Spis treści:
W kwietniu Google aktualizował recenzje produktów, walczył ze SPAMem w sieci, a także – co istotne dla właścicieli stron i serwisów internetowych – przesunął wdrażanie Core Web Vitals na czerwiec. Sprawdźcie SEO Newsy z kwietnia 2021 roku!
Wyszukiwarka Google stara się wyświetlać użytkownikom jak najbardziej przydatne informacje poprzez procesy testowania, eksperymentowania i recenzowania. Wynika z nich, że ludzie doceniają recenzje produktów, które zawierają szczegółowe wnioski, a nie jedynie proste treści podsumowujące dany produkt. Dlatego Google działa nad ulepszeniem systemów rankingowych i przeprowadził aktualizację recenzji produktów, która ma na celu wynagradzanie treści opinii wykraczających poza większość podstawowych informacji.
Aktualizacja została opublikowana 8 kwietnia i na razie obejmuje tylko recenzje w języku angielskim.
Google udostępnił też listę z kilkoma dodatkowymi, przydatnymi pytaniami do rozważenia w kontekście publikowanych recenzji produktowych:
Google w swoich kanałach YouTube opublikował serię filmów, w których prezentuje sprawdzone metody dla osób, które zarabiają na tworzonych lub zarządzanych przez siebie treściach online.
Niektóre z omawianych tematów dotyczą sprawdzonych metod radzenia sobie ze zmianami natężenia ruchu na stronie, treściami użytkowników, duplikatami czy treściami niskiej jakości.
Google na maj planował Page Experience Update, natomiast w kwietniu poinformował, że do końca sierpnia wskaźniki Core Web Vitals nie będą w pełni brane pod uwagę, a zmiany będą wprowadzane stopniowo.
Poza trzema podstawowymi wskaźnikami internetowymi (LCP, FID i CLS) zaktualizowana zostanie też funkcja karuzeli „Najważniejsze artykuły” w wyszukiwarce Google. Jej aktualizacja ma uwzględniać wszystkie treści, które są zgodne z zasadami Wiadomości Google. Oznacza to, że używanie formatu AMP (Accelerated Mobile Pages) nie jest już wymagane, a każda strona internetowa może wyświetlać się w karuzeli „Najważniejsze artykuły” niezależnie od wyniku LCP, FID, CLS czy od wyglądu i działania strony. To ważna informacja dla wszystkich serwisów, które wcześniej nie trafiły do Wiadomości Google.
Następna zmiana dotyczyć będzie samej aplikacji Wiadomości Google. W ramach jej aktualizacji również rozszerzone zostanie wykorzystanie treści innych niż AMP w podstawowej witrynie news.google.com i w aplikacji Wiadomości Google.
Dodatkową, kosmetyczną zmianą będzie brak wyświetlania ikony wskazującej na treść AMP. Ta korekta powinna pojawić się w usługach Google już w połowie czerwca.
Google walczy ze SPAMem w sieci od lat, ponieważ wiele stron internetowych zostało stworzonych specjalnie po to, by oszukiwać ludzi. W 2020 roku Google zbudował własną sztuczną inteligencję do walki ze SPAMem, która jest niezwykle skuteczna w wychwytywaniu trendów spamowych. Jednak skala problemu jest na tyle duża, że nie rozwiążą tego sami.
Właściciele serwisów, chcąc chronić swoje witryny, muszą zachować odpowiedni poziom bezpieczeństwa. Google oferuje zasoby, które pomogą zrozumieć najczęstsze sposoby włamań na strony internetowe oraz jak używać Google Search Console do sprawdzania, czy strona nie została zhakowana.
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami, jak Google radzi sobie ze SPAMem.
W kwietniu zmiany w wynikach wyszukiwania najmocniej odczuwalne były 11 kwietnia, zarówno dla urządzeń stacjonarnych, jak i dla urządzeń mobilnych. W tym czasie różnice znacznie przekroczyły 2 pozycje. Google nie informował oficjalnie o wprowadzeniu zmian w algorytmie.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211