Spis treści:
W czerwcu Google wdrożył niepotwierdzony update algorytmu, borykał się z problemami z indeksacją artykułów w wynikach wyszukiwania, a także dodał nowe funkcje w Google Search Console. Zachęcamy do przeczytania SEO Newsów z czerwca 2020 r.:
Nie jest żadnym zaskoczeniem, że Google postanowił w czerwcu wprowadzić kolejną aktualizację algorytmu. Na przełomie całego miesiąca można było zauważyć wahania pozycji dla klientów z różnych branży.
W przypadku większych zmian w algorytmie Google z reguły informuje o tym użytkowników, natomiast mniejsze aktualizacje – wpływające na niewielką część wyników wyszukiwania – zazwyczaj nie są oficjalnie ogłaszane.
Czerwcowa aktualizacja wywołała duże wahania pozycji w wynikach wyszukiwania, co można było zaobserwować w różnych narzędziach do monitoringu takich zmian.
Jednym z elementów, na które zwracają uwagę użytkownicy, jest zmiana nadawania priorytetów dla artykułów w funkcji Google Discovery, czyli aplikacji polecającej najciekawsze artykuły z ostatnich dni. Niektóre publikacje straciły niemal 100% widoczności po czerwcowej aktualizacji.
Zmiany algorytmu miały miejsce pod koniec miesiąca, dlatego też nie jest jeszcze wiadomo, czego dokładnie dotyczyła aktualizacja. Więcej faktów będzie znanych w kolejnych tygodniach.
Pierwsze dni czerwca przyniosły wiele nerwów posiadaczom serwisów informacyjnych lub innych portali bazujących na stałym indeksowaniu nowych artykułów i treści. Błąd ten został potwierdzony przez Google. Polegał on na tym, że nowe treści umieszczane na stronach nie były indeksowane. Dla portali informacyjnych mogło to mieć tragiczny skutek, ale na szczęście gigantowi z Mountain View wyeliminowanie tego problemu zajęło niecałe dwa dni.
Źródło: https://twitter.com/googlewmc/status/1268122673315487744
W czerwcu mogliśmy pierwszy raz wypróbować nowe funkcjonalności filtrowania w raporcie “Skuteczność” w Google Search Console. Dotyczą one wyników dla elementów rozszerzonych (rich results), a samo udoskonalenie pozwala wyodrębnić owe fragmenty rozszerzone w raporcie i monitorować ich skuteczność (kliknięcia, wyświetlenia, CTR pozycja).
Nie jest to pierwsza modernizacja w Google Search Console pod kątem danych strukturalnych w ostatnim czasie, dlatego w kolejnych miesiącach możemy się spodziewać wdrożenia dalszych usprawnień.
W ubiegłym miesiącu różnice w wynikach wyszukiwania na urządzeniach stacjonarnych były najmocniej odczuwalne w dniach po niepotwierdzonej przez Google aktualizacji algorytmu (24.06.). W pozostałym okresie sytuacja była stabilna:
W przypadku wyników na urządzeniach mobilnych różnice były bardziej odczuwalne na początku miesiąca, a także w momencie niepotwierdzonej aktualizacji Google (24.06.):
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Strzegomska 140A
54-429 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211
Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.
Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Strzegomskiej 140A oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.