SEO News MARZEC 2020: Nofollow Update, Zmiana warunków korzystania z usług oraz jak Google walczy z pandemią koronawirusa

Przeczytasz w około: 3 minuty

Spis treści:

Marzec przyniósł wiele zmian na świecie z uwagi na pandemię koronawirusa, które nie ominęły także usług Google. Zapraszamy do sprawdzenia SEO Newsów z marca 2020 r.:

1. March 1 Nofollow Update, czyli zmiany w parametrze “nofollow”

Jedną z większych zmian w Google jest marcowa aktualizacja, która zmieniła sposób indeksacji linków z parametrem Nofollow. Do tego momentu Google zawsze zwracał uwagę na parametry linka, tym samym “podążając” i indeksując tylko linki z parametrami “dofollow”. Aktualizacja wprowadziła dla botów Google możliwość podążania zarówno po linkach z parametrem Dofollow, jak i Nofollow. Powodem, dla którego Google zdecydował się na taki krok, jest fakt, że przez omijanie linków Nofollow Google traciło także wiele informacji zawartych pod linkami z tym parametrem. Większa baza danych Googla pozwoli na lepsze dopasowanie wyników wyszukiwania i wyświetlanie bardziej adekwatnych wyników.

Google March 1 Nofollow Update

Co zmieni Nofollow Update?

Ta aktualizacja na pewno zmieni podejście osób, które wykorzystywały ten atrybut do wykluczenia z indeksacji pewnych podstron swoich serwisów. Obecnie bowiem taka praktyka nic nie da. W tym przypadku lepszym rozwiązaniem jest stosowanie parametru Noindex, który w dalszym ciągu jest respektowany przez Google.

Google zapowiedziało także, że nowe wytyczne dla botów indeksujących nie przełożą się w dużym stopniu na pozycje w wynikach organicznych, aczkolwiek będą one brane pod uwagę. Dla właścicieli sklepów internetowych jest to na pewno moment do przejrzenia swoich stron z parametrem “nofollow” i – jeśli mają one być wykluczone z indeksacji – nadanie im parametru “noindex”.

2. Google a koronawirus: możliwość przesuwania wydarzeń i “pauzowania” biznesu w wynikach organicznych

Google wyciąga pomocną dłoń w kierunku biznesów, które w wyniku pandemii COVID-19 mają mocno ograniczoną sprzedaż i tym samym dochody. W celu zapewnienia przedsiębiorcom wsparcia w tym trudnym okresie wprowadził możliwość realizacji wydarzenia wyłącznie online, a także możliwość zawieszenia wydarzeń.

Google a koronawirus

Więcej o tym możecie poczytać na oficjalnym blogu Google:
https://webmasters.googleblog.com/2020/03/new-properties-virtual-or-canceled-events.html

https://webmasters.googleblog.com/2020/03/how-to-pause-your-business-online-in.html

Google pomaga też organizacjom zdrowia zbierać jak najwięcej informacji przydatnych przy walce z COVID-19. Gigant z Mountain View przygotował zalecenia dla organizacji medycznych oraz utworzył grupę wsparcia technicznego dla tego typu organizacji.

Więcej o tym przeczytacie na: https://webmasters.googleblog.com/2020/03/health-organizations-covid19.html

3. Nowe warunki świadczenia usług Google

W ostatni dzień marca Google wprowadził nowe warunki świadczenia swoich usług. Głównym powodem zmian było nadanie im lepszej czytelności i większego zrozumienia wśród użytkowników. Google zapewnia, że nowe warunki funkcjonowania nie wpłyną na świadczone przez nich usługi. Polityka prywatności nie uległa zmianie i dlatego przetwarzanie danych osobowych nie zostało w żaden sposób zmienione.

Zmiany dotknęły Google Chrome, Google Chrome OS i Dysk Google. Największą zmianą jest podpięcie prawne Google Chrome i Chrome OS do warunków świadczenia usług.

Źródło i więcej informacji: https://policies.google.com/terms?hl=pl

4. Zmiany w wynikach organicznych

W marcu zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych były znacznie łagodniejsze niż w poprzednim okresie – różnice nie przekroczyły 2 pozycji:

zmiany w SERP desktop - marzec 2020

Również w przypadku wyników google.com na urządzeniach mobilnych zmiany w marcu były znacznie mniej odczuwalne, a różnice nie przekroczyły 2 pozycji:

zmiany w SERP mobile - marzec 2020

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211