GMF, zmiana ceny widoczna w rozszerzonych wynikach Google oraz mylące powiadomienia w Search Console

Przeczytasz w około: 3 minuty
SEO News - styczeń 2021

Spis treści:

W styczniu Google dodał nowe możliwości zgłaszania negatywnych opinii w Google Moja Firma. Wprowadzona została również opcja zmiany ceny widocznej w rozszerzonych wynikach wyszukiwania. Sprawdź SEO Newsy ze stycznia 2021 roku!

1. Masz problem z negatywnymi opiniami w Google? Sprawdź nowe możliwości zgłaszania opinii w Google Moja Firma

Negatywne opinie w Google to bardzo duży problem dla właścicieli firm. Potencjalni kupujący zwracają uwagę na średnią liczbę ocen danej firmy. Jeśli ocena jest niższa niż 4.00, to użytkownik często rezygnuje z usług lub produktów tej firmy.

Jeśli otrzymamy negatywną opinię od klienta, to w pierwszej kolejności powinniśmy zadzwonić lub napisać do niego maila, aby wyjaśnić sytuację i poprosić go o usunięcie wpisu. Odradzamy odpowiadanie na opinie w przypływie emocji, ponieważ możemy bardziej zaszkodzić niż pomóc. Cała dyskusja będzie dostępna dla wszystkich osób odwiedzających nasz profil Google Moja Firma.

Negatywne opinie w Google od klientów to jedno. Co jednak zrobić, jeśli otrzymaliśmy negatywne opinie od osób, które nie były klientami naszej firmy? Z pomocą przychodzi tutaj opcja zgłoszenia opinii. Dotychczas mieliśmy takie powody:

  • wpis zawiera treści szerzące nienawiść, pełne przemocy lub nieodpowiednie,
  • wpis zawiera reklamy lub spam,
  • wpis jest nie na temat,
  • we wpisie dochodzi do konfliktu interesów.

zgłoszenie opinii w GMF

Od stycznia 2021 roku Google rozszerzył możliwość zgłaszania negatywnych opinii o dodatkowe punkty. Obecnie możemy zgłosić opinię ze względu na jeden z poniższych powodów:

  • opinia jest nie na temat, nie dotyczy Twojej firmy,
  • opinia jest spamem, została stworzona przez bota albo fałszywe konto,
  • opinia została dodana przez osobę związaną z firmą lub przez konkurencję (tutaj zakładamy, że pracownicy mogą dodawać opinie o pracy w firmie),
  • opinia zawiera wulgaryzmy,
  • opinia jest przedmiotem dręczenia lub nękania kogoś,
  • opinia dyskryminuje lub szerzy nienawiść,
  • opinia zawiera dane osobowe.

formularz zgłoszenia opinii w Google

2. Zmiana ceny widoczna w rozszerzonych wynikach wyszukiwania Google

Zgodnie z informacją na stronie https://www.searchenginejournal.com/price-drop-appearance/393383/ Google wprowadził dodatkową opcję w rozszerzonych wynikach wyszukiwania – widoczna będzie zmiana ceny (Czym są dane strukturalne – Schema?). Będzie to wyglądało mniej więcej w ten sposób:

zmiana ceny widoczna w rozszerzonych wynikach Google

Ta funkcjonalność będzie szczególnie przydatna dla wszystkich serwisów e-commerce. Obecnie jest wdrożona tylko w języku angielskim. Odpowiednie znaczniki dla produktów w swoim sklepie (Schema) można dodać zgodnie z tymi wytycznymi.

 

3. Błędne prośby o weryfikację domeny z Google Search Console

27 stycznia Google poprzez Search Console wysyłał powiadomienia do wszystkich właścicieli usług z prośbą o weryfikację domeny. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie błędy w nazwie domeny, przez co nie było możliwości jej zweryfikowania.

Google potwierdził, że problem leżał po ich stronie, ale szybko został naprawiony.

błędne powiadomienia w GSC

Twitter: Google Search Console - wyjaśnienie błędu powiadomień

4. Zmiany w wynikach organicznych

Różnice w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych były najmocniej odczuwalne w dniach 7-9 oraz 13-15 stycznia. W przypadku urządzeń mobilnych największe wahania również miały miejsce 8 i 9 stycznia oraz w okolicach 21 stycznia.

Zmiany na urządzeniach stacjonarnych – styczeń 2021:

zmiany na urządzeniach stacjonarnych - styczeń 2021

Zmiany na urządzeniach mobilnych – styczeń 2021:

Zmiany na urządzeniach mobilnych - styczeń 2021

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211