Spis treści:
W ostatnim czasie Google chętnie wprowadza zmiany do swojego algorytmu – kolejna aktualizacja miała miejsce w lipcu. Co jeszcze zdarzyło się w ostatnim miesiącu, o czym warto wiedzieć, działając w branży SEO? Pierwszy sklep w Polsce zapowiedział, że wkrótce będzie można robić w nim zakupy za pomocą Asystenta Google. Już teraz można za to korzystać z nowego ułatwienia dla analityków.
19 lipca 2019 r. miała miejsce niezapowiedziana aktualizacja algorytmu Google – Maverick Update. Co prawda Google informował, że zacznie wprowadzać duże zmiany w swoim algorytmie, jednak tym razem okres pomiędzy aktualizacjami był stosunkowo krótki.
Skąd taka nazwa – Maverick Update? Otóż wprowadzenie zmian zbiegło się w czasie z premierą trailera Top Gun: Maverick, który ukazał się dzień wcześniej, 18 lipca. Firma Google jeszcze oficjalnie nie potwierdziła tej aktualizacji.
Zmiany można było zauważyć w narzędziach SEO, które na aktualizację algorytmu wskazywały już wcześniej. Mniej więcej od 11 do 18 lipca były widoczne większe różnice w pozycjach:
Asystent Google to funkcja wyszukiwania głosowego. By zacząć z niej korzystać, wystarczy powiedzieć: OK Google lub przytrzymać przycisk ekranu głównego. Funkcja ta jest bardziej popularna na zachodzie, jednak Polska nie zostaje w tyle. Sklep Frisko.pl, jako pierwszy w Polsce, od września wprowadzi możliwość robienia zakupów spożywczych przy pomocy Asystenta Google. Kto by się spodziewał, że wyprzedzi w tym spożywczych gigantów?
Możliwość zamawiania będzie dostępna dla osób, które korzystają z urządzeń mobilnych poprzez dedykowaną aplikację oraz tych użytkowników desktopów, którzy jednocześnie są klientami sklepu z historią zakupów. Klient ustala termin dostawy i zawartość koszyka, którą asystent odczyta. Umożliwi też dodawanie, usuwanie i zmianę ilości towarów oraz poda informacje o promocjach. Po skompletowaniu koszyka asystent odczyta listę zakupów, a użytkownik dokona akceptacji zamówienia.
Asystent będzie w stanie odpowiedzieć na 20 najczęściej zadawanych pytań. Jeśli nie będzie znał odpowiedzi, kupujący zostanie przekierowany na odpowiednią stronę w sklepie. Przewiduje się, że ten rok będzie w Polsce sporą rewolucją pod względem voice e-commerce.
Obecnie wiele firm korzysta z dwóch narzędzi, aby otrzymywać raporty o aktywności użytkowników zarówno w aplikacjach, jak i na stronach internetowych. Zaangażowanie w aplikacjach mobilnych mierzone jest w Google Analytics for Firebase, a na stronach internetowych w Google Analytics.
Firma, która prowadzi sprzedaż poprzez stronę internetową i aplikację, teraz będzie mogła monitorować aktywność swoich użytkowników w jednym miejscu, korzystając z Google Analytics.
Nowa opcja zdecydowanie ułatwi porównywanie działań użytkowników, którzy klikają, wyświetlają stronę czy otwierają aplikację.
W lipcu zdjęcia z aplikacji FaceApp „zalały” media społecznościowe. Aplikacja nie jest najnowsza, bo ma już 2 lata i służy do przerabiania zdjęć – np. postarzania albo odmładzania twarzy.
Zabawa polega na przerobieniu zdjęcia, które udostępnione jest producentowi aplikacji, a ten może nim dowolnie dysponować, co jest zgodne z regulaminem.
Instalując aplikację, jednocześnie dajemy jej dostęp do danych w telefonie. Nie ma więc pewności, że FaceApp nie pobierze więcej zdjęć, niż te, które użyliśmy do przeróbek. Na ten moment nie ma powodów do obaw. Jednak należy pamiętać, aby zawsze dokładnie zapoznawać się z akceptowanym regulaminem aplikacji. Nigdy nie możemy być pewni, czy do sieci nie wyciekną nasze zdjęcia i dane, których nie chcemy upubliczniać.
Jak pisaliśmy wcześniej, w lipcu miała miejsce kolejna aktualizacja algorytmu Google, która była niespodziewana i nie jest jeszcze oficjalnie potwierdzona. Większe zmiany w wynikach wyszukiwania Google na urządzeniach stacjonarnych zaczęły być widoczne od 12 lipca, a najbardziej odczuwalne były po Maverick Update, czyli od 18 lipca 2019 roku:
Dla urządzeń mobilnych zmiany w algorytmie były odczuwalne podobnie jak na urządzeniach stacjonarnych:
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211