Spis treści:
Google prężnie rozwija panel Google Search Console. W listopadzie poinformował o dwóch nowych raportach w tym popularnym narzędziu dla webmasterów: skuteczność wyników związanych z produktami, a także szybkość serwisu na urządzeniach mobilnych i w wersji na komputery. Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi newsami z ubiegłego miesiąca.
Google jakiś czas temu ogłosił rozbudowanie danych strukturalnych dla podstron produktowych prezentowanych w wynikach wyszukiwania, a w listopadzie zaprezentował nowe raporty dla produktów w panelu Google Search Console. Dotyczy to jednak tylko tych serwisów, które kwalifikują się do prezentacji takich danych (np. sklepy internetowe). Według Google „nowa sekcja dotycząca wyników produktów pomoże właścicielom serwisów zrozumieć skuteczność wyszukiwania dla wyników bogatych w dane strukturalne”, a także odpowiedzieć sobie na pytania:
Omawiane dane w Google Search Console dostępne są w sekcji Skuteczność → Wygląd w wyszukiwarce → Wyniki związane z produktem:
Więcej informacji i źródło: https://webmasters.googleblog.com/2019/11/products-rich-results-search-appearance.html
Google ewidentnie postawił na rozwój panelu Google Search Console. W ubiegłym miesiącu informowaliśmy o nowej sekcji dotyczącej wideo, a w listopadzie pojawił się również – na razie eksperymentalnie – raport przedstawiający Szybkość serwisu, zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i wersji na komputery. Prezentowane są w nim wykresy pokazujące liczbę powolnych, średnio szybkich i szybkich adresów URL. Po otwarciu raportu możemy zapoznać się z głównymi problemami zdefiniowanymi dla podstron. Prezentowane dane pochodzą z Raportu na temat użytkowania Chrome, a więc przedstawiają rzeczywiste dane dotyczące korzystania z witryny przez użytkowników z całego świata. Możemy je znaleźć w Google Search Console w sekcji Ulepszenia → Szybkość:
Więcej informacji i źródło: https://webmasters.googleblog.com/2019/11/search-console-speed-report.html
W listopadzie zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych nie przekroczyły 2 pozycji. Najbardziej odczuwalne były pierwszego dnia miesiąca: różnice wyniosły wówczas niecałe 2 pozycje:
W przypadku wyników google.com na urządzeniach mobilnych zmiany w listopadzie były wyraźnie mniej odczuwalne. Największe różnice można było zauważyć w ciągu ostatnich czterech dni miesiąca:
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211