SEO News GRUDZIEŃ 2021: Google December 2021 Product Reviews Update

Przeczytasz w około: 3 minuty
SEO News grudzień 2021

Spis treści:

W grudniu Google po raz kolejny przeprowadził poważną aktualizację – December 2021 Product Reviews Update, aktualizował lokalne wyniki wyszukiwania, a także zmienił widok sekcji Top Stories. Sprawdźcie ostatnie w 2021 roku SEO Newsy!

1. Google December 2021 Product Reviews Update

Google poinformował o aktualizacji algorytmu wyszukiwania, która zyskała nazwę Google December 2021 Product Reviews Update. Jest to kontynuacja update’u z kwietnia 2021 r., o czym pisaliśmy na naszym blogu. Aktualizacja została wprowadzona, aby promować recenzje napisane w sposób, który zawiera „wnikliwą analizę i oryginalne badania”, a zwłaszcza „treści napisane przez ekspertów lub entuzjastów, którzy dobrze znają temat” – tak twierdzi Google.

Jak się dostosować do nowych wymagań?

Zgodnie z wytycznymi Google powinniśmy:

  • przedstawić dowody, takie jak materiały wizualne, dźwiękowe lub inne powiązania z własnym doświadczeniem z produktem, aby wesprzeć swoją wiedzę i wzmocnić autentyczność recenzji,
  • dołączyć linki do wielu sprzedawców, aby dać czytelnikowi możliwość zakupu od wybranego sprzedawcy.

Jeśli zastosowaliśmy się do poprzednich oraz nowych wytycznych, możemy zobaczyć poprawę swoich rankingów / recenzji od momentu zakończenia ostatniej aktualizacji.

Aktualizacja z 21 grudnia 2021 r.

Google poinformował o zakończeniu update’u. Więcej informacji można znaleźć pod tym linkiem.

Google December 2021 Product Reviews Update

2. Aktualizacja lokalnych wyników wyszukiwania

Google potwierdza największą aktualizację lokalnych wyników wyszukiwania, która miała miejsce w dniach 30 listopada – 8 grudnia. Update dotyczył różnych czynników, które są brane pod uwagę przy generowaniu lokalnych wyników wyszukiwania, z którymi można się zapoznać na stronie pomocy Google: https://support.google.com/business/answer/7091

Warto zaznaczyć, że grudniowy update lokalnych wyników był największym od 2016 roku.

Więcej informacji i źródło: https://www.brightlocal.com/blog/google-confirms-biggest-local-search-algorithm-update-in-five-years/

aktualizacja lokalnych wyników wyszukiwania

3. Nowy widok sekcji Top Stories

Google testuje nowy widok dla sekcji Najważniejsze artykuły / Najważniejsze wiadomości, czyli tzw. Top Stories. Rzecznik Google uzasadnił te zmiany w poniższy sposób: Zawsze pracujemy nad ułatwianiem użytkownikom możliwości zagłębienia się w najbardziej przydatne i aktualne artykuły w wyszukiwarce, aby pomóc im lepiej zrozumieć świat i tematy, na których najbardziej im zależy.

Źródło i więcej informacji: https://searchengineland.com/google-rolling-out-new-top-stories-design-on-desktop-376984

Nowy, testowany wygląd w wersji desktop widzimy poniżej (2 rzędy po 2 artykuły lub nawet 3-4 rzędy po 2 artykuły):

nowy widok Top Stories Google

Poniżej natomiast widzimy poprzedni wygląd Top Stories:

poprzedni widok Top Stories Google

4. Zmiany w wynikach organicznych

W grudniu 2021 roku narzędzia monitorujące zmiany w wynikach wyszukiwania Google odnotowały najmocniejsze wahania w dniach 2-6, 12-14, 17-19, 21-22 oraz 29 i 31 grudnia. Zmiany odczuwalne były zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i na mobilnych. Poniżej przedstawiamy wykresy zmian z narzędzi: Algoroo i RankRanger.

Zmiany na urządzeniach stacjonarnych – grudzień 2021 (Algoroo)

zmiany w wynikach Google - grudzień 2021 (desktop)

 

Zmiany na urządzeniach mobilnych – grudzień 2021 (Algoroo)

zmiany w wynikach Google - grudzień 2021 (mobile)

Zmiany na urządzeniach stacjonarnych – grudzień 2021 (RankRanger)

zmiany Google SERP - grudzień 2021 (desktop)

 

Zmiany na urządzeniach mobilnych – grudzień 2021 (RankRanger)

zmiany Google SERP - grudzień 2021 (mobile)

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211