Spis treści:
W lipcu Google kontynuował aktualizowanie głównego algorytmu wyszukiwarki – July 2021 Core Update, co miało istotny wpływ na pozycje fraz niektórych serwisów. Sprawdź SEO Newsy z lipca 2021 roku!
Zgodnie z zapowiedzią, na początku lipca Google wdrażał aktualizację głównego trzonu algorytmu. Jest to kontynuacja aktualizacji czerwcowej – June 2021 Core Update. Aktualizacja ta towarzyszyła działaniom Google przeciwko SPAMowi, którego identyfikowanie stało się jeszcze bardziej skuteczne.
Google tradycyjnie zapowiedział, że zmiany w wynikach wyszukiwania nie będą odczuwalne od razu. Strony, których dotyczy problem, zobaczą różnice po ponownej ocenie linków przez algorytmy.
Przy okazji Google przypomniał o wcześniejszej rekomendacji, aby każdy pozyskiwany link płatny odpowiednio oznaczać atrybutami rel=”sponsored” (np. w przypadku linków afiliacyjnych czy z artykułów sponsorowanych) i rel=”nofollow”.
Użytkownicy bardzo często szukają sposobów na skontaktowanie się z daną firmą. W tym celu Google wyświetla jak najdokładniejsze informacje na ich temat. Aby uzyskanie kontaktu stało się jeszcze łatwiejsze, wystarczy zastosować się do przedstawionych przez Google kilku metod, które szczegółowo opisane są w tym artykule: https://developers.google.com/search/blog/2021/07/customer-support?hl=pl
Są to m.in.:
Kluczowe momenty w video pomagają użytkownikom znaleźć najważniejsze fragmenty filmu i przeglądać je jak rozdziały w książce. Takie oznaczenia mogą wpłynąć pozytywnie na interakcje widzów z publikowanymi filmami.
Możliwość włączania kluczowych momentów w filmach została wprowadzona już w 2019 roku. Teraz jednak Google usprawnił ten sposób, a wszystkie wskazówki, jak to zrobić, zostały opisane na blogu: https://developers.google.com/search/blog/2021/07/new-way-key-moments?hl=pl
Oznaczenia kluczowych fragmentów w video:
W lipcu wahania w wynikach wyszukiwania były odczuwalne niemal przez cały miesiąc. Największa zmiana nastąpiła wraz z aktualizacją algorytmu – July 2021 Core Update, czyli na początku miesiąca. Czerwiec i lipiec nie należały do spokojnych. Zgodnie z zapowiedziami Google, aktualizacja algorytmu jest procesem długotrwałym, a jej skutki mogą być odczuwalne jeszcze w następnych tygodniach.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211