SEO News KWIECIEŃ 2020: Ograniczenia w GMF, YouTube Video Builder i Google Update April 16th

Przeczytasz w około: 3 minuty

Spis treści:

Kwiecień to kolejny miesiąc ograniczeń spowodowanych pandemią koronawirusa. Google na bieżąco aktualizował informacje dotyczące swoich najważniejszych usług. Zapraszamy do sprawdzenia SEO Newsów z kwietnia 2020 r.

1. Ograniczenia w Google Moja Firma

Ze względu na pandemię COVID-19 Google wprowadził ograniczenia w funkcjonowaniu niektórych elementów wizytówek Google Moja Firma, między innymi publikacji opinii czy odpowiedzi na pytania w sekcji Q&A. Może się to też wiązać z opóźnieniami w wyświetlaniu się zmian. Google w tym czasie skupia się na weryfikowaniu informacji zawartych w wyszukiwarce oraz mapach.

Źródło oraz więcej informacji: https://support.google.com/business/answer/9792336

2. Google Optimize – aktualizowanie strony o najnowsze informacje

Kolejnym działaniem w związku z pandemią COVID-19 jest wprowadzenie w kwietniu przez Google nowego sposobu szybkiego umieszczania banneru informacyjnego w usłudze Google Optimize. Dzięki niemu można łatwiej poinformować klientów o zmianie godzin funkcjonowania firmy czy obecnym trybie pracy.Google Optimize banner COVID-19

Dotychczas, posiadając konto Optimize, można było uruchomić tylko 10 personalizacji strony w tym samym czasie. Teraz to ograniczenie zostało usunięte do 31 lipca 2020.

Więcej informacji oraz wskazówek, jak ustawić banner na swojej stronie, można znaleźć pod linkiem: https://www.blog.google/products/marketingplatform/analytics/new-optimize-feature-to-keep-your-website-updated-through-covid-19/

3. YouTube Video Builder – darmowe narzędzie do tworzenia filmików

YouTube Video Builder

Wiele firm komunikuje się ze swoimi klientami poprzez filmiki. YouTube uruchomiło darmowe narzędzie w wersji beta – Video Builder. Narzędzie to pozwala na animację statycznych zasobów jak obrazy, tekst czy logo wraz z muzyką z biblioteki YouTube. Film można stworzyć na podstawie dostępnych układów, w zależności od wiadomości przekazywanych w materiale czy jego celu. Dowolnie można dostosować kolory i czcionki. Utworzony filmik może mieć 6 lub 15 sekund długości. YouTube Builder to doskonałe rozwiązanie dla firm, które nie dysponują zasobami oraz czasem na nagrywanie filmików.

Więcej informacji o tym narzędziu: https://www.blog.google/products/ads/youtube-video-builder/
Krótka instrukcja jak go używać: https://www.youtube.com/watch?v=O2zfQzW1-2I&feature=youtu.be

Sprawdź też nasz wpis blogowy na temat optymalizacji kanału YouTube!

4. Aktualizacja algorytmu Google – 16 kwietnia 2020

Google Update April 16th Twitter info

Google potwierdził na Twitterze aktualizację swojego algorytmu z 16 kwietnia:

Internetowy gigant cały czas stara się, aby użytkownicy otrzymywali najbardziej dopasowane wyniki w wyszukiwarce. Na tej podstawie można sądzić, że również kwietniowa aktualizacja jest związana z trafnością treści. Jeśli ta aktualizacja wpłynęła na pozycje danej strony, to może oznaczać, że treści powinny być jeszcze bardziej dopasowane do intencji odbiorców.

Więcej informacji: https://www.blog.google/products/search/getting-great-matches-google-search/

5. Zmiany w wynikach organicznych

W kwietniu zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych nie przekroczyły 2 pozycji, z wyjątkiem pierwszego dnia miesiąca. Największe odchylenia były widoczne w weekendy:

SERP changes desktop kwiecień 2020

W przypadku wyników google.com na urządzeniach mobilnych zmiany były mniej odczuwalne:

SERP changes mobile kwiecień 2020

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211