Spis treści:
W grudniu Google po raz kolejny przeprowadził poważną aktualizację – December 2021 Product Reviews Update, aktualizował lokalne wyniki wyszukiwania, a także zmienił widok sekcji Top Stories. Sprawdźcie ostatnie w 2021 roku SEO Newsy!
Google poinformował o aktualizacji algorytmu wyszukiwania, która zyskała nazwę Google December 2021 Product Reviews Update. Jest to kontynuacja update’u z kwietnia 2021 r., o czym pisaliśmy na naszym blogu. Aktualizacja została wprowadzona, aby promować recenzje napisane w sposób, który zawiera „wnikliwą analizę i oryginalne badania”, a zwłaszcza „treści napisane przez ekspertów lub entuzjastów, którzy dobrze znają temat” – tak twierdzi Google.
Zgodnie z wytycznymi Google powinniśmy:
Jeśli zastosowaliśmy się do poprzednich oraz nowych wytycznych, możemy zobaczyć poprawę swoich rankingów / recenzji od momentu zakończenia ostatniej aktualizacji.
Aktualizacja z 21 grudnia 2021 r.
Google poinformował o zakończeniu update’u. Więcej informacji można znaleźć pod tym linkiem.
Google potwierdza największą aktualizację lokalnych wyników wyszukiwania, która miała miejsce w dniach 30 listopada – 8 grudnia. Update dotyczył różnych czynników, które są brane pod uwagę przy generowaniu lokalnych wyników wyszukiwania, z którymi można się zapoznać na stronie pomocy Google: https://support.google.com/business/answer/7091
Warto zaznaczyć, że grudniowy update lokalnych wyników był największym od 2016 roku.
Więcej informacji i źródło: https://www.brightlocal.com/blog/google-confirms-biggest-local-search-algorithm-update-in-five-years/
Google testuje nowy widok dla sekcji Najważniejsze artykuły / Najważniejsze wiadomości, czyli tzw. Top Stories. Rzecznik Google uzasadnił te zmiany w poniższy sposób: Zawsze pracujemy nad ułatwianiem użytkownikom możliwości zagłębienia się w najbardziej przydatne i aktualne artykuły w wyszukiwarce, aby pomóc im lepiej zrozumieć świat i tematy, na których najbardziej im zależy.
Źródło i więcej informacji: https://searchengineland.com/google-rolling-out-new-top-stories-design-on-desktop-376984
Nowy, testowany wygląd w wersji desktop widzimy poniżej (2 rzędy po 2 artykuły lub nawet 3-4 rzędy po 2 artykuły):
Poniżej natomiast widzimy poprzedni wygląd Top Stories:
W grudniu 2021 roku narzędzia monitorujące zmiany w wynikach wyszukiwania Google odnotowały najmocniejsze wahania w dniach 2-6, 12-14, 17-19, 21-22 oraz 29 i 31 grudnia. Zmiany odczuwalne były zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i na mobilnych. Poniżej przedstawiamy wykresy zmian z narzędzi: Algoroo i RankRanger.
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211