Spis treści:
W październiku Google zaktualizował rekomendacje dotyczące tworzenia „linków z tytułem”, czyli tytułów stron widocznych w wyszukiwarce czy wiadomościach. Do interfejsu Search Analytics API zostały dodane statystyki skuteczności kart Discover i Wiadomości Google. Zapraszamy do sprawdzenia październikowych SEO Newsów!
Google zaktualizował rekomendacje dotyczące tworzenia linków z tytułem. Co to takiego? To po prostu tytuł strony (obecnie title link) widoczny w wynikach wyszukiwania i wiadomościach Google. Ten element już od jakiegoś czasu jest ustalany automatycznie na podstawie informacji dostępnych na danej stronie internetowej – pisaliśmy o tym w sierpniowych SEO newsach. Dzięki zastosowaniu się do wskazówek Google można wskazać swoje preferencje.
Krótki opis natomiast to dobrze znany meta description (obecnie snippet), widoczny pod title link w wyszukiwarce Google i w innych jego usługach. Opis również jest generowany przez Google automatycznie na podstawie różnych źródeł, m.in. tagu metaopisu. Zgodnie z najnowszymi rekomendacjami można jednak zablokować wyświetlanie krótkiego opisu przez Google (ustawiając metatag nosnippet) lub wpłynąć na jego długość (ustawiając metatag max-snippet:[number]).
Więcej informacji na ten temat znaleźć można na blogu deweloperów Google: rekomendacje dot. linków z tytułem i wskazówki dotyczące krótkich opisów.
link z tytułem i krótki opis
W październiku pojawił się błąd, który powoduje, że linki AMP nie działają w wyszukiwarce Google na urządzeniach z systemem iOS 15 (iPhone’ach lub iPad’ach. Po kliknięciu w link w wyszukiwarce Google użytkownik nie zostanie przeniesiony do URL AMP. Danny Sullivan z Google za pośrednictwem konta na Twitterze potwierdził ten problem i zaznaczył, że deweloperzy pracują nad jego szybkim rozwiązaniem.
Pod koniec ubiegłego miesiąca Google poinformował, że raporty skuteczności z usługi Discover i Google News są już widoczne dla właścicieli serwisów, które obsługują tego typu ruch, w panelu Google Search Console. Na prośbę użytkowników zostały więc również dodane do interfejsu Search Analytics API. Więcej przydatnych informacji można znaleźć pod tym linkiem.
Google eksperymentuje z nową funkcją, która umożliwi użytkownikom przeglądanie wyników wyszukiwania bezpośrednio na stronie internetowej bez konieczności wracania do indeksu Google (wyszukiwanie w panelu bocznym). Ma to ułatwić porównywanie wyników wyszukiwania, a także umożliwić szybkie kliknięcie poza stroną internetową i odwiedzenie konkurencyjnej witryny.
Więcej na temat testowanych przez Google funkcji możemy przeczytać w tym artykule w serwisie SEJ.
4 października nastąpiła globalna awaria Facebooka, Instagrama oraz WhatsAppa, która została spowodowana błędnym uaktualnieniem protokołu BGP (ang. Border Gateway Protocol) sterującym ruchem w internecie. Była to jedna z najdłuższych przerw w funkcjonowaniu tego najpopularniejszego medium społecznościowego w jego kilkunastoletniej historii.
Tweet spółki Meta informujący o problemach z jego platformami
I na koniec news, którym w ostatnim czasie żył internetowy świat. Mark Zuckerberg przedstawił nowy projekt – „Metawersum”, czyli internet w połączeniu z wirtualną rzeczywistością, co ma być następcą mobilnego internetu. Zmieniła się też nazwa spółki na Meta.
Nazwy produktów należących do koncernu, czyli Facebook, Instagram oraz WhatsApp, pozostaną jednak bez zmian.
4 października zaczerwieniły się narzędzia monitorujące dzienne zmiany pozycji w wynikach wyszukiwania. Prawdopodobnie mogło to być spowodowane wdrożeniem jakiejś korekty w algorytmach, ale na razie nie pojawił się na ten temat oficjalny komunikat. Kolejne duże wahania w wynikach wyszukiwania Google pojawiły się w dniach 8, 11, 15, 17 i 26 października. Wszystkie zmiany były odczuwalne zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i na mobilnych. Poniżej przedstawiamy wykresy zmian z narzędzia Algoroo.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211