Spis treści:
W branży SEO ciągle zachodzą zmiany. Co godnego uwagi zdarzyło się w kwietniu? Przede wszystkim pojawiła się aktualizacja Yoast SEO, czyli wtyczki, z której korzysta wielu specjalistów od pozycjonowania. Poza tym CEO firmy Ahrefs – znanego narzędzia dla pozycjonerów – zapowiedział stworzenie nowej wyszukiwarki, która ma szansę stać się konkurencją dla Google. Zachęcamy też do zapoznania się ze zmianami w wynikach wyszukiwania, jakie miały miejsce w ubiegłym miesiącu.
Jedną z najbardziej popularnych wtyczek do WordPressa jest Yoast SEO, która pozwala zarządzać witryną tak, aby pojawiała się ona wysoko w wynikach wyszukiwania.
Niedawno wtyczka doczekała się aktualizacji, która ulepsza znaczniki Schema.org, czyli mikroformaty pozwalające wyszukiwarce Google lepiej zrozumieć treść na stronie. Od teraz można dodawać:
Oprócz tego nowe zmiany dały możliwość wyboru autora będącego „osobą” reprezentowaną przez witrynę.
Celem wprowadzenia tej aktualizacji było zapewnienie odpowiednich treści w wyszukiwarkach. Do tej pory, jeśli dana witryna zawierała większą liczbę znaczników, dla wyszukiwarki nie było jasne, w jaki sposób są one ze sobą powiązane. Po zainstalowaniu najnowszej wersji wtyczki Yoast SEO, ta struktura będzie znacznie bardziej przejrzysta, a wyszukiwarka będzie rozróżniać, który element na stronie jest najważniejszy.
Dmitry Gerasimenko, CEO i założyciel popularnego wśród specjalistów SEO narzędzia Ahrefs, poinformował niedawno poprzez swoje konto twitterowe o planie utworzenia własnej wyszukiwarki. Według niego nowa usługa ma w większym stopniu niż Google dbać o prywatność użytkowników (jako przykład podał wyszukiwarkę DuckDuckGo), a także zapewnić sprawiedliwy podział zysków (do nawet 90%) między twórcami internetowych treści a wyszukiwarką.
Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie Search Engine Roundtable (Źródło).
W kwietniu zmiany w wynikach wyszukiwania google.com na urządzeniach stacjonarnych były najbardziej odczuwalne na początku oraz pod koniec miesiąca. Główne odchylenia przypadają na dni 2, 4, 5, 7 oraz 22 kwietnia:
W przypadku wyników pojawiających się na urządzeniach mobilnych, zmiany były bardzo zbliżone do dziennych różnic na urządzeniach stacjonarnych. Największe wahania wystąpiły na początku kwietnia:
Rocket Media Sp. z o.o.
ul. Januszowicka 5
53-135 Wrocław
KRS: 0000490521
NIP: 8943050211