SEO News CZERWIEC 2021: June 2021 Core Update + SPAM Update

Przeczytasz w około: 3 minuty
SEO News - czerwiec 2021

Spis treści:

W czerwcu Google oficjalnie poinformował o aktualizacji głównego algorytmu – June 2021 Core Update i zapowiedział jej kontynuację w lipcu. Sprawdź SEO Newsy z czerwca 2021 roku!

1. June 2021 Core Update – aktualizacja algorytmu Google

Na początku czerwca Google w serii tweetów oficjalnie poinformował o aktualizacji głównego algorytmu – June 2021 Core Update. Tym razem wdrożenie zmian zostało podzielone na etapy – drugą część zapowiedziano na lipiec i dokładnie 1 lipca otrzymaliśmy informację nt. July 2021 Core Update.

Google zaznaczył, że większość stron nie powinna odczuć tych zmian, ale naturalnie mogą zdarzyć się wzrosty lub spadki. Tradycyjnie też odesłano wszystkich zainteresowanych do informacji dotyczącej wytycznych dla webmasterów. 12 czerwca otrzymaliśmy natomiast potwierdzenie o zakończeniu pierwszego etapu aktualizacji.

Narzędzia mierzące różnice pozycji w wynikach wyszukiwania notowały jednak spore wahania w dniach 4-7 czerwca, a SEOwcy z różnych krajów dzielili się swoimi wnioskami – według wielu z nich była to największa aktualizacja w tym roku.

June 2021 Core Update informacja

2. SPAM Update

Oprócz June 2021 Core Update w czerwcu miała miejsce także aktualizacja o nazwie SPAM Update, o której pisaliśmy zarówno w kwietniowych SEO Newsach, jak i w majowych nowościach w Google. 23 czerwca na twitterowym koncie Google pojawiła się informacja o tej aktualizacji – również podzielonej na dwa etapy (druga część zakończyła się 28 czerwca) – a także link do filmiku na YouTube:

SPAM Update informacja

3. Search Console Insights – statystyki dot. treści

Google od lat powtarza, że najważniejszym elementem sukcesu każdej strony internetowej są oryginalne i ciekawe treści. Właściciele stron www mogą teraz skorzystać z narzędzia (na razie w wersji beta) przygotowanego przez Google – Search Console Insights, w którym sprawdzą jakie treści przypadły do gustu ich odbiorcom.

Aby móc skorzystać z pełni możliwości Search Console Insights, warto połączyć konto Google Search Console z kontem Google Analytics dla danej strony (należy więc posiadać zarejestrowane obie usługi). Jak połączyć konto GSC z GA? Instrukcja nad poniższym obrazkiem.

Dzięki nowemu narzędziu właściciel strony będzie mógł dowiedzieć się m.in. które treści w jego serwisie są najpopularniejsze, czego szukają w Google internauci zanim odwiedzą jego stronę, a także jak odbiorcy trafiają na jego treści. Więcej informacji jest dostępnych pod tym linkiem.

Jak połączyć konto GSC z GA:

  1. Logujemy się na koncie Google Analytics.
  2. Wchodzimy do zakładki Administracja (ikonka koła zębatego).
  3. W sekcji Usługa wchodzimy w Ustawienia usługi.
  4. Szukamy i klikamy przycisk Dostosuj Search Console.
  5. Klikamy Dodaj, wyszukujemy usługę GSC dla naszej strony, a następnie tworzymy połączenie i gotowe.

połączenie konta GA z GSC

 

Jak wygląda panel Search Console Insights:

Google Search Console Insights

4. Zmiany w wynikach organicznych

W czerwcu zmiany w wynikach wyszukiwania były najbardziej odczuwalne w dniach aktualizacji algorytmu: June 2021 Core Update (5-7 czerwca), Page Experience Update (13 czerwca), SPAM Update (22-23 i 28 czerwca) – choć niektóre narzędzia pokazują wahania także w innych dniach miesiąca. Ubiegły miesiąc nie należał więc do spokojnych, a w dodatku Google zapowiedział kontynuację zmian w lipcu (July 2021 Core Update).

Zmiany na urządzeniach stacjonarnych – czerwiec 2021 (Algoroo)

zmiany w SERP (desktop) - czerwiec 2021

 

Zmiany na urządzeniach mobilnych – czerwiec 2021 (Algoroo)

zmiany w SERP (mobile) - czerwiec 2021

 

Zmiany w ostatnich 30 dniach – urządzenia stacjonarne (RankRanger)

zmiany w SERP - desktop (czerwiec) RankRanger

 

Zmiany w ostatnich 30 dniach – urządzenia mobilne (RankRanger)

zmiany w SERP - mobile (czerwiec) RankRanger

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211