Spis treści:
W lutym Google przekazał dodatkowe informacje na temat Page Experience Signals, czyli szeregu nowych wskaźników branych pod uwagę przy ocenie stron. Ubiegły miesiąc stał również pod znakiem aktualizacji Google Workspace. Sprawdźcie SEO Newsy z lutego 2021 roku!
Google zapowiedział duże zmiany w algorytmie źródłowym, które mają się wydarzyć w połowie roku. Aktualizacja ma mieć duży wpływ na widoczność witryn w wynikach organicznych, a dotyczyć będzie głównie optymalizacji wersji mobilnych stron pod kątem wskaźnika PES, czyli Page Experience Signals.
Wskaźnik PES określa użyteczność i jakość strony dla użytkownika, a składa się na niego kilka zmiennych:
Dostosowanie się do wskazanych przez Google wytycznych będzie kluczowe dla dobrej widoczności witryny w wynikach organicznych. Więcej szczegółów odnośnie do zapowiadanej aktualizacji algorytmu możemy spodziewać się w maju.
W lutym zostały ogłoszone kolejne aktualizacje dla aplikacji Google Workplace. Mają na celu poprawę wygody korzystania, a także są związane z bezpieczeństwem komunikacji na odległość.
W aplikacji Google Meets została dodana opcja sprawdzenia podłączenia i poprawności działania urządzeń audio jeszcze przed rozpoczęciem spotkania, aby komunikacja przebiegała sprawnie i bez opóźnień. To rozwiązanie wyklucza szanse na dołączenie do spotkania z wyłączonym mikrofonem lub kamerką.
Od lutego pojawiła się nowa możliwość dla osób prowadzących spotkanie w Google Meets. Od teraz, gospodarze wideokonferencji Google Meet w domenach Google Workspace for Education Fundamentals i Education Plus, będą mogli zakończyć spotkanie dla wszystkich jego uczestników. Ułatwi to prowadzenie spotkań dla większej liczby użytkowników. Warto zaznaczyć, że funkcja jest opcjonalna i w dalszym ciągu będzie można jako organizator opuścić spotkanie, jednocześnie nie kończąc go dla pozostałych uczestników.
Kolejną bardzo użyteczną, nowo dodaną funkcją Google Meet jest możliwość wyciszenia przez prowadzącego pozostałych uczestników spotkania. Usprawni to prowadzenie zebrań większych zespołów w dużych firmach, a także zajęć klas podczas zdalnego nauczania.
W związku z faktem, że duża część firm w dalszym ciągu pracuje zdalnie, pracownicy muszą elastycznie podchodzić do pracy i rozkładać obowiązki w ciągu całego dnia. Google dodał do kalendarza m.in.:
Luty był spokojnym miesiącem, jeśli chodzi o zmiany w wynikach organicznych Google. Narzędzie Algoroo nie wykryło większych różnic na pozycjach w lutym zarówno dla urządzeń stacjonarnych, jak i dla urządzeń mobilnych. Gigant z Mountain View nie informował też o wprowadzeniu zmian w algorytmie źródłowym w ciągu tego miesiąca.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.