W październiku Google poinformował o nowym algorytmie, który pomoże w lepszym rozumieniu zapytań przez wyszukiwarkę, dodał sekcję dotyczącą treści wideo w Google Search Console, a także udostępnił wtyczkę Site Kit dla stron opartych na WordPress. Zapraszamy do sprawdzenia najważniejszych wydarzeń ubiegłego miesiąca.

1. Google wprowadza algorytm BERT

25 października Google na swoim blogu poinformował o stopniowym wprowadzaniu nowej techniki rozumienia przez wyszukiwarkę naturalnego języka użytkowników – BERT. Na razie zmiany mają dotyczyć zapytań w języku angielskim, a ich efekt ma objąć nawet 10% wyników wyszukiwania. To pierwsza tak duża modyfikacja od czasu wprowadzenia algorytmu RankBrain w 2015 roku.

BERT, czyli Bidirectional Encoder Representations from Transformers to otwarta technologia oparta na sieci neuronowej, służąca jeszcze bardziej precyzyjnemu przetwarzaniu naturalnego języka (NLP). Jak informuje Google: „modele BERT potrafią brać pod uwagę pełny kontekst słowa, patrząc na słowa, które pojawiają się przed nim i po nim – szczególnie przydatne do zrozumienia intencji wyszukiwanych haseł”.

działanie algorytmu BERT na przykładzie

Więcej informacji i źródło: https://blog.google/products/search/search-language-understanding-bert

2. Raporty dotyczące wideo w Google Search Console

W raporcie Skuteczność w panelu Google Search Console pojawiła się sekcja ze statystykami dotyczącymi treści wideo publikowanymi w serwisie. Google umożliwia również analizowanie poprawności wprowadzonych danych strukturalnych dla treści wideo, jeśli właściciel strony dodał odpowiednie znaczniki do tego typu materiałów.

Więcej informacji: https://webmasters.googleblog.com/2019/10/search-console-video-results-reports.html

sekcja Wideo w Google Search Console

3. Microsoft ogłosił koniec Flasha w Edge. Inne przeglądarki również go wyłączyły

Microsoft niedawno ogłosił, że jedynie do końca 2020 roku będzie wspierać Flasha w swoich przeglądarkach (Microsoft Edge i Internet Explorer). Domyślnie wyłączony jest już od wersji 76 przeglądarki Google Chrome, a także w FireFox 69. Jak pisze zespół Microsoft Edge: „Flash przewodził w internecie pod względem bogatej zawartości, gier, animacji i wszelkiego rodzaju multimediów oraz był inspiracją dla wielu obecnych standardów internetowych, napędzających HTML5.”

Co to zmieni w kontekście Google?

Większość użytkowników stron internetowych nie odczuje żadnego wpływu tej zmiany. Wyszukiwarka Google przestanie obsługiwać Flasha jeszcze w tym roku, na stronach ją zawierających treść Flash zostanie zignorowana, Google przestanie również indeksować samodzielne pliki .swf

4. Site Kit dla wszystkich stron opartych na WordPressie

Site Kit to oficjalna wtyczka Google dostępna w katalogu pluginów dla wszystkich witryn opartych na WordPressie. Dzięki niej właścicielowi strony łatwiej będzie np. zweryfikować własność w Google Search Console, połączyć inne oficjalne narzędzia Google, sprawdzić informacje o różnych produktach (Google Search Console, Google Analytics, PageSpeed ​​Insights, AdSense) w jednym, intuicyjnym pulpicie nawigacyjnym.

Więcej informacji: https://webmasters.googleblog.com/2019/10/site-kit-is-now-available-for-all.html

wtyczka Site Kit by Google dla WordPress

5. Zmiany w wynikach organicznych

W październiku zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych najbardziej odczuwalne były 4-ego dnia miesiąca – różnice wynosiły wówczas powyżej 2 pozycji. Na poniższym obrazku zaznaczono również informację o zmianie w algorytmie wyszukiwarki nazwanej „BERT”, o czym informujemy też powyżej:

październik - zmiany w SERP, desktop

W przypadku wyników google.com na urządzeniach mobilnych zmiany były w podobnym stopniu zauważalne, co na urządzeniach stacjonarnych. Różnice powyżej 2 pozycji miały miejsce jedynie 4.10.:

październik - zmiany w SERP, mobile

SEO-aktualności PAŹDZIERNIK 2019: Algorytm BERT, sekcja Wideo w Google Search Console i koniec Flasha
5 (100%) 2 głos/y

Skontaktuj się z nami

 +48 71 757 50 56
 biuro@rocketmedia.pl






[recaptcha theme:dark]

tak , wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]

tak , wyrażam zgodę na otrzymywanie informacji handlowych [ czytaj więcej ]