W lutym Google dokonał korekty po styczniowej aktualizacji algorytmu, do wydawców wysyłał powiadomienia na temat wpisów gościnnych, a także ogłosił mobile-first index dla wszystkich stron w ciągu roku. Zapraszamy do sprawdzenia SEO Newsów z lutego 2020 roku:

1. Google sugeruje wydawcom prawidłowe oznaczanie wpisów sponsorowanych?

W lutym tego roku niewielka część wydawców serwisów zaczęła donosić o otrzymanych od Google powiadomieniach. W treści rzeczonych wiadomości znalazły się między innymi następujące informacje:

powiadomienie do wydawcy w GSC„Wykryliśmy, że niektóre z waszych artykułów są wpisami gościnnymi. Wyłączyliśmy wasze uprawnienia dla linków wychodzących. Prosimy o ustawienie parametru swoich linków wychodzących jako nofollow i złożenie wniosku o ponowne rozpatrzenie.”

Obecnie Google nie wydało jeszcze jednoznacznego oświadczenia na temat tego, jak będą traktowane wpisy gościnne w przyszłości. Mamy jednak powody, aby sądzić, że cała sytuacja wynika z wprowadzenia w ubiegłym roku nowego atrybutu rel=”sponsored”, a podjęte przez Google działania ręczne mają na celu wymuszenie na wydawcach poprawnego wykorzystywania nowej funkcjonalności.

 

Więcej informacji i źródło: https://www.searchenginejournal.com/guest-post-manual-actions/351692/

2. Mobile-first index dla wszystkich stron w 2020 roku

W maju ubiegłego roku informowaliśmy o decyzji Google dotyczącej indeksowania wszystkich nowych stron metodą mobile-first. W lutym tego roku reguła ta zaczęła być stosowana globalnie, również dla już istniejących stron, które prawdopodobnie zostaną ponownie przecrawlowane (odwiedzone przez roboty Google). Indeksowanie stron w oparciu o ich mobilne wersje może przełożyć się na zmiany na pozycjach, w szczególności jeśli bot Google’a napotka na swojej drodze problemy.

 

niepoprawna strona mobilna przykładCzym jest mobile-first index?

Indeksowanie mobile-first to sposób, w jaki robot Google zapoznaje się i „przekopuje” przez stronę (crawl) oraz tworzy i utrzymuje indeks. Wariant mobile-first oznacza, że bot będzie wykonywał swoją pracę opierając się na wersji wyrenderowanej dla urządzenia mobilnego (jak np. smartfon) zamiast na wersji desktopowej.

Dotychczas taka metoda stosowana była jedynie wobec nowych serwisów, jednak teraz wszystkie strony będą indeksowane na bazie ich wersji mobilnych. Będziemy musieli zwrócić szczególną uwagę na komunikaty otrzymywane w Google Search Console, ponieważ szybkie zastosowanie się do przesłanych tą drogą wytycznych pomoże w poprawnym przejściu tego procesu.

Więcej informacji i źródło: https://searchengineland.com/google-mobile-first-indexing-to-be-applied-to-all-sites-within-a-year-329733

 

3. Popularne wtyczki obecnie wykorzystywane przez hakerów

W minionych miesiącach byliśmy świadkami rosnącej liczby ataków na strony działające w oparciu o system WordPress. Część spośród tych incydentów była spowodowana odkrytymi niedawno lukami w zabezpieczeniach, które znajdowały się we wtyczkach od czasu ich wydania. Jednakże, na liście znalazły się również takie, które zostały zaktualizowane i wraz z odświeżonym kodem pojawiły się luki pozwalające niepowołanym osobom na wyrządzenie szkód na stronie.

bezpieczeństwo strony internetowej

Publikowane przez nas zestawienie nie jest kompletną listą wtyczek podatnych na ataki, jednak z uwagi na ich popularność nakłaniamy do zachowania szczególnej ostrożności. W przypadku stwierdzenia obecności jednej z poniższych wtyczek na stronie rekomendujemy natychmiastowe zaktualizowanie jej do najświeższej wersji lub kontakt z administratorem strony.

 

Niebezpieczne wtyczki do WordPressa:

  • Duplicator (+1 000 000 pobrań)
  • ThemeGrill Demo Importer (+ 200 000 pobrań)
  • Profile Builder Plugin (+65 000 pobrań)
  • Flexible Checkout Fields for WooCommerce (+20 000 pobrań)
  • ThemeREX Addons
  • Async JavaScript (+100 000 pobrań)
  • 10Web Map Builder for Google Maps (+20 000 pobrań)
  • Modern Events Calendar Lite (+40 000 pobrań)

Więcej informacji i źródło: https://www.zdnet.com/article/hackers-are-actively-exploiting-zero-days-in-several-wordpress-plugins/

4. Zmiany w wynikach organicznych

W lutym zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych najbardziej odczuwalne były w dniach 8-14.02. – różnice dochodziły wówczas do 3 pozycji. Miało to związek z kolejną aktualizacją algorytmu Google, która prawdopodobnie miała wyrównać zmiany powstałe na skutek styczniowej aktualizacji (January 2020 Core Update), o której informowaliśmy w ubiegłym miesiącu.

zmiany w SERP desktop - luty 2020

W przypadku wyników google.com na urządzeniach mobilnych zmiany były w podobnym stopniu zauważalne, co na urządzeniach stacjonarnych. Różnice, dochodzące do 3 pozycji, miały miejsce 13 lutego:

SERP changes mobile luty 2020


 

Summary
SEO News LUTY 2020
Article Name
SEO News LUTY 2020
Description
W lutym Google wysyłał powiadomienia do wydawców na temat wpisów gościnnych, a także ogłosił mobile-first index dla wszystkich stron w ciągu roku.
Author
Publisher Name
Rocket Media
Publisher Logo

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]