Spis treści:
Co działo się w świecie SEO na przełomie lutego i marca? Przedstawiamy kilka nowinek od Google, które powinny zainteresować wszystkie osoby prowadzące strony internetowe i reklamujące swoją działalność w sieci. Wreszcie mamy jasne stanowisko na temat szkodliwości backlinków, zapraszamy też do przyjrzenia się nowym funkcjom i możliwościom Map Google, Google Assistanta oraz ostatnim zmianom wyników organicznych.
John Muller z Google oznajmił, że wyszukiwarka nie karze stron za backlinki niskiej jakości. Według niego odpowiednie systemy Google po prostu ignorują takie odnośniki.
Grafika ze strony: https://www.searchenginejournal.com/google-dont-worry-about-malicious-backlinks-we-ignore-them/, gdzie można przeczytać więcej na ten temat.
W lutym pewien bloger skontaktował się z Mullerem na Twitterze mówiąc, że jego strona została zalana ogromną ilością linków przychodzących. W ciągu miesiąca liczba backlinków wzrosła z 2.000 do 12.000 i z pewnością nie był to efekt jego działań. Prawdopodobnie ktoś, być może konkurencja, chciał mu zaszkodzić i skierować na jego stronę linki słabej jakości. Bloger zapytał wprost Johna Mullera co najlepiej zrobić w takiej sytuacji. Muller stwierdził, że można je spokojnie zignorować, nawet bez potrzeby zrzekania się ich.
Google stale sprawdza nowe rozwiązania, by ulepszać swoje produkty. Tym razem gigant z Mountain View testuje wyświetlanie reklam w wynikach Asystenta Google.
Na zdjęciu powyżej widać ekran osoby, która przeprowadziła wyszukanie głosowe na telefonie z Androidem – w efekcie zaprezentowana została jej reklama programu Executive MBA we Włoszech. Ponadto, ta odpowiedź Asystenta Google w dużej mierze odzwierciedlała stronę wyników wyszukiwania na tej stronie.
Marissa Nordahl – menedżer społeczności Google Moja Firma – poinformowała o możliwości zgłaszania nieuczciwych działań w wizytówkach firmowych w Mapach Google poprzez specjalny formularz. Jeśli ktoś natrafi na nieprawdziwe czy wprowadzające w błąd informacje, może złożyć skargę. Chodzi o błędne dane dotyczące firmy, takie jak: imię i nazwisko właściciela, adres siedziby, numer telefonu, adres strony internetowej.
Formularz dostępny jest pod tym adresem: https://support.google.com/business/contact/business_redressal_form
Google wprowadziło tę funkcję, ponieważ zauważono wiele problemów ze spamem, również jeśli chodzi o Mapy Google. Zdarzały się przypadki, w których np. konkurencja oznaczała inną firmę jako zamkniętą lub zmieniała informacje na jej temat. Formularz ma zapobiec pojawianiu się tego typu problemów w przyszłości.
W lutym zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych najbardziej zauważalne były 7, 23-24, a także 27 dnia miesiąca. Szczególnie duże różnice – 2,21 pozycji – odczuwalne były 27 lutego:
Największe zmiany w wynikach wyszukiwania na urządzeniach mobilnych wystąpiły pod koniec miesiąca. Również 27 lutego różnice wyniosły powyżej 2 pozycji:
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211