W grudniu miała miejsce kolejna istotna aktualizacja algorytmu Google – December 2020 Core Update. Do panelu Search Console powróciła natomiast funkcjonalność dotycząca przesyłania stron do indeksacji. Sprawdźcie ostatnie SEO Newsy z 2020 roku:
1. Aktualizacja algorytmu Google – December 2020 Core Update
3 grudnia Google uruchomił dużą aktualizację algorytmu – December 2020 Core Update, a o jej zakończeniu poinformowano 16 grudnia. Była to aktualizacja globalna. Poprzednia miała miejsce w maju 2020.
Według specjalistów aktualizacja Google była odczuwalna dla różnych serwisów, także dla branż, które rzadko doświadczają zmian. Google w swoim poście kolejny raz podał wskazówki, z którymi warto się zapoznać. Przypomina w nich o znaczeniu treści na stronie oraz ich jakości, co weryfikuje bardzo dokładnie, chociażby zwracając uwagę na błędy ortograficzne i stylistyczne.
Przygotowując treści należy pamiętać o zasadzie E-A-T (pol. Ekspertyza, Autorytet oraz Wiarygodność), która jest szczególnie ważna dla stron z kategorii YMYL (Your Money, Your Life), czyli witryn o tematyce medycznej, prawnej lub finansowej.
Źródło i więcej informacji: https://www.searchenginejournal.com/december-2020-core-update/391254/
2. Powrót opcji indeksacji stron w Google Search Console
22 grudnia, po nieco ponad 2 miesiącach przerwy, Google ogłosił powrót opcji indeksacji adresów URL poprzez panel Google Search Console:
Funkcja indeksacji jest niezwykle przydatna w zgłaszaniu ważnych adresów URL. Google zwraca jednak uwagę, aby większą liczbę adresów URL przesyłać za pomocą mapy strony, zamiast „prosić o zaindeksowanie” poprzez GSC.
Źródło i więcej informacji: https://searchengineland.com/google-search-console-brings-back-request-indexing-tool-344980
3. Zmiany w wynikach organicznych
Różnice w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych były najmocniej odczuwalne 5 grudnia (December 2020 Core Update). Nieco mniejsze wahania wystąpiły 10, 11 oraz 19 grudnia, które również mogły być wynikiem grudniowej aktualizacji.
W przypadku wyników na urządzeniach mobilnych, w początkowych dniach aktualizacji algorytmu wahania były bardziej odczuwalne niż na urządzeniach stacjonarnych:
Wpis został przygotowany przez zespół redakcyjny złożony z załogi Rocket Media.
To była owocna praca załogowa!

