SEO News LIPIEC 2021: July 2021 Core Update

Przeczytasz w około: 2 minuty
SEO News - lipiec 2021 - Link SPAM

Spis treści:

W lipcu Google kontynuował aktualizowanie głównego algorytmu wyszukiwarki – July 2021 Core Update, co miało istotny wpływ na pozycje fraz niektórych serwisów. Sprawdź SEO Newsy z lipca 2021 roku!

1. July 2021 Core Update – kontynuacja aktualizacji algorytmu Google

Zgodnie z zapowiedzią, na początku lipca Google wdrażał aktualizację głównego trzonu algorytmu. Jest to kontynuacja aktualizacji czerwcowej – June 2021 Core Update. Aktualizacja ta towarzyszyła działaniom Google przeciwko SPAMowi, którego identyfikowanie stało się jeszcze bardziej skuteczne.

Google tradycyjnie zapowiedział, że zmiany w wynikach wyszukiwania nie będą odczuwalne od razu. Strony, których dotyczy problem, zobaczą różnice po ponownej ocenie linków przez algorytmy.

Przy okazji Google przypomniał o wcześniejszej rekomendacji, aby każdy pozyskiwany link płatny odpowiednio oznaczać atrybutami rel=”sponsored” (np. w przypadku linków afiliacyjnych czy z artykułów sponsorowanych) i rel=”nofollow”.

informacja na temat July 2021 Core Update

2. Metody obsługi klienta w wynikach Google

Użytkownicy bardzo często szukają sposobów na skontaktowanie się z daną firmą. W tym celu Google wyświetla jak najdokładniejsze informacje na ich temat. Aby uzyskanie kontaktu stało się jeszcze łatwiejsze, wystarczy zastosować się do przedstawionych przez Google kilku metod, które szczegółowo opisane są w tym artykule: https://developers.google.com/search/blog/2021/07/customer-support?hl=pl

Są to m.in.:

  • dodanie łatwo dostępnej strony kontaktowej w obrębie swojego serwisu,
  • używanie fragmentów z odpowiedzią i tagu nosnippet,
  • odpowiednia konfiguracja wizytówki Google Moja Firma.

3. Kluczowe momenty w video

Kluczowe momenty w video pomagają użytkownikom znaleźć najważniejsze fragmenty filmu i przeglądać je jak rozdziały w książce. Takie oznaczenia mogą wpłynąć pozytywnie na interakcje widzów z publikowanymi filmami.

Możliwość włączania kluczowych momentów w filmach została wprowadzona już w 2019 roku. Teraz jednak Google usprawnił ten sposób, a wszystkie wskazówki, jak to zrobić, zostały opisane na blogu: https://developers.google.com/search/blog/2021/07/new-way-key-moments?hl=pl

Oznaczenia kluczowych fragmentów w video:

kluczowe momenty w video

4. Zmiany w wynikach organicznych

W lipcu wahania w wynikach wyszukiwania były odczuwalne niemal przez cały miesiąc. Największa zmiana nastąpiła wraz z aktualizacją algorytmu – July 2021 Core Update, czyli na początku miesiąca. Czerwiec i lipiec nie należały do spokojnych. Zgodnie z zapowiedziami Google, aktualizacja algorytmu jest procesem długotrwałym, a jej skutki mogą być odczuwalne jeszcze w następnych tygodniach.

Zmiany na urządzeniach stacjonarnych – lipiec 2021

zmiany w SERP (desktop) - lipiec 2021

 

Zmiany na urządzeniach mobilnych – lipiec 2021

zmiany w SERP (mobile) - lipiec 2021

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211