Spis treści:
Maj był bardzo intensywnym miesiącem, w którym Google m.in. wdrożył kolejny update algorytmu, zapowiedział nowy czynnik rankingowy, czy też przywrócił polską wersję forum dla webmasterów. Zapraszamy do sprawdzenia SEO Newsów z maja 2020 r.
Pod koniec maja Google poinformował o bardzo ważnej nadchodzącej zmianie w ocenie stron internetowych i ustalaniu na tej podstawie rankingu wyników wyszukiwania. Ale spokojnie: jej wdrożenie zostanie poprzedzone wydaniem oficjalnego komunikatu – przynajmniej pół roku wcześniej.
Wszystko ma związek z ogłoszonym 5 maja na blogu Chromium programem Web Vitals i kluczowymi wskazówkami dotyczącymi jakości (Core Web Vitals), jakie powinny spełniać strony internetowe. Nadchodząca zmiana to nowy czynnik – Page Experience, który można określić jako wskaźnik zadowolenia użytkownika z korzystania ze strony.
Ma to być sygnał łączący poniższe Core Web Vitals:
z obecnymi wymaganiami dotyczącymi wygody użytkowników: protokół https, szybkość i mobilność strony.
Core Web Vitals, jako niezbędne wskaźniki oceniające jak „zdrowa” jest nasza strona, od razu uzyskały też wsparcie w innych najpopularniejszych narzędziach Google, takich jak Search Console, PageSpeed Insights czy Lighthouse:
Źródło oraz więcej informacji: https://webmasters.googleblog.com/2020/05/evaluating-page-experience.html
Na początku ubiegłego miesiąca (4 maja) Google poprzez twitterowe konto zapowiedział kolejną aktualizację głównego algorytmu (May 2020 Core Update), a 18 maja ogłosił pełne wdrożenie update’u.
Majowa aktualizacja – według narzędzi mierzących dzienne zmiany pozycji – była jedną z silniejszych w ostatnim czasie. Na pytania dotyczące obszarów, które Google wziął na tapet, specjaliści zostali odesłani do dokumentu z oficjalnymi wytycznymi dla webmasterów. Update może więc sięgać różnych wymiarów, więc doraźna analiza na temat przyczyn spadków lub wzrostów może być utrudniona. Warto jednak postawić na kompleksowe wdrażanie wytycznych Google, szczególnie dotyczących treści oraz user experience.
W połowie maja Google poinformował o powrocie polskiej wersji forum dla webmasterów. Użytkownicy mogą więc ponownie zadawać pytania i uczestniczyć w dyskusjach na temat usług Google, a dodatkowo mogą również dołączyć do grona Ekspertów Produktowych.
W ubiegłym miesiącu najważniejszą zmianą była kolejna aktualizacja algorytmu Google (May 2020 Core Update), która 7 maja spowodowała różnice w wynikach wyszukiwania dochodzące nawet do 3 pozycji. W pozostałych dniach sytuacja była bardziej stabilna:
Google już w lutym informował o tym, że do końca roku działać będzie reguła indeksowania wszystkich stron metodą mobile-first. W maju dzienne różnice w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach mobilnych były znacznie częściej (także oprócz 7 maja) odczuwalne niż w przypadku wyników na komputery:
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.