Spis treści:
Byliście już zmęczeni starym widokiem wyników wyszukiwania grafik? W ostatnim miesiącu wakacji uległ on zmianie, ku uciesze wielu użytkowników. Google postanowił zaskoczyć nas również wprowadzeniem nowej funkcji do firmowych wizytówek oraz zmianami w algorytmie odpowiedzialnym za wyświetlanie wyników Direct Answers. W sierpniu w branży SEO nie można było się nudzić!
Google od dwóch lat stale dodaje nowe funkcjonalności do wizytówek. Dzięki temu wzrasta ich rola w generowaniu konwersji m.in. poprzez bezpośredni kontakt telefoniczny. Użytkownicy doceniają również to, że można wstępnie zapoznać się z ofertą produktów lub usług bez konieczności wchodzenia na stronę.
W sierpniu wprowadzono kolejną nowość – przycisk Poproś o wycenę. Pojawia się on na grafie wiedzy (z ang. knowledge graph) w wynikach wyszukiwania na komputerach. Na urządzeniach mobilnych przycisk ma inny kształt i wezwanie do działania – Sprawdź dostępność.
Kliknięcie w przycisk otwiera nowe okno – korzystając z niego, można wysłać zapytanie do firmy. By nowa funkcja mogła działać, należy koniecznie włączyć opcję czatu. Można to zrobić po wejściu w ustawienia aplikacji mobilnej.
Nowa funkcja dotyczy przede wszystkim firm usługowych. Dotychczas odnotowano jej działanie w wynikach wyszukiwania związanych z konkretnymi branżami czy zawodami. Mogą z niej korzystać m.in. agencje marketingowe, elektrycy, hydraulicy czy fotografowie.
Źródło: pierwszynamapie.pl
Dotychczas podczas przeglądania wyników wyszukiwania obrazów, by poznać szczegóły jednej grafiki, musieliśmy na nią kliknąć. To powodowało wyświetlenie okna z informacjami o formacie, rozmiarze i nazwie grafiki. Niestety, bez zamknięcia okna nie można było wrócić do przeglądania obrazów. Od niedawna jest to jednak możliwe, dzięki zmianom, które wprowadził Google.
Teraz kliknięcie w obraz otwiera czarny panel boczny, na którym wyświetla się grafika i szczegóły z nią związane oraz dodatkowe informacje, takie jak cena, dostępność produktu czy nazwa producenta (w przypadku grafik z ofertą produktową). Najwygodniejszą zmianą dla użytkownika jest umożliwienie jednoczesnego przeglądania wyników wyszukiwania i konkretnych grafik w jednym widoku, bez dodatkowych okien.
Źródło: Search Engine Land
Direct Answer to wyróżniony wynik wyszukiwania – może to być na przykład tekst, grafika lub film, który najlepiej odpowiada na zapytanie użytkownika. Na początku sierpnia Google zaktualizował swój algorytm wyświetlania wyników Direct Answer dla zapytań terminowych, czyli takich, na które odpowiedzi mogą z biegiem czasu się dezaktualizować. Celem tej zmiany jest dostarczanie użytkownikom najbardziej aktualnych informacji.
Zmianami algorytmicznymi objęte są:
Warto nadmienić, że zmiany te nie obejmują informacji opartych na faktach, np. takich, jak pytanie o długość Wisły, definicja apoteozy czy objawy jaskry.
Źródło: Search Engine Land
W sierpniu wyraźne zmiany zaszły w algorytmie na początku, w połowie i pod koniec miesiąca. Ostatnie dni sierpnia 27-29.08. to duże roszady w pozycjach, więc niewykluczone, że był to moment kolejnej, mniejszej aktualizacji algorytmu:
Na urządzeniach mobilnych zmiany w algorytmie były odczuwalne w podobnym stopniu, co na urządzeniach stacjonarnych:
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211