Spis treści:
W lutym Google dokonał korekty po styczniowej aktualizacji algorytmu, do wydawców wysyłał powiadomienia na temat wpisów gościnnych, a także ogłosił mobile-first index dla wszystkich stron w ciągu roku. Zapraszamy do sprawdzenia SEO Newsów z lutego 2020 roku:
W lutym tego roku niewielka część wydawców serwisów zaczęła donosić o otrzymanych od Google powiadomieniach. W treści rzeczonych wiadomości znalazły się między innymi następujące informacje:
„Wykryliśmy, że niektóre z waszych artykułów są wpisami gościnnymi. Wyłączyliśmy wasze uprawnienia dla linków wychodzących. Prosimy o ustawienie parametru swoich linków wychodzących jako nofollow i złożenie wniosku o ponowne rozpatrzenie.”
Obecnie Google nie wydało jeszcze jednoznacznego oświadczenia na temat tego, jak będą traktowane wpisy gościnne w przyszłości. Mamy jednak powody, aby sądzić, że cała sytuacja wynika z wprowadzenia w ubiegłym roku nowego atrybutu rel=”sponsored”, a podjęte przez Google działania ręczne mają na celu wymuszenie na wydawcach poprawnego wykorzystywania nowej funkcjonalności.
Więcej informacji i źródło: https://www.searchenginejournal.com/guest-post-manual-actions/351692/
W maju ubiegłego roku informowaliśmy o decyzji Google dotyczącej indeksowania wszystkich nowych stron metodą mobile-first. W lutym tego roku reguła ta zaczęła być stosowana globalnie, również dla już istniejących stron, które prawdopodobnie zostaną ponownie przecrawlowane (odwiedzone przez roboty Google). Indeksowanie stron w oparciu o ich mobilne wersje może przełożyć się na zmiany na pozycjach, w szczególności jeśli bot Google’a napotka na swojej drodze problemy.
Indeksowanie mobile-first to sposób, w jaki robot Google zapoznaje się i „przekopuje” przez stronę (crawl) oraz tworzy i utrzymuje indeks. Wariant mobile-first oznacza, że bot będzie wykonywał swoją pracę opierając się na wersji wyrenderowanej dla urządzenia mobilnego (jak np. smartfon) zamiast na wersji desktopowej.
Dotychczas taka metoda stosowana była jedynie wobec nowych serwisów, jednak teraz wszystkie strony będą indeksowane na bazie ich wersji mobilnych. Będziemy musieli zwrócić szczególną uwagę na komunikaty otrzymywane w Google Search Console, ponieważ szybkie zastosowanie się do przesłanych tą drogą wytycznych pomoże w poprawnym przejściu tego procesu.
Więcej informacji i źródło: https://searchengineland.com/google-mobile-first-indexing-to-be-applied-to-all-sites-within-a-year-329733
W minionych miesiącach byliśmy świadkami rosnącej liczby ataków na strony działające w oparciu o system WordPress. Część spośród tych incydentów była spowodowana odkrytymi niedawno lukami w zabezpieczeniach, które znajdowały się we wtyczkach od czasu ich wydania. Jednakże, na liście znalazły się również takie, które zostały zaktualizowane i wraz z odświeżonym kodem pojawiły się luki pozwalające niepowołanym osobom na wyrządzenie szkód na stronie.
Publikowane przez nas zestawienie nie jest kompletną listą wtyczek podatnych na ataki, jednak z uwagi na ich popularność nakłaniamy do zachowania szczególnej ostrożności. W przypadku stwierdzenia obecności jednej z poniższych wtyczek na stronie rekomendujemy natychmiastowe zaktualizowanie jej do najświeższej wersji lub kontakt z administratorem strony.
Więcej informacji i źródło: https://www.zdnet.com/article/hackers-are-actively-exploiting-zero-days-in-several-wordpress-plugins/
W lutym zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych najbardziej odczuwalne były w dniach 8-14.02. – różnice dochodziły wówczas do 3 pozycji. Miało to związek z kolejną aktualizacją algorytmu Google, która prawdopodobnie miała wyrównać zmiany powstałe na skutek styczniowej aktualizacji (January 2020 Core Update), o której informowaliśmy w ubiegłym miesiącu.
W przypadku wyników google.com na urządzeniach mobilnych zmiany były w podobnym stopniu zauważalne, co na urządzeniach stacjonarnych. Różnice, dochodzące do 3 pozycji, miały miejsce 13 lutego:
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211