Spis treści:
W sierpniu Google poinformował o nowym sposobie generowania tytułów dla stron w wynikach wyszukiwania, uprościł raport o jakości strony w Search Console, a także całkowicie odświeżył dokument tłumaczący funkcjonowanie wyszukiwarki. Sprawdź SEO Newsy z sierpnia 2021 roku!
24 sierpnia na blogu Google pojawiła się informacja o aktualizacji sposobu generowania tytułów stron w wyszukiwarce. Od ponad 10 lat wykorzystywany do tego był nie tylko tekst HTML, ale według Google nowy system będzie działać zupełnie inaczej. Efektem tego mają być znacznie lepiej opisujące zawartość stron tytuły w SERP i to niezależnie od haseł wpisywanych przez użytkowników.
W skrócie: Google może w nowy sposób wygenerować tytuł naszej strony internetowej niezależnie od haseł wyszukiwanych przez użytkownika.
Szczególnie ten ostatni element – tekst linka prowadzącego do strony – zdziwił niektórych specjalistów SEO, screen poniżej:
Komentarz: Google do budowy tytułu w wynikach wyszukiwania użył tekst zakotwiczenia linka (tzw. anchor text) prowadzącego do tej strony ze strony kategorii.
Uruchomiony na początku bieżącego roku raport „Jakość strony”, dostępny w panelu Search Console, doczekał się uproszczonej wersji. Usunięte zostały widżety Bezpieczne przeglądanie i Jakość reklamy, poprawiono też sposób obsługi brakujących danych.
Co jeszcze się zmieniło w raportach Search Console?
Pojawił się baner Brak najnowszych danych w raporcie „Podstawowe wskaźniki internetowe i w raporcie „Jakość strony”. Naprawiono też błąd, który powodował wyświetlanie się komunikatu o nieprawidłowym działaniu protokołu https w przypadku braku danych w „Podstawowych wskaźnikach internetowych”. Skorygowano także treść komunikatu o braku danych w raportach „Jakość strony i „Podstawowe wskaźniki internetowe”.
W 2016 roku Google uruchomił stronę tłumaczącą sposób działania wyszukiwarki (w jaki sposób indeksowane są treści, generowane wyniki, co i jak jest testowane i ulepszane), z której skorzystały miliony użytkowników na całym świecie. W ubiegłym miesiącu pojawiła się jej całkowicie odświeżona wersja.
Dokument w języku polskim dostępny jest pod poniższym linkiem:
Jak działa wyszukiwarka Google
Oprócz tego Google zachęca również do obejrzenia serii filmów o tym jak działa wyszukiwarka (video w języku angielskim).
W sierpniu wahania w wynikach wyszukiwania na urządzeniach stacjonarnych najmocniej odczuwalne były 7 i 11 dnia miesiąca. W przypadku wyników dla urządzeń mobilnych niespokojnie było 7, 15, 19 i 23 sierpnia. Poniżej wykresy przedstawiające dzienne zmiany SERP z narzędzi Algoroo i RankRanger.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211