SEO-aktualności LISTOPAD 2019: nowe raporty w Google Search Console – Skuteczność produktów i Szybkość

Przeczytasz w około: 2 minuty

Spis treści:

Google prężnie rozwija panel Google Search Console. W listopadzie poinformował o dwóch nowych raportach w tym popularnym narzędziu dla webmasterów: skuteczność wyników związanych z produktami, a także szybkość serwisu na urządzeniach mobilnych i w wersji na komputery. Zapraszamy do zapoznania się z najważniejszymi newsami z ubiegłego miesiąca.

1. Nowe raporty dla produktów w Google Search Console

Google jakiś czas temu ogłosił rozbudowanie danych strukturalnych dla podstron produktowych prezentowanych w wynikach wyszukiwania, a w listopadzie zaprezentował nowe raporty dla produktów w panelu Google Search Console. Dotyczy to jednak tylko tych serwisów, które kwalifikują się do prezentacji takich danych (np. sklepy internetowe). Według Google „nowa sekcja dotycząca wyników produktów pomoże właścicielom serwisów zrozumieć skuteczność wyszukiwania dla wyników bogatych w dane strukturalne”, a także odpowiedzieć sobie na pytania:

  • Ile ruchu pochodzi z wyników posiadających dane strukturalne, takie jak np. cena czy dostępność?
  • Jak zmienia się ruch i sprzedaż w czasie i dla jakich zapytań związanych z zakupami widoczna jest strona?

Omawiane dane w Google Search Console dostępne są w sekcji Skuteczność → Wygląd w wyszukiwarce  Wyniki związane z produktem:

Skuteczność produktu w GSC

Więcej informacji i źródło: https://webmasters.googleblog.com/2019/11/products-rich-results-search-appearance.html

2. Raport szybkości serwisu w Google Search Console

Google ewidentnie postawił na rozwój panelu Google Search Console. W ubiegłym miesiącu informowaliśmy o nowej sekcji dotyczącej wideo, a w listopadzie pojawił się również – na razie eksperymentalnie – raport przedstawiający Szybkość serwisu, zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i wersji na komputery. Prezentowane są w nim wykresy pokazujące liczbę powolnych, średnio szybkich i szybkich adresów URL. Po otwarciu raportu możemy zapoznać się z głównymi problemami zdefiniowanymi dla podstron. Prezentowane dane pochodzą z Raportu na temat użytkowania Chrome, a więc przedstawiają rzeczywiste dane dotyczące korzystania z witryny przez użytkowników z całego świata. Możemy je znaleźć w Google Search Console w sekcji Ulepszenia → Szybkość:

Raport szybkości w GSC

Więcej informacji i źródło: https://webmasters.googleblog.com/2019/11/search-console-speed-report.html

3. Zmiany w wynikach organicznych

W listopadzie zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych nie przekroczyły 2 pozycji. Najbardziej odczuwalne były pierwszego dnia miesiąca: różnice wyniosły wówczas niecałe 2 pozycje:

Zmiany w SERP - desktop - listopad

W przypadku wyników google.com na urządzeniach mobilnych zmiany w listopadzie były wyraźnie mniej odczuwalne. Największe różnice można było zauważyć w ciągu ostatnich czterech dni miesiąca:

Zmiany w SERP - mobile - listopad

ROCKET MEDIA

Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-125 Wrocław

KRS: 0000490521
NIP: 8943050211