Spis treści:
W październiku Google zaktualizował zasady dotyczące reklam w Google Ads, a także instruował użytkowników, jak przygotować swoje serwisy na Black Friday 2020 / Cyber Monday 2020, by osiągnąć dobre wyniki organiczne. Zachęcamy do przeczytania SEO Newsów z października 2020 r.
W październiku wiele zmian w Google dotyczyło kampanii Google Ads oraz zasad kierowania reklam do użytkowników. Jedną z większych zmian w Google, jakie weszły w życie z początkiem ubiegłego miesiąca, była aktualizacja zasad dotyczących nieodpowiednich treści. Google Ads blokuje możliwość czerpania zysków z reklam wykorzystujących niekorzystną sytuację globalną do korzyści majątkowych. Poniżej prezentujemy dwie najważniejsze zasady, które wprowadziło Google:
Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/10014384?hl=pl
Kolejna październikowa aktualizacja Google również dotyczy reklam Google Ads. W krajach Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii zostanie ograniczone wyświetlanie reklam produktów zawierających duże ilości cukru, tłuszczu lub soli osobom nieletnim. Google chce tym samym wspierać odpowiedzialne reklamowanie żywności i napojów bezalkoholowych. Zasady weszły w życie 6 października 2020 roku.
Więcej o tych zmianach można przeczytać tutaj: https://support.google.com/adspolicy/answer/9919030?hl=pl
Wielkimi krokami zbliżają się do nas dwie wielkie akcje sprzedażowe: Black Friday 2020 i Cyber Monday 2020. Z tego powodu Google zdecydował się przygotować kilka wskazówek pomocnych przy optymalizacji strony na te wydarzenia:
Odpowiednio wcześnie utworzona strona dedykowana na te akcje sprzedażowe może zwiększyć szansę na pojawienie się Twojego serwisu w “topach”. Dając botom Google więcej czasu na indeksację strony, zwiększamy swoje szanse na uzyskanie dobrych pozycji w trakcie trwania Black Friday 2020.
Ważne też jest, aby stronę dedykowaną tym dwóm akcjom prawidłowo zoptymalizować pod kątem SEO. Prawidłowe meta tagi czy spora ilość wartościowego contentu na pewno zwiększy szanse na przebicie się do TOP 10 wyników organicznych.
Kolejnym elementem, który może poprawić nasze rokowania do zajęcia miejsc na szczycie wyników Google, jest prawidłowe linkowanie wewnętrzne do landing pages dedykowanym tym akcjom sprzedażowym. Link do strony z promocjami na Black Friday lub Cyber Monday powinien znajdować się w widocznym miejscu na stronie głównej naszego serwisu.
Prawidłowy rozmiar i jakość grafiki wpłynie nie tylko na prędkość ładowania strony, ale także sprawi, że nowy landing będzie bardziej atrakcyjny dla użytkownika.
Po utworzeniu dedykowanej na te akcje strony, ważne jest, aby wysłać je do indeksacji dzięki Google Search Console. Dzięki temu zabiegowi możemy przyśpieszyć indeksację strony przez googleboty, co może skrócić czas potrzebny na znalezienie się naszej witryny w wynikach organicznych.
Dzięki wyżej wymienionym wskazówkom masz szansę na dobre wykorzystanie możliwości, jakie dają akcje Black Friday 2020 oraz Cyber Monday 2020. Powodzenia!
Październik był spokojnym miesiącem, jeśli chodzi o zmiany w branży SEO. Narzędzie Algoroo nie wykryło większych wahań pozycji, z wyjątkiem 5.10., kiedy różnice przekraczały 2 miejsca:
W przypadku zmian w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych narzędzie Algoroo pokazywało w październiku bardzo zbliżone dane:
Gigant z Mountain View nie informował też o wprowadzeniu zmian w algorytmie źródłowym w ciągu ubiegłego miesiąca.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211