SEO News STYCZEŃ 2020: January 2020 Core Update, “Usunięcia” w GSC i koniec wsparcia data-vocabulary.org

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

W połowie stycznia Google poinformował o następnej aktualizacji algorytmu. Do panelu Google Search Console wróciło odświeżone narzędzie do usuwania adresów. Zapraszamy do sprawdzenia SEO Newsów ze stycznia 2020 roku.

1. January 2020 Core Update – kolejna aktualizacja algorytmu Google

13 stycznia Google za pośrednictwem oficjalnego konta twitterowego poinformował o kolejnej, globalnej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki, która miała objąć wszystkie wersje językowe. 16 stycznia koncern oznajmił, że wdrożenie jest niemal ukończone, ale jego finalizacja może zająć następne dwa tygodnie. Jak zawsze – przy aktualizacjach trzonu algorytmu – Google poprzez korekty chce zapewnić użytkownikom odpowiednie i wiarygodne treści.

January 2020 Core Update info

Pojawiają się także pierwsze raporty dotyczące serwisów, które odnotowały największe zmiany w widoczności – według Moza w tym wypadku ponownie update najmocniej odczuła branża medyczna. Również według przedstawicieli RankRangera i Sistrixa serwisy z kategorii YMYL (Your Money, Your Live) zaliczyły wyraźne wahania na pozycjach w wynikach wyszukiwania.

2. Narzędzie do usuwania adresów w Google Search Console

Na początku stycznia nowa wersja usługi Google Search Console obchodziła swoje drugie urodziny. Google nadal aktualizuje jej możliwości, rozwijając dostępne funkcje. Tym razem w panelu pojawiła się nowa odsłona narzędzia do usuwania adresów, które umożliwia webmasterom tymczasowe „ukrycie” strony przed wyświetlaniem w wynikach wyszukiwania. Sekcja ”Usunięcia” składa się z trzech obszarów: tymczasowe usuwanie, nieaktualne treści i żądania filtrowania SafeSearch.

Więcej informacji i źródło: https://webmasters.googleblog.com/2020/01/new-removals-report-in-search-console.html

Poniżej natomiast screen z narzędzia w panelu Google Search Console:

Narzędzie Usunięcia w GSC

3. Koniec data-vocabulary.org w danych strukturalnych Google

Od 6 kwietnia Google przestanie korzystać ze schematów data-vocabulary.org dla prezentowania danych strukturalnych w wynikach wyszukiwania. Komunikat z tym związany właściciele stron internetowych otrzymali poprzez narzędzie Google Search Console. Data-vocabulary.org to – obok popularnego Schema.org – biblioteka służąca do oznaczania danych uporządkowanych, które następnie mogą wyświetlać się na stronach z wynikami wyszukiwania. Google postanowił skupić rozwój na jednym z tych schematów – Schema.org. Poniżej przykład zapisu w schemacie data-vocabulary.org:

data-vocabulary markup

Więcej informacji i źródło: https://webmasters.googleblog.com/2020/01/data-vocabulary.html

4. Zmiany w wynikach organicznych

W styczniu zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych najbardziej odczuwalne były w dniach 14-17.01. – różnice wynosiły wówczas powyżej 2 pozycji. Miało to związek z aktualizacją algorytmu Google (January 2020 Core Update), o czym informujemy też powyżej:

SERP changes desktop styczeń 2020

W przypadku wyników google.com na urządzeniach mobilnych zmiany były w podobnym stopniu zauważalne, co na urządzeniach stacjonarnych. Różnice powyżej 2 pozycji miały miejsce 16 i 17 stycznia:

SERP changes mobile styczeń 2020

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211