Spis treści:
Czym żył świat SEO w marcu? Przedstawiamy podsumowanie nowości, które wpłyną przede wszystkim na osoby prowadzące strony internetowe i reklamujące się w internecie. Największa zmiana to przede wszystkim przegłosowanie Artykułu 11 i 13, kolejny update algorytmu Google i zmiany wyników organicznych. Przypominamy też nasz ostatni tekst o certyfikacie SSL, czyli sposobie na stronę bezpieczną dla użytkowników.
26 marca została przegłosowana unijna dyrektywa, która zapowiada przeniesienie pełnej odpowiedzialności za udostępniane materiały z użytkownika na serwis, w którym są one dodawane. Kolejną głośną inicjatywą jest wprowadzenie tzw. podatku od linków, czyli “ancillary copyrights”. Jest to opłata, którą na rzecz oryginalnego wydawcy miałyby zapłacić serwisy lub wyszukiwarki, prezentujące jakiekolwiek odwołania do jego tekstów. (Źródło)
Zgodnie ze stanowiskiem samego Google, nie jest to największa aktualizacja algorytmów jaka do tej pory ujrzała światło dzienne, ale ma mocny wpływ na widoczność wielu serwisów m.in. z branży finansowej. Celuje również w strony, które zostały zbyt mocno potraktowane poprzednimi aktualizacjami, bądź pomimo unikatowych treści nie były wcześniej doceniane.
Google poruszyło temat na Twitterze, gdzie odwołało się do swoich innych tweetów, zawierających więcej informacji na temat oficjalnych wytycznych. (Źródło)
Na naszym blogu pojawiła się publikacja dotycząca certyfikatu SSL. Tłumaczymy w niej dlaczego jego wdrożenie jest tak istotne, wyjaśniamy zasady działania oraz mówimy trochę o historii kryptografii i kulisach wprowadzania szyfrowanych połączeń w internecie.
Zachęcamy do przeczytania artykułu na naszym blogu: https://rocketmedia.pl/blog/seo/wdrozenie-ssl/
W marcu zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych najmocniej odczuwalne były na początku oraz w połowie miesiąca. Główne odchylenia przypadają na dni 1-2 marca oraz 12 (update algorytmu Google), 13 i 14 marca:
W przypadku wyników na urządzeniach mobilnych zmiany były odnotowywane analogicznie do zmian w wynikach organicznych dla urządzeń stacjonarnych, jednak z zachowaniem większej amplitudy:
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211