SEO-aktualności PAŹDZIERNIK 2019: Algorytm BERT, sekcja Wideo w Google Search Console i koniec Flasha

Przeczytasz w około: 3 minuty

Spis treści:

W październiku Google poinformował o nowym algorytmie, który pomoże w lepszym rozumieniu zapytań przez wyszukiwarkę, dodał sekcję dotyczącą treści wideo w Google Search Console, a także udostępnił wtyczkę Site Kit dla stron opartych na WordPress. Zapraszamy do sprawdzenia najważniejszych wydarzeń ubiegłego miesiąca.

1. Google wprowadza algorytm BERT

25 października Google na swoim blogu poinformował o stopniowym wprowadzaniu nowej techniki rozumienia przez wyszukiwarkę naturalnego języka użytkowników – BERT. Na razie zmiany mają dotyczyć zapytań w języku angielskim, a ich efekt ma objąć nawet 10% wyników wyszukiwania. To pierwsza tak duża modyfikacja od czasu wprowadzenia algorytmu RankBrain w 2015 roku.

BERT, czyli Bidirectional Encoder Representations from Transformers to otwarta technologia oparta na sieci neuronowej, służąca jeszcze bardziej precyzyjnemu przetwarzaniu naturalnego języka (NLP). Jak informuje Google: „modele BERT potrafią brać pod uwagę pełny kontekst słowa, patrząc na słowa, które pojawiają się przed nim i po nim – szczególnie przydatne do zrozumienia intencji wyszukiwanych haseł”.

działanie algorytmu BERT na przykładzie

Więcej informacji i źródło: https://blog.google/products/search/search-language-understanding-bert

2. Raporty dotyczące wideo w Google Search Console

W raporcie Skuteczność w panelu Google Search Console pojawiła się sekcja ze statystykami dotyczącymi treści wideo publikowanymi w serwisie. Google umożliwia również analizowanie poprawności wprowadzonych danych strukturalnych dla treści wideo, jeśli właściciel strony dodał odpowiednie znaczniki do tego typu materiałów.

Więcej informacji: https://webmasters.googleblog.com/2019/10/search-console-video-results-reports.html

 

 

sekcja Wideo w Google Search Console

3. Microsoft ogłosił koniec Flasha w Edge. Inne przeglądarki również go wyłączyły

Microsoft niedawno ogłosił, że jedynie do końca 2020 roku będzie wspierać Flasha w swoich przeglądarkach (Microsoft Edge i Internet Explorer). Domyślnie wyłączony jest już od wersji 76 przeglądarki Google Chrome, a także w FireFox 69. Jak pisze zespół Microsoft Edge: „Flash przewodził w internecie pod względem bogatej zawartości, gier, animacji i wszelkiego rodzaju multimediów oraz był inspiracją dla wielu obecnych standardów internetowych, napędzających HTML5.”

Co to zmieni w kontekście Google?

Większość użytkowników stron internetowych nie odczuje żadnego wpływu tej zmiany. Wyszukiwarka Google przestanie obsługiwać Flasha jeszcze w tym roku, na stronach ją zawierających treść Flash zostanie zignorowana, Google przestanie również indeksować samodzielne pliki .swf

4. Site Kit dla wszystkich stron opartych na WordPressie

Site Kit to oficjalna wtyczka Google dostępna w katalogu pluginów dla wszystkich witryn opartych na WordPressie. Dzięki niej właścicielowi strony łatwiej będzie np. zweryfikować własność w Google Search Console, połączyć inne oficjalne narzędzia Google, sprawdzić informacje o różnych produktach (Google Search Console, Google Analytics, PageSpeed ​​Insights, AdSense) w jednym, intuicyjnym pulpicie nawigacyjnym.

Więcej informacji: https://webmasters.googleblog.com/2019/10/site-kit-is-now-available-for-all.html

wtyczka Site Kit by Google dla WordPress

5. Zmiany w wynikach organicznych

W październiku zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych najbardziej odczuwalne były 4-ego dnia miesiąca – różnice wynosiły wówczas powyżej 2 pozycji. Na poniższym obrazku zaznaczono również informację o zmianie w algorytmie wyszukiwarki nazwanej „BERT”, o czym informujemy też powyżej:

październik - zmiany w SERP, desktop

W przypadku wyników google.com na urządzeniach mobilnych zmiany były w podobnym stopniu zauważalne, co na urządzeniach stacjonarnych. Różnice powyżej 2 pozycji miały miejsce jedynie 4.10.:

październik - zmiany w SERP, mobile

ROCKETMEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Wagonowa 2D
53-609 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211

Ochrona prywatności

Szanowny Kliencie, chcemy oferować Ci usługi i materiały marketingowe, które będą przydatne w rozwoju Twojej firmy. Naszym celem jest precyzyjne i skuteczne wsparcie Twojego biznesu. Żeby móc go osiągnąć, potrzebujemy Twojej zgody na dopasowanie naszych działań do Twojego zachowania. Gwarantujemy, że zadbamy o Twoją prywatność, Twoje dane będą u nas bezpieczne, a Ty będziesz mógł cofnąć swoją zgodę w każdej chwili poprzez specjalny formularz, który utworzyliśmy na podstronie polityka prywatności.

Prosimy o zapoznanie się z treścią i wyrażenie zgody:
Zgadzam się na przechowywanie w moim urządzeniu plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych zapisywanych w tych plikach, które pozostawiam w ramach korzystania z niniejszego Serwisu. Mam świadomość, że moje dane będą przetwarzane w celu analizy mojego zachowania na stronie Rocketmedia.pl przez Rocket Media Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu przy ul. Wagonowej 2d oraz zaufanych partnerów tej firmy. Zgodę mogę wycofać w każdej chwili za pomocą formularza zamieszczonego w zakładce polityka prywatności.

Chcę korzystać z serwisu Rocket Media i  wyrażam zgodę