Spis treści:
W listopadzie użytkownicy mogli zapoznać się z zupełnie nową wersją Google Analytics – GA4, pojawiła się także nowa odsłona raportu Statystyki indeksowania dostępnego w Google Search Console. Sprawdźcie SEO Newsy z listopada 2020 r.:
Nowa, a przede wszystkim bardziej inteligentna, usługa Google Analytics 4 powstała na bazie dostępnej od ubiegłego roku usługi Aplikacje + internet. W porównaniu do poprzedniego Analyticsa zmiany są istotne. Przede wszystkich w jednym miejscu mamy możliwość analizowania danych z różnych źródeł: stron internetowych i aplikacji. Co ważne, GA4 jest teraz domyślną wersją dla wszystkich nowych usług i to w niej wprowadzane będą w przyszłości ulepszenia.
GA4 to przede wszystkim nowy interface, w którym raporty zostały podzielone według tzw. cyklu życia klienta: Pozyskiwanie, Zaangażowanie, Generowanie przychodu i Utrzymanie.
Google Analytics 4 to także m.in.:
Dla nowych usług Google Analytics 4 będzie domyślną wersją, ale istnieje też opcja uaktualnienia obecnej wersji. Pozwoli nam to posiadać nową usługę Google Analytics 4, a jednocześnie dotychczasowa usługa Universal Analytics zostanie bez zmian, nadal zbierając dane.
Więcej przydatnych informacji dostępnych jest w Pomocy Google:
W panelu Google Search Console dostępna jest nowa wersja raportu Statystyki indeksowania. Wprowadzone zmiany mają na celu lepsze zrozumienie przez webmasterów tego, jak Googlebot indeksuje serwisy. Jakie przydatne informacje zawiera:
Nowy raport można otworzyć wchodząc w wybraną usługę w Google Search Console, a następnie przechodząc do Ustawień:
W tym roku Google poinformował o nowym czynniku, który ma mieć znaczenie przy ustalaniu rankingu stron w wynikach wyszukiwania: Page Experience. Pisaliśmy o nim więcej przy okazji SEO Newsów w maju 2020. Teraz mamy już oficjalną informację, że od maja 2021 roku – czynnik ten będzie obowiązywał.
Jest to nowy czynnik łączący w sobie podstawowe sygnały wyszukiwarki, takie jak:
z tzw. Core Web Vitals (Podstawowe wskaźniki internetowe), na które składają się:
Oprócz wdrożenia czynnika Page Experience Google od maja 2021 roku umożliwi wyświetlanie się w sekcji Najważniejsze artykuły w wyszukiwarce także treściom niezgodnym z formatem AMP. Ma w ten sposób promować wyniki ze stron wysokiej jakości, niezależnie od stosowanej na nich technologii.
Drugą istotną informacją jest zapowiedź testów wskaźnika wizualnego, który będzie wyróżniać w wynikach wyszukiwania strony wysokiej jakości.
Źródło i więcej informacji w artykule na blogu Google Search Central.
Listopad był stosunkowo spokojnym miesiącem, jeśli chodzi o dzienne różnice w wynikach wyszukiwania Google. Narzędzie Algoroo nie wykryło większych wahań pozycji, z wyjątkiem 6.11., gdy zmiany przekraczały 2 miejsca:
Również w przypadku zmian w wynikach wyszukiwania dla urządzeń mobilnych w listopadzie wspomniane narzędzie pokazywało podobne wyniki:
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.