Spis treści:
W czerwcu Google oficjalnie poinformował o aktualizacji głównego algorytmu – June 2021 Core Update i zapowiedział jej kontynuację w lipcu. Sprawdź SEO Newsy z czerwca 2021 roku!
Na początku czerwca Google w serii tweetów oficjalnie poinformował o aktualizacji głównego algorytmu – June 2021 Core Update. Tym razem wdrożenie zmian zostało podzielone na etapy – drugą część zapowiedziano na lipiec i dokładnie 1 lipca otrzymaliśmy informację nt. July 2021 Core Update.
Google zaznaczył, że większość stron nie powinna odczuć tych zmian, ale naturalnie mogą zdarzyć się wzrosty lub spadki. Tradycyjnie też odesłano wszystkich zainteresowanych do informacji dotyczącej wytycznych dla webmasterów. 12 czerwca otrzymaliśmy natomiast potwierdzenie o zakończeniu pierwszego etapu aktualizacji.
Narzędzia mierzące różnice pozycji w wynikach wyszukiwania notowały jednak spore wahania w dniach 4-7 czerwca, a SEOwcy z różnych krajów dzielili się swoimi wnioskami – według wielu z nich była to największa aktualizacja w tym roku.
Oprócz June 2021 Core Update w czerwcu miała miejsce także aktualizacja o nazwie SPAM Update, o której pisaliśmy zarówno w kwietniowych SEO Newsach, jak i w majowych nowościach w Google. 23 czerwca na twitterowym koncie Google pojawiła się informacja o tej aktualizacji – również podzielonej na dwa etapy (druga część zakończyła się 28 czerwca) – a także link do filmiku na YouTube:
Google od lat powtarza, że najważniejszym elementem sukcesu każdej strony internetowej są oryginalne i ciekawe treści. Właściciele stron www mogą teraz skorzystać z narzędzia (na razie w wersji beta) przygotowanego przez Google – Search Console Insights, w którym sprawdzą jakie treści przypadły do gustu ich odbiorcom.
Aby móc skorzystać z pełni możliwości Search Console Insights, warto połączyć konto Google Search Console z kontem Google Analytics dla danej strony (należy więc posiadać zarejestrowane obie usługi). Jak połączyć konto GSC z GA? Instrukcja nad poniższym obrazkiem.
Dzięki nowemu narzędziu właściciel strony będzie mógł dowiedzieć się m.in. które treści w jego serwisie są najpopularniejsze, czego szukają w Google internauci zanim odwiedzą jego stronę, a także jak odbiorcy trafiają na jego treści. Więcej informacji jest dostępnych pod tym linkiem.
Jak połączyć konto GSC z GA:
Jak wygląda panel Search Console Insights:
W czerwcu zmiany w wynikach wyszukiwania były najbardziej odczuwalne w dniach aktualizacji algorytmu: June 2021 Core Update (5-7 czerwca), Page Experience Update (13 czerwca), SPAM Update (22-23 i 28 czerwca) – choć niektóre narzędzia pokazują wahania także w innych dniach miesiąca. Ubiegły miesiąc nie należał więc do spokojnych, a w dodatku Google zapowiedział kontynuację zmian w lipcu (July 2021 Core Update).
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.