Spis treści:
W połowie stycznia Google poinformował o następnej aktualizacji algorytmu. Do panelu Google Search Console wróciło odświeżone narzędzie do usuwania adresów. Zapraszamy do sprawdzenia SEO Newsów ze stycznia 2020 roku.
13 stycznia Google za pośrednictwem oficjalnego konta twitterowego poinformował o kolejnej, globalnej aktualizacji algorytmu wyszukiwarki, która miała objąć wszystkie wersje językowe. 16 stycznia koncern oznajmił, że wdrożenie jest niemal ukończone, ale jego finalizacja może zająć następne dwa tygodnie. Jak zawsze – przy aktualizacjach trzonu algorytmu – Google poprzez korekty chce zapewnić użytkownikom odpowiednie i wiarygodne treści.
Pojawiają się także pierwsze raporty dotyczące serwisów, które odnotowały największe zmiany w widoczności – według Moza w tym wypadku ponownie update najmocniej odczuła branża medyczna. Również według przedstawicieli RankRangera i Sistrixa serwisy z kategorii YMYL (Your Money, Your Live) zaliczyły wyraźne wahania na pozycjach w wynikach wyszukiwania.
Na początku stycznia nowa wersja usługi Google Search Console obchodziła swoje drugie urodziny. Google nadal aktualizuje jej możliwości, rozwijając dostępne funkcje. Tym razem w panelu pojawiła się nowa odsłona narzędzia do usuwania adresów, które umożliwia webmasterom tymczasowe „ukrycie” strony przed wyświetlaniem w wynikach wyszukiwania. Sekcja ”Usunięcia” składa się z trzech obszarów: tymczasowe usuwanie, nieaktualne treści i żądania filtrowania SafeSearch.
Więcej informacji i źródło: https://webmasters.googleblog.com/2020/01/new-removals-report-in-search-console.html
Poniżej natomiast screen z narzędzia w panelu Google Search Console:
Od 6 kwietnia Google przestanie korzystać ze schematów data-vocabulary.org dla prezentowania danych strukturalnych w wynikach wyszukiwania. Komunikat z tym związany właściciele stron internetowych otrzymali poprzez narzędzie Google Search Console. Data-vocabulary.org to – obok popularnego Schema.org – biblioteka służąca do oznaczania danych uporządkowanych, które następnie mogą wyświetlać się na stronach z wynikami wyszukiwania. Google postanowił skupić rozwój na jednym z tych schematów – Schema.org. Poniżej przykład zapisu w schemacie data-vocabulary.org:
Więcej informacji i źródło: https://webmasters.googleblog.com/2020/01/data-vocabulary.html
W styczniu zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych najbardziej odczuwalne były w dniach 14-17.01. – różnice wynosiły wówczas powyżej 2 pozycji. Miało to związek z aktualizacją algorytmu Google (January 2020 Core Update), o czym informujemy też powyżej:
W przypadku wyników google.com na urządzeniach mobilnych zmiany były w podobnym stopniu zauważalne, co na urządzeniach stacjonarnych. Różnice powyżej 2 pozycji miały miejsce 16 i 17 stycznia:
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.