SEO News SIERPIEŃ 2021: Google zmienia tytuły w wynikach wyszukiwania

Przeczytasz w około: 3 minuty
How Search Works

Spis treści:

W sierpniu Google poinformował o nowym sposobie generowania tytułów dla stron w wynikach wyszukiwania, uprościł raport o jakości strony w Search Console, a także całkowicie odświeżył dokument tłumaczący funkcjonowanie wyszukiwarki. Sprawdź SEO Newsy z sierpnia 2021 roku!

1. Google zmienia tytuły stron w wyszukiwarce

24 sierpnia na blogu Google pojawiła się informacja o aktualizacji sposobu generowania tytułów stron w wyszukiwarce. Od ponad 10 lat wykorzystywany do tego był nie tylko tekst HTML, ale według Google nowy system będzie działać zupełnie inaczej. Efektem tego mają być znacznie lepiej opisujące zawartość stron tytuły w SERP i to niezależnie od haseł wpisywanych przez użytkowników.

W skrócie: Google może w nowy sposób wygenerować tytuł naszej strony internetowej niezależnie od haseł wyszukiwanych przez użytkownika.

Z jakich elementów strony będzie korzystał Google przy budowie tytułów?

  • tekst, który użytkownicy widzą, gdy otwierają stronę internetową,
  • główny tytuł lub nagłówek H1,
  • treść w innych tagach nagłówków,
  • tekst, który jest duży i dobrze widoczny,
  • tekst na stronie i w prowadzących do niej linkach.

Szczególnie ten ostatni element – tekst linka prowadzącego do strony – zdziwił niektórych specjalistów SEO, screen poniżej:

Google używa anchora do budowy tytułu w SERP

 

Komentarz: Google do budowy tytułu w wynikach wyszukiwania użył tekst zakotwiczenia linka (tzw. anchor text) prowadzącego do tej strony ze strony kategorii.

2. Uproszczony raport „Jakość strony” w Search Console

Uruchomiony na początku bieżącego roku raport „Jakość strony”, dostępny w panelu Search Console, doczekał się uproszczonej wersji. Usunięte zostały widżety Bezpieczne przeglądanie i Jakość reklamy, poprawiono też sposób obsługi brakujących danych.

Co jeszcze się zmieniło w raportach Search Console?

Pojawił się baner Brak najnowszych danych w raporcie „Podstawowe wskaźniki internetowe i w raporcie „Jakość strony”. Naprawiono też błąd, który powodował wyświetlanie się komunikatu o nieprawidłowym działaniu protokołu https w przypadku braku danych w „Podstawowych wskaźnikach internetowych”. Skorygowano także treść komunikatu o braku danych w raportach „Jakość strony i „Podstawowe wskaźniki internetowe”.

3. Odświeżony dokument „How Search Works”

W 2016 roku Google uruchomił stronę tłumaczącą sposób działania wyszukiwarki (w jaki sposób indeksowane są treści, generowane wyniki, co i jak jest testowane i ulepszane), z której skorzystały miliony użytkowników na całym świecie. W ubiegłym miesiącu pojawiła się jej całkowicie odświeżona wersja.

Dokument w języku polskim dostępny jest pod poniższym linkiem:

Jak działa wyszukiwarka Google

Oprócz tego Google zachęca również do obejrzenia serii filmów o tym jak działa wyszukiwarka (video w języku angielskim).

testowanie zmian w wyszukiwarce

4. Zmiany w wynikach organicznych

W sierpniu wahania w wynikach wyszukiwania na urządzeniach stacjonarnych najmocniej odczuwalne były 7 i 11 dnia miesiąca. W przypadku wyników dla urządzeń mobilnych niespokojnie było 7, 15, 19 i 23 sierpnia. Poniżej wykresy przedstawiające dzienne zmiany SERP z narzędzi Algoroo i RankRanger.

Zmiany na urządzeniach stacjonarnych – sierpień 2021 (Algoroo)

zmiany w wynikach Google - sierpień 2021 (desktop)

 

Zmiany na urządzeniach mobilnych – sierpień 2021 (Algoroo)

zmiany w wynikach Google - sierpień 2021 (mobile)

Zmiany na urządzeniach stacjonarnych – sierpień 2021 (RankRanger)

dzienne różnice w wynikach Google - sierpień 2021 (desktop)

 

Zmiany na urządzeniach mobilnych – sierpień 2021 (RankRanger)

dzienne różnice w wynikach Google - sierpień 2021 (mobile)

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211