SEO News PAŹDZIERNIK 2021: rekomendacje dla Title Link / Snippet; nowe dane w Search Analytics API i nowe funkcje w wyszukiwarce

Przeczytasz w około: 4 minuty
SEO news październik 2021

Spis treści:

W październiku Google zaktualizował rekomendacje dotyczące tworzenia „linków z tytułem”, czyli tytułów stron widocznych w wyszukiwarce czy wiadomościach. Do interfejsu Search Analytics API zostały dodane statystyki skuteczności kart Discover i Wiadomości Google. Zapraszamy do sprawdzenia październikowych SEO Newsów!

1. Rekomendacje dla linków z tytułem i krótkich opisów

Google zaktualizował rekomendacje dotyczące tworzenia linków z tytułem. Co to takiego? To po prostu tytuł strony (obecnie title link) widoczny w wynikach wyszukiwania i wiadomościach Google. Ten element już od jakiegoś czasu jest ustalany automatycznie na podstawie informacji dostępnych na danej stronie internetowej – pisaliśmy o tym w sierpniowych SEO newsach. Dzięki zastosowaniu się do wskazówek Google można wskazać swoje preferencje.

Krótki opis natomiast to dobrze znany meta description (obecnie snippet), widoczny pod title link w wyszukiwarce Google i w innych jego usługach. Opis również jest generowany przez Google automatycznie na podstawie różnych źródeł, m.in. tagu metaopisu. Zgodnie z najnowszymi rekomendacjami można jednak zablokować wyświetlanie krótkiego opisu przez Google (ustawiając metatag nosnippet) lub wpłynąć na jego długość (ustawiając metatag max-snippet:[number]).

Więcej informacji na ten temat znaleźć można na blogu deweloperów Google: rekomendacje dot. linków z tytułem i wskazówki dotyczące krótkich opisów.

link z tytułem i krótki opis w Google

link z tytułem i krótki opis

2. Problemy z adresami URL w iOS 15

W październiku pojawił się błąd, który powoduje, że linki AMP nie działają w wyszukiwarce Google na urządzeniach z systemem iOS 15 (iPhone’ach lub iPad’ach. Po kliknięciu w link w wyszukiwarce Google użytkownik nie zostanie przeniesiony do URL AMP. Danny Sullivan z Google za pośrednictwem konta na Twitterze potwierdził ten problem i zaznaczył, że deweloperzy pracują nad jego szybkim rozwiązaniem.

3. Nowe raporty w Search Analytics API

Pod koniec ubiegłego miesiąca Google poinformował, że raporty skuteczności z usługi Discover i Google News są już widoczne dla właścicieli serwisów, które obsługują tego typu ruch, w panelu Google Search Console. Na prośbę użytkowników zostały więc również dodane do interfejsu Search Analytics API. Więcej przydatnych informacji można znaleźć pod tym linkiem.

zmiany w Search Analytics API

4. Nowe funkcje w wyszukiwarce Google

Google eksperymentuje z nową funkcją, która umożliwi użytkownikom przeglądanie wyników wyszukiwania bezpośrednio na stronie internetowej bez konieczności wracania do indeksu Google (wyszukiwanie w panelu bocznym). Ma to ułatwić porównywanie wyników wyszukiwania, a także umożliwić szybkie kliknięcie poza stroną internetową i odwiedzenie konkurencyjnej witryny.

Więcej na temat testowanych przez Google funkcji możemy przeczytać w tym artykule w serwisie SEJ.

5. Facebookowe ciekawostki

4 października nastąpiła globalna awaria Facebooka, Instagrama oraz WhatsAppa, która została spowodowana błędnym uaktualnieniem protokołu BGP (ang. Border Gateway Protocol) sterującym ruchem w internecie. Była to jedna z najdłuższych przerw w funkcjonowaniu tego najpopularniejszego medium społecznościowego w jego kilkunastoletniej historii.

tweet-meta-dot-problemow-z-facebookiem

Tweet spółki Meta informujący o problemach z jego platformami

I na koniec news, którym w ostatnim czasie żył internetowy świat. Mark Zuckerberg przedstawił nowy projekt – „Metawersum”, czyli internet w połączeniu z wirtualną rzeczywistością, co ma być następcą mobilnego internetu. Zmieniła się też nazwa spółki na Meta.

Nazwy produktów należących do koncernu, czyli Facebook, Instagram oraz WhatsApp, pozostaną jednak bez zmian.

6. Zmiany w wynikach organicznych

4 października zaczerwieniły się narzędzia monitorujące dzienne zmiany pozycji w wynikach wyszukiwania. Prawdopodobnie mogło to być spowodowane wdrożeniem jakiejś korekty w algorytmach, ale na razie nie pojawił się na ten temat oficjalny komunikat. Kolejne duże wahania w wynikach wyszukiwania Google pojawiły się w dniach 8, 11, 15, 17 i 26 października. Wszystkie zmiany były odczuwalne zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i na mobilnych. Poniżej przedstawiamy wykresy zmian z narzędzia Algoroo.

Zmiany na urządzeniach stacjonarnych – październik 2021

zmiany w wynikach Google - październik 2021 (desktop)

 

Zmiany na urządzeniach mobilnych – październik 2021

zmiany w wynikach Google - październik 2021 (mobile)

ROCKETMEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i  wyrażam zgodę