Spis treści:
W marcu Google zaktualizował sekcję pytań i odpowiedzi w kontekście zbliżającej się aktualizacji związanej z Core Web Vitals. Udostępnił także wskazówki dotyczące optymalizacji treści wideo oraz danych strukturalnych dla ćwiczeń matematycznych. Sprawdźcie SEO Newsy z marca 2021 roku!
W marcu Google zaktualizował sekcję FAQ dotyczącą Core Web Vitals (pytania i odpowiedzi dostępne są w języku angielskim). Więcej na temat nowych wskaźników, które Google będzie brał pod uwagę analizując witryny i ustalając ranking w wyszukiwarce, pisaliśmy w naszych SEO Newsach w maju 2020. Przy okazji Google wyjaśnił, że nadal priorytetem przy ocenie stron będzie treść, która się na nich znajduje – nawet, jeśli niektóre czynniki związane z doświadczeniami użytkownika na stronie są nie najlepsze.
FAQ został uzupełniony o pytania najczęściej zadawane pracownikom Google w kontekście zaplanowanego na maj Page Experience Update. Dowiedzieliśmy się m.in. skąd pochodzą dane Core Web Vitals naszej witryny, które następnie ocenia Google. Są to dane z raportu Chrome User Experience, który jest oparty na rzeczywistych wizytach użytkowników i interakcjach z naszą stroną. Nie są więc one obliczane na podstawie laboratoryjnych symulacji ładowania strony ani na podstawie wizyt Googlebota.
Na swoim kanale YouTube Google udostępnił filmik, w którym przedstawiono wskazówki dotyczące konfigurowania treści wideo, aby pojawiały się w wyszukiwarce i w Google Discover.
Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych wytycznych, których wdrożenie pozwoli zwiększyć szanse na pojawienie się naszych filmików w wyszukiwarce i w sekcji Discover:
Więcej informacji i porad na temat optymalizacji wideo pod kątem wyszukiwarki i Google Discover możecie znaleźć na blogu Google pod tym linkiem.
Z powodu trwającej pandemii prawie 1,5 miliarda uczniów na świecie miało przerwę w nauce, co stanowi spore wyzwanie dla rodziców i pedagogów. Google przyszedł więc z pomocą dla osób szukających wsparcia w edukacji i postanowił zaprezentować wytyczne dla webmasterów dotyczące danych uporządkowanych na stronach z zadaniami matematycznymi.
W poście na swoim blogu Google podpowiada, w jaki sposób dodać do swojej witryny odpowiednie mikroformaty dla wyników matematycznych ćwiczeń. Dodatkowo, w Search Console uruchomiona została możliwość sprawdzenia poprawności wprowadzonych danych strukturalnych. Standardowo można też zbadać swoją witrynę w tym kontekście, korzystając z testu wyników z elementami rozszerzonymi.
W marcu niektóre narzędzia mierzące zmiany w wynikach wyszukiwania pokazywały spore różnice w pozycjach (np. RankRanger). W przypadku Algoroo, najmocniej odczuwalne zmiany miały miejsce 11 i 15 marca (dla urządzeń stacjonarnych) oraz 14 i 15 marca (dla urządzeń mobilnych) – wówczas różnice przekroczyły 2 pozycje. Google oficjalnie nie informował o wprowadzeniu zmian w algorytmie źródłowym w ciągu minionego miesiąca.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211