SEO News KWIECIEŃ 2021: update recenzji produktów, walka ze SPAMem i Core Web Vitals od czerwca

Przeczytasz w około: 4 minuty
Google SEO News - kwiecień 2021

Spis treści:

W kwietniu Google aktualizował recenzje produktów, walczył ze SPAMem w sieci, a także – co istotne dla właścicieli stron i serwisów internetowych – przesunął wdrażanie Core Web Vitals na czerwiec. Sprawdźcie SEO Newsy z kwietnia 2021 roku!

1. Aktualizacja recenzji produktów Google

Wyszukiwarka Google stara się wyświetlać użytkownikom jak najbardziej przydatne informacje poprzez procesy testowania, eksperymentowania i recenzowania. Wynika z nich, że ludzie doceniają recenzje produktów, które zawierają szczegółowe wnioski, a nie jedynie proste treści podsumowujące dany produkt. Dlatego Google działa nad ulepszeniem systemów rankingowych i przeprowadził aktualizację recenzji produktów, która ma na celu wynagradzanie treści opinii wykraczających poza większość podstawowych informacji.

Aktualizacja została opublikowana 8 kwietnia i na razie obejmuje tylko recenzje w języku angielskim.

Google udostępnił też listę z kilkoma dodatkowymi, przydatnymi pytaniami do rozważenia w kontekście publikowanych recenzji produktowych:

  • Czy Twoja recenzja wyraża fachową wiedzę o produkcie?
  • Czy pokazujesz, jak produkt wygląda fizycznie lub w jaki sposób jest używany, z unikalną zawartością wykraczającą poza to, co zapewnia producent?
  • Czy przedstawiasz pomiary produktu w różnych kategoriach?
  • Czy wyjaśniasz, co wyróżnia produkt na tle konkurencji?
  • Czy uwzględniasz inne porównywalne produkty i wyjaśniasz, które mogą być najlepsze w określonych okolicznościach?
  • Czy omawiasz zalety i wady konkretnego produktu na podstawie badań nad nim?
  • Czy opisujesz, jak produkt ewoluował od poprzednich modeli lub wersji, aby pomóc użytkownikom w podjęciu decyzji o zakupie?
  • Czy identyfikujesz kluczowe czynniki decyzyjne dla danej kategorii produktu (np. zużycie paliwa w przypadku samochodu)?
  • Czy opisujesz sposób zaprojektowania produktu i jego wpływ na użytkownika wykraczający poza to, co mówi producent?

[Więcej informacji i źródło]

2. Filmy o zarabianiu na stronach internetowych

Google w swoich kanałach YouTube opublikował serię filmów, w których prezentuje sprawdzone metody dla osób, które zarabiają na tworzonych lub zarządzanych przez siebie treściach online.

Niektóre z omawianych tematów dotyczą sprawdzonych metod radzenia sobie ze zmianami natężenia ruchu na stronie, treściami użytkowników, duplikatami czy treściami niskiej jakości.

3. Core Web Vitals – wdrażanie rozpocznie się w połowie czerwca

Google na maj planował Page Experience Update, natomiast w kwietniu poinformował, że do końca sierpnia wskaźniki Core Web Vitals nie będą w pełni brane pod uwagę, a zmiany będą wprowadzane stopniowo.

Co obejmie aktualizacja?

Poza trzema podstawowymi wskaźnikami internetowymi (LCP, FID i CLS) zaktualizowana zostanie też funkcja karuzeli „Najważniejsze artykuły” w wyszukiwarce Google. Jej aktualizacja ma uwzględniać wszystkie treści, które są zgodne z zasadami Wiadomości Google. Oznacza to, że używanie formatu AMP (Accelerated Mobile Pages) nie jest już wymagane, a każda strona internetowa może wyświetlać się w karuzeli „Najważniejsze artykuły” niezależnie od wyniku LCP, FID, CLS czy od wyglądu i działania strony. To ważna informacja dla wszystkich serwisów, które wcześniej nie trafiły do Wiadomości Google.

Następna zmiana dotyczyć będzie samej aplikacji Wiadomości Google. W ramach jej aktualizacji również rozszerzone zostanie wykorzystanie treści innych niż AMP w podstawowej witrynie news.google.com i w aplikacji Wiadomości Google.

Dodatkową, kosmetyczną zmianą będzie brak wyświetlania ikony wskazującej na treść AMP. Ta korekta powinna pojawić się w usługach Google już w połowie czerwca.

 

4. Walka ze SPAMem

Google walczy ze SPAMem w sieci od lat, ponieważ wiele stron internetowych zostało stworzonych specjalnie po to, by oszukiwać ludzi. W 2020 roku Google zbudował własną sztuczną inteligencję do walki ze SPAMem, która jest niezwykle skuteczna w wychwytywaniu trendów spamowych. Jednak skala problemu jest na tyle duża, że nie rozwiążą tego sami.

Google walczy ze SPAMem w sieci

Właściciele serwisów, chcąc chronić swoje witryny, muszą zachować odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Google oferuje zasoby, które pomogą zrozumieć najczęstsze sposoby włamań na strony internetowe oraz jak używać Google Search Console do sprawdzania, czy strona nie została zhakowana.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami, jak Google radzi sobie ze SPAMem.

 

5. Zmiany w wynikach organicznych

W kwietniu zmiany w wynikach wyszukiwania najmocniej odczuwalne były 11 kwietnia, zarówno dla urządzeń stacjonarnych, jak i dla urządzeń mobilnych. W tym czasie różnice znacznie przekroczyły 2 pozycje. Google nie informował oficjalnie o wprowadzeniu zmian w algorytmie.

Zmiany na urządzeniach stacjonarnych – kwiecień 2021

zmiany w SERP (desktop) - kwiecień 2021

 

Zmiany na urządzeniach mobilnych – kwiecień 2021

zmiany w SERP (mobile) - kwiecień 2021

ROCKETMEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Wagonowa 2D
53-609 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i  wyrażam zgodę